HEAL DSpace

Παράγοντας και καταναλώνοντας Αθήνα. Τουριστικοποίηση και τουριστικές αναπαραστάσεις του κέντρου της Αθήνας την εποχή της κρίσης.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τρακάκη, Θάλεια el
dc.contributor.author Trakaki, Thaleia en
dc.date.accessioned 2020-03-31T14:52:44Z
dc.date.available 2020-03-31T14:52:44Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49991
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17689
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Τουριστικοποίηση el
dc.subject Κέντρο Αθήνας el
dc.subject Κρίσεις el
dc.subject Αναπαραστάσεις el
dc.subject Touristification en
dc.subject Centre of Athens en
dc.subject Crisis en
dc.subject Representations en
dc.title Παράγοντας και καταναλώνοντας Αθήνα. Τουριστικοποίηση και τουριστικές αναπαραστάσεις του κέντρου της Αθήνας την εποχή της κρίσης. el
dc.title Producing and consuming Athens. Touristification & tourism representations of the centre of Athens in the era of crisis en
heal.type masterThesis
heal.classification Πολεοδομια-Χωροταξία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-09
heal.abstract Στην παρούσια εργασία διερευνούμε τις τουριστικές αναπαραστάσεις του κέντρου της Αθήνας πάνω στις οποίες πατάει η προώθηση της Αθήνας ως τουριστικός προορισμός τα χρόνια της κρίσης. Ο αστικός τουρισμός προωθείται τα τελευταία χρόνια ως κεντρική αναπτυξιακή στρατηγική για την έξοδο από την κρίση. Η στρατηγική αυτή αλληλοεπιδρά με τις ακολουθούμενες πολιτικές σε σχέση με τις στρατηγικές επενδύσεις, επίσης προσδεμένες στις μνημονιακές πολιτικές και ιδιαίτερα την περίπτωση της golden visa. Επίσης αλληλοεπιδρά και με πρακτικές της λεγόμενης οικονομίας του διαμοιρασμού, κυρίως με τη βραχυχρόνια μίσθωση μέσω της πλατφόρμας της Airbnb, η οποία αν και εμφανίζεται ως μια ατομική στρατηγική αντιμετώπισης της κρίσης για τα νοικοκυριά, που ασκούν τη δραστηριότητα, ανοίγει στην πραγματικότητα ένα μεγάλο πεδίο επένδυσης για το κτηματικό κεφάλαιο . Σε αλληλεπίδραση με αυτά τα φαινόμενα, ο αστικός τουρισμός προωθείται από την τοπική αυτοδιοίκηση περισσότερο, αλλά και από το κεντρικό κράτος, δημιουργώντας σοβαρές μεταλλαγές στον τρόπο παραγωγής του χώρου στο κέντρο της Αθήνας. Η βασική μεταλλαγή που εξετάζεται στην παρούσα εργασία είναι η τουριστικοποίηση περιοχών κατοικίας του κέντρου, η οποία μεταλλάσσει την όψη, τις χρήσεις και τις δραστηριότητες στις περιοχές και κυρίως εκτοπίζει πληθυσμούς κάνοντας δυσβάσταχτα τα νοίκια. Η τουριστικοποίηση σημαίνει για τους κατοίκους του κέντρου αποστέρηση από το δικαίωμα στην κατοικία, μαζί και από το δικαίωμα στην πόλη. Είναι η - έμμεσα- προωθούμενη άμεση συνέπεια της ανάδειξης του αστικού τουρισμού σε σωτήρα από την κρίση. Η όλη διαδικασία αποστερεί συμβολικά τους κατοίκους του κέντρου και αλληλοεπιδρά συγκρουσιακά με την έκφραση του πολιτικού στο κέντρο της πόλης, του οποίου η παρουσία είναι κεντρική τα χρόνια της κρίσης. Επίσης αλληλοεπιδρά με το πολιτικό, επιχειρώντας να το ενσωματώσει στην αφήγηση της, ώστε να το κάνει καταναλώσιμο και άρα ακίνδυνο. Επιχειρούμε να διερευνήσουμε τις εικόνες κλειδιά πάνω στις οποίες πουλιέται και καταναλώνεται η Αθήνα, διερωτώμενοι πως διαλέγονται αυτές οι εικόνες κλειδιά με το δικαίωμα στην πόλη. Αντιλαμβανόμαστε το δικαίωμα στη πόλη ως το δικαίωμα τόσο στην υλική συνθήκη, όσο και στην εμπειρία της πόλης, απαλλαγμένα και τα δύο από τις κυρίαρχες συνθήκες παραγωγής και κατανάλωσης. el
heal.abstract In the present paper we examine the tourist representations of the centre of Athens on which the promotion of Athens as a tourist destination during the crisis years focuses on. Urban tourism has been promoted in recent years as a central development strategy for getting out of the crisis. This strategy interacts with the policies pursued in relation to strategic investment, also tied to Memorandum policies, and in particular the case of the golden visa. It also interacts with practices of the so-called sharing economy, notably shortterm leasing through the Airbnb platform, which, although emerging as an individual crisis management strategy for households, is actually opening up a large field for real estate. Interacting with these phenomena, urban tourism is promoted not only by the local government but also by the central state, creating serious changes in the way space is produced in central Athens. The main change under consideration in this work is the tourism of residential areas of the centre, which shifts the look, uses and activities of the areas and mainly displaces populations by making housing difficult. Touristification means for the residents of the city-centre the deprivation of the right to housing, along with the right to the city. Ιt is the –indirectly- promoted, direct consequence of the emphasis on urban tourism as a saviour from the crisis. The tourist representations on which tourism is based , build a specific narrative of what Athens is, what its neighbourhoods are, what its experiences are and who its inhabitants are. This structured narrative, on which we mainly focus in this paper, is at the symbolic level primarily responsible for the touristification. It creates a brand for what Athens is, through which Athens is sold and consumed, ¬while displacing from the representation frame entire populations living in the city centre. The whole process symbolically deprives the residents of the centre and interacts conflictingly with the expression of resistance in the city centre, which is present during the crisis years. It also interacts with resistance, trying to incorporate it into its narrative to make it consumable and therefore harmless. We attempt to examine the key portrayals on which Athens is sold and consumed, wondering how these key portrayals communicate with the right to the city. We perceive the right to the city as the right to both the material condition and the experience of the city, free of both of the dominant conditions of production and consumption. en
heal.advisorName Κουτρολίκου, Πέννυ el
heal.committeeMemberName Μίχα, Ειρήνη el
heal.committeeMemberName Μάρκου, Μαρία el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 132
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα