heal.abstract |
Η διπλωματική εργασία είχε σαν σκοπό τη μοντελοποίηση βλαβών που σε κινητήρες. Η προσομοίωση έγινε στο θερμοδυναμικό κώδικα πρόβλεψης επιδόσεων κινητήρων MOtor THERmodynamics και οδήγησε στην ανάπτυξη ενός διαγνωστικού εργαλείου για την ανίχνευση βλαβών.
Επελέγησαν τα φορτία 50%, 75%, 86% για τις βλάβες: βραδυπορία και προπορεία έγχυσης καυσίμου, καύσιμο κακής ποιότητας, διαρροή από τη βαλβίδα εξαγωγής και από τα ελατήρια του εμβόλου, ρυπασμένο ψυγείο αέρα, συμπιεστής και στρόβιλος, λανθασμένος χρονισμός βαλβίδων εξαγωγής, φραγμένο φίλτρο συμπιεστή. Για κάθε δυσλειτουργία προσομοιώθηκαν δύο περιπτώσεις, εκ των οποίων η μία αναπαριστά μικρής και η άλλη μεγάλης κλίμακας βλάβη.
Μελετήθηκε η μεταβολή που προκαλεί κάθε βλάβη στη θερμοκρασία και την πίεση του κυλίνδρου, του αέρα πλήρωσης και των καυσαερίων, στην ειδική κατανάλωση καυσίμου, στις στροφές υπερπληρωτή και τη θερμοκρασία της βαλβίδας εξαγωγής.
Με βάση τα αποτελέσματα της προσομοίωσης, αναπτύχθηκε διαγνωστικό εργαλείο σε περιβάλλον Matlab, για την ανίχνευση μιας τυχαίας βλάβης. Στο διαγνωστικό εργαλείο ο χρήστης εισάγει τις μεταβολές που προξενεί μία τυχαία βλάβη σε 10 παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα. Στην οθόνη τυπώνονται οι πιθανές βλάβες, των οποίων οι μεταβολές ταυτίζονται για τουλάχιστον 8 από τις 10 παραμέτρους λειτουργίας της τυχαίας βλάβης |
el |