HEAL DSpace

Μηχανή αράχνη, ή, μια γραμματική της πλέξης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λάμπρου, Αικατερίνη el
dc.contributor.author Lamprou, Aikaterini en
dc.date.accessioned 2020-04-03T08:13:00Z
dc.date.available 2020-04-03T08:13:00Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50046
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17744
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Διεπιστημονικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) Αρχιτεκτονική-Σχεδιασμός του Χώρου, Κατ.Α1: Γνωσιολογία της Αρχιτεκτονικής. el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Ψηφιακές τεχνικές el
dc.subject Υπολογιστική σκέψη el
dc.subject Γραμματικές σχημάτων el
dc.subject Digital craft en
dc.subject Computation en
dc.subject Shape grammars en
dc.subject Πλέξη el
dc.subject Braiding en
dc.subject Κατασκευή el
dc.subject Making en
dc.title Μηχανή αράχνη, ή, μια γραμματική της πλέξης el
dc.title Arachne machine, or, a weaving grammar en
heal.type masterThesis
heal.classification Architecture en
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-30
heal.abstract Η συνάφεια της πλέξης με την αρχιτεκτονική αναγνωρίζεται στη σχέση και των δύο με τη δομή και τη γλώσσα. Οι κανόνες της πλέξης αναζητούνται μέσα από τη θεωρία των Γραμματικών Σχημάτων (Shape Grammars), και των Γραμματικών Κατασκευής (Making Grammars). Μια γραμματική της πλέξης διατυπώνεται μέσα από τη μελέτη και τον ορισμό των κανόνων μιας συγκεκριμένης παραδοσιακής τεχνικής για την κατασκευή δαντέλας. Διαφορετικές πτυχές της φυσικής διαδικασίας, όπως η αλληλεπίδραση του δημιουργού με τα εργαλεία και τις πρώτες ύλες, λαμβάνονται υπόψη κατά τη διατύπωση των κανόνων της γραμματικής. Μια σχεδιαστική γλώσσα για τα πλεκτά μοτίβα καθορίζεται στη συνέχεια από τους κανόνες μιας γραμματικής σχημάτων. Οι ακολουθίες των κινήσεων της πλέξης αναπαρίστανται ως μηχανές πεπερασμένων καταστάσεων (αυτόματα), επιτρέποντας την ανάπτυξη ενός αλγορίθμου στη γλώσσα προγραμματισμού Processing, για την παραγωγή ψηφιακής δαντέλας. el
heal.abstract Weaving is related to architecture in that both can lead to some kind of structure and can imply some type of formal languages. Braiding, in particular, is explored through Making Grammars, a computational theory of making introduced by T. Knight and G. Stiny. In this research a braiding grammar is defined, which is based on the principles of traditional bobbin lacemaking. Aspects of the physical process, such as the maker’s interaction with her tools and materials, are taken into account to determine making rules. A design language for lace patterns is subsequently defined, through the rules of a shape grammar. Then, the sequences of actions that are required in weaving various patterns are represented symbolically as finite-state machines (automata), and an algorithm is developed with Processing in which the grammar rules are implemented for the creation of digital lace. en
heal.advisorName Τουρνικιώτης, Παναγιώτης el
heal.advisorName Tournikiotis, Panagiotis en
heal.committeeMemberName Κωτσόπουλος, Σωτήριος el
heal.committeeMemberName Kotsopoulos, Sotirios en
heal.committeeMemberName Παρμενίδης, Γεώργιος
heal.committeeMemberName Parmenidis, Georgios en
heal.academicPublisher Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα