dc.contributor.author | Λάμπρου, Αικατερίνη | el |
dc.contributor.author | Lamprou, Aikaterini | en |
dc.date.accessioned | 2020-04-03T08:13:00Z | |
dc.date.available | 2020-04-03T08:13:00Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50046 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17744 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Διεπιστημονικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) Αρχιτεκτονική-Σχεδιασμός του Χώρου, Κατ.Α1: Γνωσιολογία της Αρχιτεκτονικής. | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ψηφιακές τεχνικές | el |
dc.subject | Υπολογιστική σκέψη | el |
dc.subject | Γραμματικές σχημάτων | el |
dc.subject | Digital craft | en |
dc.subject | Computation | en |
dc.subject | Shape grammars | en |
dc.subject | Πλέξη | el |
dc.subject | Braiding | en |
dc.subject | Κατασκευή | el |
dc.subject | Making | en |
dc.title | Μηχανή αράχνη, ή, μια γραμματική της πλέξης | el |
dc.title | Arachne machine, or, a weaving grammar | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Architecture | en |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-10-30 | |
heal.abstract | Η συνάφεια της πλέξης με την αρχιτεκτονική αναγνωρίζεται στη σχέση και των δύο με τη δομή και τη γλώσσα. Οι κανόνες της πλέξης αναζητούνται μέσα από τη θεωρία των Γραμματικών Σχημάτων (Shape Grammars), και των Γραμματικών Κατασκευής (Making Grammars). Μια γραμματική της πλέξης διατυπώνεται μέσα από τη μελέτη και τον ορισμό των κανόνων μιας συγκεκριμένης παραδοσιακής τεχνικής για την κατασκευή δαντέλας. Διαφορετικές πτυχές της φυσικής διαδικασίας, όπως η αλληλεπίδραση του δημιουργού με τα εργαλεία και τις πρώτες ύλες, λαμβάνονται υπόψη κατά τη διατύπωση των κανόνων της γραμματικής. Μια σχεδιαστική γλώσσα για τα πλεκτά μοτίβα καθορίζεται στη συνέχεια από τους κανόνες μιας γραμματικής σχημάτων. Οι ακολουθίες των κινήσεων της πλέξης αναπαρίστανται ως μηχανές πεπερασμένων καταστάσεων (αυτόματα), επιτρέποντας την ανάπτυξη ενός αλγορίθμου στη γλώσσα προγραμματισμού Processing, για την παραγωγή ψηφιακής δαντέλας. | el |
heal.abstract | Weaving is related to architecture in that both can lead to some kind of structure and can imply some type of formal languages. Braiding, in particular, is explored through Making Grammars, a computational theory of making introduced by T. Knight and G. Stiny. In this research a braiding grammar is defined, which is based on the principles of traditional bobbin lacemaking. Aspects of the physical process, such as the maker’s interaction with her tools and materials, are taken into account to determine making rules. A design language for lace patterns is subsequently defined, through the rules of a shape grammar. Then, the sequences of actions that are required in weaving various patterns are represented symbolically as finite-state machines (automata), and an algorithm is developed with Processing in which the grammar rules are implemented for the creation of digital lace. | en |
heal.advisorName | Τουρνικιώτης, Παναγιώτης | el |
heal.advisorName | Tournikiotis, Panagiotis | en |
heal.committeeMemberName | Κωτσόπουλος, Σωτήριος | el |
heal.committeeMemberName | Kotsopoulos, Sotirios | en |
heal.committeeMemberName | Παρμενίδης, Γεώργιος | |
heal.committeeMemberName | Parmenidis, Georgios | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: