dc.contributor.author | Παπαδόπουλος, Αναστάσιος | el |
dc.contributor.author | Papadopoulos, Anastasios | en |
dc.date.accessioned | 2020-04-15T10:57:11Z | |
dc.date.available | 2020-04-15T10:57:11Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50176 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17874 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Χωρική Ανάλυση | el |
dc.subject | Βιώσιμη Κινητικότητα | el |
dc.subject | Περπατησιμότητα | el |
dc.subject | Περιβάλλον κίνησης πεζών | el |
dc.subject | Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών | el |
dc.subject | Spatial Analysis | en |
dc.subject | Sustainable Mobility | en |
dc.subject | Walkability | en |
dc.subject | pedestrian enviroment | en |
dc.subject | GIS | en |
dc.title | Μεθοδολογικό πλαίσιο καταγραφής, ανάλυσης και συγκριτικής αξιολόγησης των χαρακτηριστικών του περιβάλλοντος κίνησης πεζών με χρήση GIS: Μελέτη περίπτωσης στις πόλεις Μπιλμπάο, Ρίγα και Ρέικιαβικ. | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Πολεοδομία | el |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-11-06 | |
heal.abstract | Τα τελευταία χρόνια έχει σημειωθεί μια σημαντική στροφή του πολεοδομικού και συγκοινωνιακού σχεδιασμού προς την ενίσχυση ενεργών και βιώσιμων τρόπων αστικής μετακίνησης, όπως πεζη ή με ποδήλατο. Κεντρικός στόχος αυτής της εξέλιξης είναι η αντιμετώπιση ποικιλόμορφων και πολυδιάστατων αστικών προκλήσεων, οι οποίες συνδέονται με την αυξημένη χρήση του αυτοκινήτου, όπως η κλιματική αλλαγή, η ραγδαία αστικοποίηση και τα αυξημένα επίπεδα μειωμένης φυσικής δραστηριότητας του πληθυσμού (physical activity). Έτσι, η παρούσα διπλωματική εργασία χρησιμοποιεί τα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (Γ.Σ.Π) με στόχο την μαζική καταγραφή, την ανάλυση και την συγκριτική αξιολόγηση των χαρακτηριστικών του μίκρο-περιβάλλοντος (micro-scale) κίνησης πεζών σε 3 τρεις κεντρικές περιοχές Ευρωπαικών πόλεων (Μπιλμπάο, Ρέικιαβικ, Ρίγα). Για την υλοποίηση της έρευνας εφαρμόστηκε η σύντομη έκδοση (Mini) της μεθόδου Microscale Audit of Pedestrian Streetscapes (MAPS), τα αποτελέσματα της οποίας έχουν συσχετιστεί σε άλλες έρευνες με αυξημένα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας του πληθυσμού και υψηλότερα ποσοστά μετακίνησης πεζή ή με ποδήλατο για όλες τις ηλικιακές ομάδες. Η μέθοδος αξιολογεί συνολικά 15 μεταβλητές και τα δεδομένα προήλθαν κυρίως μέσω οπτικής παρατήρησης και αξιολόγησης κάθε πλευράς οικοδομικού τετραγώνου (ΟΤ) αλλά και των συνδέσεων μεταξύ των πεζοδρομίων από τη διαδικτυακή υπηρεσία Google Street View. Όλες οι εγγραφές των αξιολογήσεων καταχωρήθηκαν σε γραμμές (polylines) οι οποίες προήλθαν από τα δεδομένα του Urban Atlas 2012 και αφορούσαν την κάθε πλευρά ΟΤ σε όλη την έκταση του κάθε κέντρου (downtown area). Τέλος, τα αποτελέσματα της εργασίας προωθούν χρήσιμα συμπεράσματα για το πόσο φιλικές προς την πεζή μετακίνηση είναι οι πόλεις που μελετήσαμε, αλλά και πως διαφοροποιείται η περπατησιμότητα (walkability) σε περιοχές με διαφορετικά αστικά μορφολογικά χαρακτηριστικά και από διαφορετικές γεωγραφικές περιφέρειες του Ευρωπαϊκού χώρου. | el |
heal.advisorName | Φώτης, Γεώργιος | |
heal.committeeMemberName | Βλαστός, Θάνος | el |
heal.committeeMemberName | Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: