dc.contributor.author | Θωμά, Ευαγγελία Μαρία | el |
dc.contributor.author | Thoma, Evangelia Maria | en |
dc.date.accessioned | 2020-04-13T19:55:19Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50154 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17852 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αποστολή, Αεροσκάφος, Βελτιστοποίηση, Άνεμος, Καιρός | el |
dc.subject | Mission, Aircraft, Optimization, Wind, Weather | en |
dc.title | Βελτιστοποίηση Αποστολής Επιβατικών Αεροσκαφών, Ενσωματώνοντας και την Επίδραση του Ανέμου | el |
dc.title | Commercial Aircraft Mission Optimization, Incorporating Wind Effects | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ανάλυση Αποστολής Αεροσκαφών | el |
heal.dateAvailable | 2021-04-12T21:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-10-02 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία περιγράφεται η έννοια της ανάλυσης αποστολής επιβατικού αεροσκάφους και η επίδραση που μπορεί να έχουν οι καιρικές συνθήκες, και ιδιαίτερα ο άνεμος, σε αυτή. Παράλληλα, παρουσιάζεται η ανάπτυξη μεθόδων για την ρεαλιστική προσομοίωση της πτήσης σε πραγματικές συνθήκες, μέσω κατάλληλου υπολογιστικού μοντέλου. Αρχικά, γίνεται μια αναλυτική περιγραφή σχετικά με τις βασικές αρχές που διέπουν την ανάλυση αποστολής και τα τμήματα από τα οποία αυτή αποτελείται. Στη συνέχεια, εισάγεται η έννοια του συστήματος ελεύθερης δρομολόγησης και γίνεται μια συνοπτική παρουσίαση των πλεονεκτημάτων του. Στο σύστημα αυτό βασίζεται και μεγάλο κομμάτι του υπολογιστικού μέρους της διπλωματικής, καθώς θεωρείται ότι η διαδρομή των αεροσκαφών μπορεί να καθορισθεί ελεύθερα στον εναέριο χώρο. Σε επόμενο στάδιο, παρουσιάζεται μια θεωρητική μελέτη της επίδρασης του ανέμου στην πτήση και ενσωματώνεται στις εξισώσεις κίνησης και ισορροπίας του αεροσκάφους. Στο πλαίσιο αυτό, απαραίτητη ήταν η δημιουργία ενός μοντέλου αναγωγής των δεδομένων του ανέμου σε διαφορετικά υψόμετρα και ενός κώδικα για την συγκέντρωση των απαραίτητων δεδομένων. Το δεύτερο κομμάτι της παρούσας μελέτης αφορά την επεξεργασία του ήδη υπάρχοντος λογισμικού, CAMACM, με σκοπό την ενσωμάτωση των περιβαλλοντικών συνθηκών. Έτσι, περιγράφονται αναλυτικά οι αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στον αρχικό κώδικα που αφορά την απλή ανάλυση αποστολής, ενώ, παράλληλα, δημιουργήθηκε ένας κώδικας βελτιστοποίησης με σκοπό τον προσδιορισμό της οικονομικότερης, από άποψη καυσίμου διαδρομής μεταξύ δυο αεροδρομίων, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες. Τέλος, παρουσιάζεται μια συνοπτική μελέτη που αφορά την επίδραση του ανέμου υψόμετρο πτήσης, ενώ πραγματοποιήθηκαν και κάποιες ακόμα προσπάθειες βελτιστοποίησης, οι οποίες αφορούσαν την συνδυαστική βελτιστοποίηση της οριζόντιας διαδρομής και του υψομέτρου, την βελτιστοποίηση του κατακόρυφου προφίλ της αποστολής και την συνδυαστική βελτιστοποίηση της οριζόντιας διαδρομής και του κατακόρυφου προφίλ της αποστολής. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην επαλήθευση της ορθής λειτουργίας του νέου λογισμικού μέσω εφαρμογής του σε προκαθορισμένα σενάρια περιβαλλοντικών συνθηκών και, στη συνέχεια, εφαρμόστηκε σε πραγματικές συνθήκες. Με αυτό τον τρόπο αναδείχθηκαν όχι μόνο η ευελιξία και η σωστή λειτουργία του λογισμικού, αλλά και γενικότερα, τα θετικά αποτελέσματα που μπορούν να προκύψουν από την εκμετάλλευση τέτοιων λογισμικών σε συνδυασμό με το σύστημα ελεύθερης δρομολόγησης, για τον χώρο της πολιτικής αεροπορίας. Φυσικά, υπάρχουν ακόμα σημεία τα οποία μπορούν να βελτιωθούν στο παρόν λογισμικό και να το καταστίσουν ακόμα πιο αποτελεσματικό και λειτουργικό. | el |
heal.advisorName | Μαθιουδάκης, Κωνσταντίνος | |
heal.committeeMemberName | Μαθιουδάκης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Αρετάκης, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννάκογλου, Κυριάκος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 135 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: