HEAL DSpace

Μεθοδολογικό πλαίσιο καταγραφής, ανάλυσης και συγκριτικής αξιολόγησης των χαρακτηριστικών του περιβάλλοντος κίνησης πεζών με χρήση GIS: Μελέτη περίπτωσης στις πόλεις Μπιλμπάο, Ρίγα και Ρέικιαβικ.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπαδόπουλος, Αναστάσιος el
dc.contributor.author Papadopoulos, Anastasios en
dc.date.accessioned 2020-04-15T10:57:11Z
dc.date.available 2020-04-15T10:57:11Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50176
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17874
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Χωρική Ανάλυση el
dc.subject Βιώσιμη Κινητικότητα el
dc.subject Περπατησιμότητα el
dc.subject Περιβάλλον κίνησης πεζών el
dc.subject Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών el
dc.subject Spatial Analysis en
dc.subject Sustainable Mobility en
dc.subject Walkability en
dc.subject pedestrian enviroment en
dc.subject GIS en
dc.title Μεθοδολογικό πλαίσιο καταγραφής, ανάλυσης και συγκριτικής αξιολόγησης των χαρακτηριστικών του περιβάλλοντος κίνησης πεζών με χρήση GIS: Μελέτη περίπτωσης στις πόλεις Μπιλμπάο, Ρίγα και Ρέικιαβικ. el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Πολεοδομία el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-11-06
heal.abstract Τα τελευταία χρόνια έχει σημειωθεί μια σημαντική στροφή του πολεοδομικού και συγκοινωνιακού σχεδιασμού προς την ενίσχυση ενεργών και βιώσιμων τρόπων αστικής μετακίνησης, όπως πεζη ή με ποδήλατο. Κεντρικός στόχος αυτής της εξέλιξης είναι η αντιμετώπιση ποικιλόμορφων και πολυδιάστατων αστικών προκλήσεων, οι οποίες συνδέονται με την αυξημένη χρήση του αυτοκινήτου, όπως η κλιματική αλλαγή, η ραγδαία αστικοποίηση και τα αυξημένα επίπεδα μειωμένης φυσικής δραστηριότητας του πληθυσμού (physical activity). Έτσι, η παρούσα διπλωματική εργασία χρησιμοποιεί τα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (Γ.Σ.Π) με στόχο την μαζική καταγραφή, την ανάλυση και την συγκριτική αξιολόγηση των χαρακτηριστικών του μίκρο-περιβάλλοντος (micro-scale) κίνησης πεζών σε 3 τρεις κεντρικές περιοχές Ευρωπαικών πόλεων (Μπιλμπάο, Ρέικιαβικ, Ρίγα). Για την υλοποίηση της έρευνας εφαρμόστηκε η σύντομη έκδοση (Mini) της μεθόδου Microscale Audit of Pedestrian Streetscapes (MAPS), τα αποτελέσματα της οποίας έχουν συσχετιστεί σε άλλες έρευνες με αυξημένα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας του πληθυσμού και υψηλότερα ποσοστά μετακίνησης πεζή ή με ποδήλατο για όλες τις ηλικιακές ομάδες. Η μέθοδος αξιολογεί συνολικά 15 μεταβλητές και τα δεδομένα προήλθαν κυρίως μέσω οπτικής παρατήρησης και αξιολόγησης κάθε πλευράς οικοδομικού τετραγώνου (ΟΤ) αλλά και των συνδέσεων μεταξύ των πεζοδρομίων από τη διαδικτυακή υπηρεσία Google Street View. Όλες οι εγγραφές των αξιολογήσεων καταχωρήθηκαν σε γραμμές (polylines) οι οποίες προήλθαν από τα δεδομένα του Urban Atlas 2012 και αφορούσαν την κάθε πλευρά ΟΤ σε όλη την έκταση του κάθε κέντρου (downtown area). Τέλος, τα αποτελέσματα της εργασίας προωθούν χρήσιμα συμπεράσματα για το πόσο φιλικές προς την πεζή μετακίνηση είναι οι πόλεις που μελετήσαμε, αλλά και πως διαφοροποιείται η περπατησιμότητα (walkability) σε περιοχές με διαφορετικά αστικά μορφολογικά χαρακτηριστικά και από διαφορετικές γεωγραφικές περιφέρειες του Ευρωπαϊκού χώρου. el
heal.advisorName Φώτης, Γεώργιος
heal.committeeMemberName Βλαστός, Θάνος el
heal.committeeMemberName Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα