dc.contributor.author | ΠΙΛΑΛΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ | el |
dc.date.accessioned | 2020-04-14T15:54:51Z | |
dc.date.available | 2020-04-14T15:54:51Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50161 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17859 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | ΑΤΥΧΗΜΑ | el |
dc.subject | ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ | el |
dc.subject | ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ | el |
dc.subject | ΣΥΜΒΑΝ | el |
dc.subject | ΑΣΦΑΛΕΙΑ | el |
dc.subject | INVESTIGATION | en |
dc.subject | LESSONS-LEARNED | el |
dc.subject | ACCIDENT | el |
dc.subject | SAFETY | el |
dc.subject | INCIDENT | el |
dc.title | Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ | el |
dc.contributor.department | ΤΟΜΕΑΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΛΟΙΟΥ & ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-07-15 | |
heal.abstract | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι, η ανάδειξη των περιορισμών στη διαδικασία διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων σύμφωνα με τις υπάρχουσες οδηγίες των διεθνών οργανισμών. Ειδικότερα, στην εισαγωγή της εργασίας αναδεικνύεται ο ρόλος της ναυτιλίας και η επιτακτική ανάγκη για τη συνεχή διερεύνηση των ναυτικών ατυχημάτων, λόγω του ριψοκίνδυνου περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιούνται τα πλοία. Στο πρώτο κεφάλαιο δίνεται ο ορισμός του όρου “ναυτικό ατύχημα”, οι βασικότερες κατηγορίες ατυχημάτων και ένας πίνακας στον οποίο αναγράφονται με χρονολογική σειρά οι εισερχόμενες νομοθεσίες εξαιτίας των σοβαρών συμβάντων. Εν συνεχεία, στο δεύτερο κεφάλαιο βρίσκεται συγκεντρωμένο και παρουσιάζεται λεπτομερώς ολόκληρο το κανονιστικό πλαίσιο του τομέα της ασφάλειας και της διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων. Επιπρόσθετα, στο κεφάλαιο αυτό, δίνεται αναλυτική περιγραφή της διαδικασίας διερεύνησης ατυχημάτων και επισημαίνονται εξίσου σημαντικές πρακτικές ανάλυσης δεδομένων που συνηθίζονται να εφαρμόζονται στις έρευνες από την ναυτιλιακή βιομηχανία. Το τρίτο κεφάλαιο περιλαμβάνει το πρακτικό μέρος, στο οποίο εισάγεται μία εναλλακτική συστημική μέθοδος ανάλυσης ναυτικών ατυχημάτων, ονόματι «ΑRIS». Η μέθοδος αυτή διαθέτει μια ταξινόμηση αιτών εμπνευσμένη από αυτή του νηογνώμονα ABS (Marine Root Cause Analysis Map), η οποία βασίζεται στο ειδικά διαμορφωμένο πλαίσιο HFACS. Στο ίδιο κεφάλαιο, η συστημική μέθοδος ARIS χρησιμοποιείται για τον εντοπισμό των βαθύτερων αιτιών δύο ναυτικών ατυχημάτων, του Ro-Ro Pax «Norman Atlantic» και του Ro-Ro Pax «Sorrento», ώστε να αποσαφηνιστούν οι περιορισμοί των διαδικασιών διερεύνησης. Στο τέλος της εργασίας, στο τέταρτο κεφάλαιο, ο συγγραφέας συγκεντρώνει τα ευρύτερα συμπεράσματα του θέματος και επισημαίνει μια εναλλακτική μέθοδο ανάλυσης ναυτικών ατυχημάτων με σκοπό την εφαρμογή της στο κοντινό μέλλον για πιο έγκυρα αποτελέσματα. | el |
heal.abstract | The purpose of this thesis is to highlight the limitations of the maritime accident investigation process in line with the existing guidelines of the international organizations. In particular, the introduction of this thesis highlights the role of shipping and the imperative need to continuously investigate marine casualties due to the risky environment in which ships operate. The first chapter contains the definition of the term "marine casualty", the main categories of accidents and a table listing in chronological order incoming legislation due to serious incidents. Subsequently, the second chapter presents in detail the entire regulatory framework in the field of maritime safety and maritime accident investigation. In addition, this chapter provides a detailed description of the accident investigation process and points out few more methods that are used nowadays to maritime industries. The third chapter includes the practical part, which introduces an alternative systemic method for the analysis of marine casualties, called "ARIS". This method has a taxonomy inspired from the ABS Classification Society (Marine Root Cause Analysis Map), which is based on the specially configured framework of HFACS. In the same chapter, the systemic method is used to identify the underlying causes of two marine accidents, «Norman Atlantic» and «Sorrento», in order to clarify the limitations of the investigative procedures. Lastly, in the fourth chapter, the author presents the conclusions of the topic and highlights an alternative method of analysis of marine casualties with a view to implementing it in the near future for more valid results. | en |
heal.advisorName | ΒΕΝΤΙΚΟΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ Π. | el |
heal.committeeMemberName | ΖΑΡΑΦΩΝΙΤΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ | el |
heal.committeeMemberName | ΚΑΙΚΤΣΗΣ, ΛΑΜΠΡΟΣ | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 121 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: