dc.contributor.author | Παναγόπουλος, Λουκιανός - Ελευθέριος | el |
dc.contributor.author | Panagopoulos, Loukianos - Eleftherios | en |
dc.date.accessioned | 2020-04-15T11:02:57Z | |
dc.date.available | 2020-04-15T11:02:57Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50179 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17877 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.subject | Μέθοδοι σχηματοποίησης | el |
dc.subject | Στερεομεταφορά | el |
dc.subject | Κυματικό κλίμα | el |
dc.subject | Μείωση δεδομένων εισόδου | el |
dc.subject | MIKE 21 DHI | en |
dc.subject | Schematization methods | en |
dc.subject | Sediment transport | en |
dc.subject | Wave climate | en |
dc.subject | Input reduction | en |
dc.subject | MIKE 21 DHI | en |
dc.title | Στερεομεταφορά και παράκτιες διεργασίες με μεθόδους σχηματοποίησης κυματικού κλίματος- Περίπτωση λιμένα Ρεθύμνου | el |
dc.title | Sediment transport and coastal zone processes with methods of wave climate schematization - Case study of Rethymno | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ακτομηχανική | el |
heal.classification | Coastal Engineering | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-07-08 | |
heal.abstract | Τα μοντέλα παράκτιας μορφολογίας είναι πολύπλοκα και υπολογιστικά απαιτητικά. Η πολυπλοκότητα των μοντέλων, που οφείλεται εν τέλει στις σύνθετες παράκτιες φυσικές διεργασίες, καθώς και η απαίτηση για μείωση του υπολογιστικού φόρτου εκτέλεσης του μοντέλου είναι οι βασικοί παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, το οποίο μπορεί να επιτευχθεί με τη σχηματοποίηση των δεδομένων εισόδου του μοντέλου (μείωση δεδομένων εισόδου). Ως σχηματοποίηση ορίζεται η διαδικασία μείωσης της πλήρους χρονοσειράς του κυματικού κλίματος μιας δεδομένης παράκτιας περιοχής σε ένα σύνολο «αντιπροσωπευτικών» κυματισμών, που ιδανικά επιφέρουν παρόμοια μορφολογική εξέλιξη πυθμένα με την πλήρη χρονοσειρά, εξασφαλίζοντας έτσι τη μείωση του υπολογιστικού φόρτου εκτέλεσης του μοντέλου και της επεξεργασίας των δεδομένων εισόδου. Η περαιτέρω μείωση του απαιτούμενου χρόνου εκτέλεσης του μοντέλου επιτυγχάνεται με τη χρήση του συντελεστή μορφολογικής επιτάχυνσης (Morfac) που μετέρχεται την παραδοχή ότι οι μορφοδυναμικές μεταβολές εξελίσσονται πολύ πιο αργά σε σχέση με τις μεταβολές στο υδροδυναμικό πεδίο. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει την αξιοπιστία τεσσάρων διαφορετικών τεχνικών σχηματοποίησης (Energy Flux Method, Fixed Bins Method, Cerc Method, Pickup Rate Method) για την απεικόνιση του συνολικού κυματικού κλίματος ως προς τα αποτελέσματα της χωρικής κατανομής της εξέλιξης του πυθμένα και την εξοικονόμηση υπολογιστικού χρόνου. Σημειώνεται πως η τελευταία μέθοδος (Pickup Rate) αναπτύχθηκε και εφαρμόστηκε στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Η προαναφερθείσα αξιολόγηση υλοποιείται κατά μήκος της ακτής εκατέρωθεν του λιμένα Ρεθύμνου και επικεντρώνεται κυρίως στη μεταβολή της στάθμης του πυθμένα μετά το πέρας κάθε προσομοίωσης που πραγματοποιείται με τη χρήση του ολοκληρωμένου μοντέλου FM του πακέτου λογισμικού Mike 21 DHI . Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν την υπεροχή των μεθόδων ροής ενέργειας (Energy Flux Method) και Pickup Rate που αντιπροσωπεύουν επαρκώς το αρχικό κυματικό κλίμα, στο βαθμό που μία εξ αυτών των τεχνικών σχηματοποίησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μείωση του υπολογιστικού χρόνου με κάποια αναπόφευκτη επίπτωση στην ακρίβεια των αποτελεσμάτων. Στην περίπτωση του λιμένα Ρεθύμνου παρατηρείται συγκέντρωση αποθέσεων σε όλο το μήκος της ανατολικής ακτής του ως αποτέλεσμα των κυμάτων με βόρεια και βορειοανατολική διεύθυνση. Παρατηρείται, επίσης, συσσώρευση ιζήματος στον προσήνεμο μώλο, ωστόσο σε σημαντικά μικρότερο βαθμό συγκριτικά με την ανατολική ακτή, λόγω του βραχώδους υποβάθρου δυτικά του λιμένα. | el |
heal.abstract | Coastal morphology models are complex and computationally demanding. The complexity of the models ultimately due to complex coastal physical processes, as well as the requirement to reduce the computational load of the model, are the main factors to be taken into account, which can be achieved by schematisation of the input data of the model (input data reduction). This is defined as the process of reducing the full time series of the wave climate of a given coastal area into a set of "representative" waves, ideally resulting in a morphological bed level evolution similar to the output of the full time series, thereby ensuring the reduction of the computational load of the model execution and the input data to be processed. The further reduction of the required model execution time is achieved by using the morphological acceleration coefficient (Morfac), which assumes that the morphodynamic changes evolve much more slowly than the changes in the hydrodynamic field. The aim of the present study is to examine the reliability of four different schematisation methods (Energy Flux Method, Fixed Bins Method, Cerc Method, Pickup Rate Method) in order to illustrate the overall wave climate with respect to the results of the spatial distribution of the evolution of the bed level and the reduction of the total computational time. It is noted that the last method (Pickup Rate) was developed and applied in the context of this diploma thesis. The aforementioned evaluation is implemented along the coast on either side of the port of Rethymnon and focuses mainly on the change of the bed level after the end of each simulation performed using the integrated FM model of the Mike 21 DHI software package. The results indicate the superiority of the Energy Flux and Pickup Rate methods in sufficiently representing the overall wave climate, in so far as an input reduction method can be utilized for the decrease of the computational time with some unavoidable impact on the precision of the results. The Morphological Acceleration Factor (Morfac) effect is significant in the results, as local instabilities are observed when large coefficient values are used. In the case of the Port of Rethymno, the accumulation of deposits along the eastern coast of the port as a result of the waves with north and northeast direction was observed. Additionally, sediment accumulation was observed in the windward breakwater, but to a much lesser extent than the east coast due to the rocky background to the west of the port. | en |
heal.advisorName | Τσουκαλά, Βασιλική | el |
heal.committeeMemberName | Νουτσόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Στάμου, Αναστάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Τσουκαλά, Βασιλική | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 135 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: