HEAL DSpace

Μεθοδολογικό πλαίσιο ανάλυσης των χωροχρονικών προτύπων εισακτέων σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Η περίπτωση του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου την περίοδο 2000-2017

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χαμηλός, Ευθύμιος el
dc.contributor.author Chamilos, Efthymios en
dc.date.accessioned 2020-04-01T15:02:56Z
dc.date.available 2020-04-01T15:02:56Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50009
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17707
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Μεθοδολογικό πλαίσιο el
dc.subject χωροχρονικά πρότυπα el
dc.subject GIS el
dc.subject Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο el
dc.subject Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα el
dc.subject Methodological framework en
dc.subject spatiotemporal patterns en
dc.subject GIS el
dc.subject National Technical University of Athens el
dc.subject Universities el
dc.title Μεθοδολογικό πλαίσιο ανάλυσης των χωροχρονικών προτύπων εισακτέων σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Η περίπτωση του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου την περίοδο 2000-2017 el
dc.contributor.department Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Χωροχρονικά πρότυπα GIS el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-07-09
heal.abstract Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την αναζήτηση των χωροχρονικών προτύπων εισαγωγής σε ένα ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα, μέσα από την ανάλυση και ερμηνεία της διαχρονικής εξέλιξης του τόπου καταγωγής(θέση - απόσταση) των φοιτητών του πολυτεχνείου για την περίοδο 2000-2017. Ως χωρικό επίπεδο αναφοράς καθορίζεται αυτό του Δήμου. Έτσι μέσα από την επεξεργασία των δεδομένων( Τόπος καταγωγής-Δήμος-ένταση προσφοράς φοιτητών του Δήμου) ,την χρήση στατιστικών δεικτών, γραφημάτων και αξιοποίηση εργαλείων που παρέχει το ArcGis εξήχθησαν χρήσιμα συμπεράσματα σε σχέση με το από ποιους Δήμους της Ελλάδας απορροφά φοιτητές το ΕΜΠ καθώς και κάθε μία από τις 9 σχολές , σε τι ένταση απορροφά η κάθε σχολή φοιτητές από κάθε Δήμο και ποια η διαχρονική εξέλιξη αυτού του φαινομένου, ποιοι είναι οι δήμοι που διαχρονικά προσφέρουν σταθερά φοιτητές στο Ε.Μ.Π και σε κάθε μια από τις 9 σχολές, ποιες οι διαχρονικές προτιμήσεις των δήμων στις σχολές του ΕΜΠ, πως η μέση σταθμισμένη χιλιομετρική απόσταση που έλκει φοιτητές το ΕΜΠ και κάθε μια από τις 9 σχολές εξελίσσεται στο χρόνο. Έτσι, το μεθοδολογικό πλαίσιο για την αναζήτηση και ερμηνεία των χωροχρονικών προτύπων που διαμορφώνονται μελετώντας την διαχρονική εξέλιξη του τόπου καταγωγής των φοιτητών του πολυτεχνείου για την περίοδο 2000-2017 δομήθηκε μέσα από την απάντηση των παραπάνω ερωτημάτων. Τέλος, ένα ακόμη ερώτημα στο οποίο θελήσαμε να απαντήσουμε, είναι η ύπαρξη ή μη, χωρικής αυτοσυσχέτισης στους δήμους της Ελλάδας που έχουν στείλει φοιτητές στο ΕΜΠ λαμβάνοντας υπόψη και το πληθυσμιακό μέγεθος του Δήμου. el
heal.abstract This paper discusses the search for spatiotemporal patterns of admission to a higher education institution through the analysis and interpretation of the evolution of the place of origin (position - distance) of polytechnic students for the period 2000-2017. The place of origin was defined as the reference level of the Municipality. Thus, through the processing of the data (Place of Origin-Municipality-intensity of the students of the Municipality), the use of statistical indicators, graphs and the use of tools provided by ArcGis, we have drawn useful conclusions as to which of the Municipalities of Greece NTUA and each of the 9 schools absorbs students, how intensive each college absorbs students from each municipality and what is the evolution of this phenomenon over time, what are the municipalities that are constantly offering stable students in the NTUA and in each of the 9 schools, which are the timeless preferences of the municipalities in the NTUA schools, how the weighted average distance traveled by NTUA students and each of the nine schools evolves over time. The answer to the above questions is that defines the methodological framework for searching and interpreting the spatiotemporal models that are shaped by studying the evolution of the place of origin of the polytechnic students for the period 2000-2017. Finally, another issue that we wanted to answer is whether there is a spatial autocorrelation in the municipalities of Greece that have sent students to the National Technical University, considering the population size of the Municipality. en
heal.advisorName Φώτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Βλαστός, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Σαγιάς, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Φώτης, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 164
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα