HEAL DSpace

ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΥΛΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΧΩΡΑ, ΒΕΛΤΙΣΤΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑ

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author ΚΩΤΣΟΓΛΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ - ΠΛΑΤΩΝ
dc.date.accessioned 2020-04-03T07:52:37Z
dc.date.available 2020-04-03T07:52:37Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50043
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17741
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Λιμάνι, διευρυμένη πύλη λιμένα, Εμπορευματικά Πάρκα, διατροπική μεταφορά el
dc.subject Port, extended gate terminal, Freight Villages, intermodiality en
dc.title ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΥΛΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΧΩΡΑ, ΒΕΛΤΙΣΤΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑ el
dc.contributor.department ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ - ΔΙΑΤΜΗΜΑΤIΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ « ΕΠΙΣΤΗΜΗ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ» el
heal.type masterThesis
heal.classification ΛΙΜΕΝΙΚΑ el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-11-08
heal.abstract Ο ρόλος, που οι σύγχρονοι λιμένες καλούνται να διαδραματίσουν στην ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου, καθώς και η συμβολή τους στην βιωσιμότητα των τοπικών και εθνικών οικονομιών, είναι θεμελιώδης. Οι φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών στην Ευρώπη αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις καθώς η αυξανόμενη ζήτηση, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός μεταξύ των λιμένων, η μέγιστη δυνατότητα εκμετάλλευσης της παρούσας υποδομής οδικού δικτύου και η εμφάνιση υπερμεγέθων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ( container ships ) δημιουργούν όλο και μεγαλύτερες διοικητικές δυσχέρειες, παρουσιάζοντας όλο και πιο επιτακτική την ανάγκη για αντίδραση στις αναδυόμενες τάσεις, αναπτύσσοντας νέες στρατηγικές ανάδειξης και εκμετάλλευσης της ενδοχώρας των θαλάσσιων τερματικών σταθμών της Ευρώπης. Οι διαρθρωτικές αλλαγές στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν δημιουργήσει νέα πρότυπα διανομής εμπορευμάτων και έχουν επιβάλει νέες προσεγγίσεις στην ιεραρχία των λιμένων. Οι χρήστες των λιμενικών υπηρεσιών και των υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας υπολογίζουν το συνολικό κόστος της μεταφοράς ετων εμπορευμάτων, υπονοώντας ότι οι σημερινές βελτιώσεις της αποδοτικότητας στη εφοδιαστική αλυσίδα για τη μεταφορά αυτών, προέρχονται κατά μεγάλο μέρος από την εσωτερική διανομή στην ενδοχώρα. Η περιφερειοποίηση τόσο των λειτουργικών διαδικασιών όσο και της στρατηγικής ανάπτυξης των λιμένων, δίνει μία προοπτική πέρα των γεωγραφικών περιορισμών σε μία ευρύτερη κλίμακα πέρα των φυσικών ορίων των τερματικών σταθμών επεκτείνοντας το μέχρι τώρα θεωρητικό μοντέλο, λαμβάνοντας υπόψη και τα εγχώρια δίκτυα μεταφορών σε συνδυασμό με τα ναυτιλιακά δίκτυα. Η ιδέα της διευρυμένης πύλης ( extended gate concept ) για την προώθηση εμπορευματοκιβωτίων από τα τερματικά θαλάσσιων μεταφορών σε τερματικά πολυτροπικών μεταφορών στην ενδοχώρα δεν αποτελεί νέα έννοια και προσφέρει σημαντικά οφέλη στους εμπλεκόμενους χρήστες της μεταφορικής αλυσίδας, της απόδοσης logistics και της περιφερειακής ανάπτυξης της εκάστοτε χώρας. Τοποθετεί την τελωνειακή και εμπορική απελευθέρωση πιο κοντά στον πελάτη, μειώνοντας έτσι τους χρόνους αναμονής, εξομαλύνοντας τους χρόνους αιχμής και αυξάνοντας την προβλεψιμότητα μέσω της ταχύτερης διάδοσης της πληροφορίας μεταξύ των χρηστών. Επίσης συνεισφέρει στο περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα χρησιμοποιώντας ευρύτερα τις σιδηροδρομικές, οδικές και πλωτές οδούς, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές CO2 και διευκολύνοντας την πίεση στα καταπονημένα οδικά δίκτυα. Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τον εντοπισμό των βέλτιστων πρακτικών, διευρυμένης πύλης, λιμένων με ηγετικό ρόλο στην Ε.Ε και την διερεύνηση, του κατά πόσο η εφαρμογή της εν λόγω πρακτικής θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε ελληνικούς λιμένες με στόχο τη βέλτιστη οριζόντια και κάθετη ολοκλήρωση καθώς και επέκταση των υπηρεσιών τους. Για την μελέτη περίπτωσης προβήκαμε σε μία εις βάθος ανάλυση του κοινωνικού και οικονομικού επιπέδου της περιφέρειας Ηπείρου και συγκεκριμένα της Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας για την ταυτοποίηση του κατά πόσο υπάρχει η δυνατότητα για την ανάπτυξη Ανοικτού Διχωρικού Εμπορευματικού Κέντρου Θεσπρωτίας στις θέσεις «Γκρίκα» του Δήμου Σουλίου και εντός της λιμενικής Ζώνης με τη διαμόρφωση χώρου ασυνόδευτων φορτίων έχοντας ως σκοπό τη βέλτιστη αξιοποίηση της επέκτασης και τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων του λιμένα της Ηγουμενίτσας. Η μέθοδος που χρησιμοποιείται είναι βασισμένη σε δευτερογενή δεδομένα, στοιχεία από ιστοσελίδες και βάσεις δεδομένων, τα οποία καταγράφονται και αναλύονται. Λέξεις κλειδιά: Λιμάνι, διευρυμένη πύλη λιμένα, Εμπορευματικά Πάρκα, διατροπική μεταφορά el
heal.abstract The role that modern ports are called upon to play in the development of international trade, as well as their contribution to the sustainability of local and national economies, is fundamental. Terminal operators in Europe face significant challenges as growing demand, increasing competition between ports, maximum capacity to exploit the present road infrastructure and the emergence of large container ships pose increasing administrative difficulties, presenting the need to respond to emerging trends, developing new strategies to promote and exploit the hinterland of Europe’s sea terminals. Structural changes in the supply chain have created new patterns of freight distribution and have imposed new approaches towards the port hierarchy. Users of port and supply chain services calculate the total cost of transporting freight, implying that current efficiency improvements in the supply chain for transporting them derives from the inland distribution. The regionalization of both operational processes and strategic development for the ports presents a perspective beyond geographical constraints on a wider scale beyond the physical boundaries of terminals by extending the theoretical model, taking into account domestic transport networks in conjunction with shipping networks The concept of an extended gate for the movement of containers from maritime terminals to inland intermodal terminals is not a new concept and offers significant benefits to transport users, logistics performance and regional development of the country. It places customs and commercial release closer to the customer, reducing waiting times, smoothing peak times and increasing predictability through faster dissemination of information among users. It contributes to the environmental footprint by making wider use of rail and waterways, thus reducing CO2 emissions and facilitating pressure on strained road networks. This paper addresses the identification of best extended port gate practices with a leading role in the EU and the investigation of whether this practice could be implemented in Greek ports with the aim of optimal horizontal and vertical integration and extension of their services. For the case study, we have carried out an indepth analysis of the social and economic level of the Epirus region, and in particular of the Thesprotia Regional Unity, to identify whether it is possible to develop the Thesprotia Freight Village at the locations of “Grika” at the municipality of Soulio and within the Port Facility zone implementing an “unaccompanied cargo” spacesection, with the purpose of optimizing the expansion and modernization of the port facilities of the port of Igoumenitsa. The method used is based on secondary data, data from websites and databases, which are recorded and analyzed. Key words: Port, extended gate terminal, Freight Villages, intermodiality en
heal.advisorName ΜΠΟΙΛΕ, ΜΑΡΙΑ
heal.committeeMemberName ΜΠΟΙΛΕ, ΜΑΡΙΑ
heal.committeeMemberName ΓΙΑΝΤΣΗ, ΘΕΟΔΩΡΑ
heal.committeeMemberName ΝΑΝΟΥ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
heal.academicPublisher Σχολή Πολιτικών Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 180
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα