dc.contributor.author |
Κανταρέλης, Σπυρίδων
|
el |
dc.contributor.author |
Kantarelis, Spyridon
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-04-09T09:26:57Z |
|
dc.date.available |
2020-04-09T09:26:57Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50122 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17820 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μουσική ανάλυση |
el |
dc.subject |
Αρμονική ανάλυση |
el |
dc.subject |
Ανάκτηση μουσικής πληροφορίας |
el |
dc.subject |
Οντολογία |
el |
dc.subject |
Τονοτική αρμονία |
el |
dc.subject |
Musical analysis |
en |
dc.subject |
Harmonic analysis |
en |
dc.subject |
Music information retrieval |
en |
dc.subject |
Ontology |
en |
dc.subject |
Tonal harmony |
en |
dc.title |
Ανάπτυξη Οντολογίας και Αλγορίθμου για την Αρμονική
Ανάλυση Ακολουθιών Μουσικών Συγχορδιών |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή |
el |
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-10-30 |
|
heal.abstract |
Η μουσική ανάλυση αποτελεί κατά μία έννοια την αντίθετη πράξη της
σύνθεσης. Η πορεία που ακολουθείται στην ανάλυση είναι η αντίστροφη της
πορείας που ακολούθησε ο συνθέτης κατά τη διάρκεια της σύνθεσης. Η
δημιουργία ενός έργου είναι αποτέλεσμα μιας “κρυφής” διαδικασίας υπό το
πρίσμα ότι ο ακροατής και στη συνέχεια ο αναλυτής της δεν είναι σε θέση να
γνωρίζουν τον τρόπο σκέψης του δημιουργού. Σκοπός της ανάλυσης ενός
μουσικού έργου δεν είναι να αναπαράγει τη διαδικασία της δημιουργίας αλλά
να προσπαθήσει να το ερμηνεύσει.
Η μουσική ανάλυση ενός μουσικού κομματιού αποτελεί ένα μεγάλο
αντικείμενο μελέτης του διεπιστημονικού πεδίου της Ανάκτηση Μουσικής
Πληροφορίας (Music Information Retrieval - MIR). Στην παρούσα
διπλωματική προτείνουμε δύο υλοποιήσεις για την μουσική ανάλυση ενός
έργου: μια Oντολογία και έναν αλγόριθμο τον οποίο αναπτύξαμε μέσω της
γλώσσας Python, ιδανικές για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Οι περισσότερες προσπάθειες πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο
βασίζονται στη μελέτη και στην εφαρμογή των κανόνων της τονικής αρμονίας.
Στη δική μας εργασία προσπαθούμε να διανθίσουμε αυτούς τους κανόνες
κάνοντας χρήση των διατονικών παράλληλων τρόπων, καθώς και εισάγοντας
λειτουργίες οι οποίες περιγράφουν και τις ακουστικές σχέσεις μεταξύ των
μουσικών συγχορδιών.
Ακόμη, παρουσιάζουμε πώς το συγκεκριμένο αντικείμενο μπορεί να
επεκταθεί πάνω στην αξιολόγηση και στο φιλτράρισμα μουσικών δεδομένων
και εφαρμογών. |
el |
heal.advisorName |
Στάμου, Γιώργος |
|
heal.advisorName |
Στάμου, Γιώργος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σταφυλοπάτης, Ανδρέας - Γεώργιος |
|
heal.committeeMemberName |
Φωτάκης, Δημήτρης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
79 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|