dc.contributor.author | Τσατταλιός, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Tsattalios, Konstantinos | en |
dc.date.accessioned | 2020-04-07T10:20:28Z | |
dc.date.available | 2020-04-07T10:20:28Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50090 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17788 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | ταξί | el |
dc.subject | Συνεπιβατισμός | el |
dc.subject | Παρεχόμενες υπηρεσίες | el |
dc.subject | Μετακινήσεις | el |
dc.subject | Ανάλυση διατεταγμένων δεδομένων | el |
dc.subject | Taxi | en |
dc.subject | Trips | en |
dc.subject | Ridesourcing | en |
dc.subject | Taxi services | en |
dc.subject | Ordered data analysis | en |
dc.title | Πρόταση νέων υπηρεσιών ταξι και διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την αποδοχή τους από το επιβατικό κοινό | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-07-12 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο την πρόταση νέων υπηρεσιών ταξί και τη διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την αποδοχή τους από το επιβατικό κοινό. Για το σκοπό αυτό συλλέχτηκαν στοιχεία μέσω κατάλληλα διαμορφωμένων ερωτηματολογίων από τους χρήστες του μέσου. Τον έλεγχο και τη στατιστική επεξεργασία των ερωτηματολογίων ακολούθησε η κωδικοποίησή τους σε κατάλληλη βάση δεδομένων και η ανάπτυξη μαθηματικών προτύπων. Από τα αποτελέσματα της επεξεργασίας του προτύπου σχετικά με την αποδοχή του συνεπιβατισμού από το επιβατικό κοινό, προκύπτει ότι η αντίληψή του σχετικά με την ανάγκη για ανανέωση του στόλου των οχημάτων ταξί καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το πρότυπο. Αντιστοίχως, η αποδοχή της δυναμικής χρέωσης από τους επιβάτες εξαρτάται κυρίως από το βαθμό της αύξησης της συχνότητας της χρήσης του ταξί λόγω των ηλεκτρονικών εφαρμογών εύρεσής του, ενώ ο στατιστικά σημαντικός παράγοντας με τη μεγαλύτερη επίδραση στην προθυμία τους να αλλάξουν συνήθειες μετακίνησης στην περίπτωση της εφαρμογής ενός συστήματος δυναμικής χρέωσης είναι η αντίληψή τους σχετικά με τη διαθεσιμότητα των οχημάτων ταξί. Η αύξηση της συχνότητας χρήσης του ταξί το βράδυ από τους επιβάτες σε περίπτωση κατάργησης της διπλής ταρίφας καθορίζεται κυρίως από την αύξηση της συχνότητας χρήσης του ταξί από τους ίδιους, για τη μετάβασή τους σε κομβικό σημείο στην περίπτωση της κατάργησης των extra χρεώσεων. Αντίστοιχα, η αύξηση της συχνότητας χρήσης του ταξί από τους επιβάτες για τη μετάβασή τους σε κομβικό σημείο στην περίπτωση της κατάργησης των extra χρεώσεων, καθορίζεται κυρίως από την αύξηση της συχνότητας χρήσης του ταξί το βράδυ από τους ίδιους, σε περίπτωση κατάργησης της διπλής ταρίφας. Στο τέλος της εργασίας, παρουσιάζονται υλοποιήσιμες προτάσεις και συστάσεις για τη βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης όσον αφορά την ικανοποίηση των επιβατών ταξί. | el |
heal.abstract | The purpose of this thesis is to suggest new taxi services and investigate the factors that are affecting their acceptance by the passengers. To achieve this goal, adequate evidence was gathered through conducting questionnaires to taxi passengers. Data, after being checked and statistically processed, were used in mathematical models. The results of the model about the acceptance of ridesourcing by the passengers, show that mainly the passengers’ perception of the need for the taxi fleet’s renewal define the model. Also, the acceptance of dynamic pricing by the passengers, mostly depends on the increase of the frequency of taxi use due to taxi hailing apps. Furthermore, the statistically significant factor that affects the passenger’s willingness to change their transport habits in case of a system of dynamic pricing, the most, is their perception of the availability of taxi vehicles. The increase of the passengers’ taxi use’s frequency at night, in case of abolition of the night-time extra fare, is affected the most by the increase of their taxi use’s frequency, for their transition to a nodal point in case of abolition of the taxi’s extra charges. In addition the increase of the passenger’s taxi use’s frequency, for their transition to a nodal point in case of abolition of the taxi’s extra charges, is affected the most by the increase of the passengers’ taxi use’s frequency at night, in case of abolition of the night-time extra fare. Finally, suggestions for the improvement of the current state of taxi passenger’s satisfaction, are being made. | en |
heal.advisorName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 124 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: