heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της δυνατότητας ανάπτυξης συνεργειών μεταξύ του αναπτυσσόμενου κλάδου των τουριστικών υπηρεσιών με υδροπλάνα και του κλάδου της κρουαζιέρας. Στόχος είναι να δοθούν απαντήσεις σε τρία βασικά ερωτήματα. Πρώτον, ποιο είναι το μέγεθος της αγοράς (αριθμός των εν δυνάμει πελατών τουριστικών υπηρεσιών με υδροπλάνα), λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των επισκέψεων και το αντίστοιχο ημερήσιο πρόγραμμα των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά νησιά. Δεύτερον, ποια είναι τα πιθανά σημεία επίσκεψης στην ευρύτερη περιοχή κάθε ελληνικού νησιού/λιμένα υποδοχής πλοίων κρουαζιέρας. Τρίτον, πως πρέπει να διαμορφωθεί το πρόγραμμα διανυκτερεύσεων και πρώτων ημερήσιων πτήσεων ενός υδροπλάνου ώστε να μεγιστοποιηθεί ο αριθμός των δυνητικών πελατών του. Σε πρώτο στάδιο, γίνεται παρουσίαση του κλάδου της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο και την Ελλάδα (ναυτιλιακές εταιρίες, τύποι πλοίων) καθώς και του αναπτυσσόμενου κλάδου των υδατοδρομίων/υδροπλάνων (ιστορική εξέλιξη, νομοθετικό πλαίσιο, τύποι υδροπλάνων). Στη συνέχεια, πραγματοποιείται συλλογή και επεξεργασία στοιχείων των αφίξεων κρουαζιέρας στη χώρα μας για το 2019 (λεπτομερή στοιχεία για το δρομολόγιο κάθε επίσκεψης, το χρόνο άφιξης και αναχώρησης σε κάθε νησί, το μέγεθος του πλοίου). Ακολουθεί η ανάπτυξη της βασικής δομής ενός υπολογιστικού εργαλείου σε περιβάλλον GIS που ενσωματώνει ένα μοντέλο υπολογισμού του κόστους των υπηρεσιών υδροπλάνων. Τέλος, γίνεται προσομοίωση μίας ιδεατής τουριστικής υπηρεσίας υδροπλάνων που μετακινείται καθημερινά μεταξύ των υδατοδρομίων στο Αιγαίο προσπαθώντας να μεγιστοποιήσει τον αριθμό των δυνητικών πελατών της. Τα βασικά αποτελέσματα της ανωτέρω διερεύνησης είναι (λαμβάνοντας ως περίοδο εξέτασης το χρονικό διάστημα 1/8/2019-7/8/2019) ότι το μέγεθος των εν δυνάμει πελατών των υδροπλάνων για τα 10 μεγαλύτερα ελληνικούς λιμένες κρουαζιέρας είναι 88.360 επιβάτες και ότι τα υδροπλάνα προκειμένου να καλύψουν τη ζήτηση θα πρέπει καθημερινά να αλλάζουν βάση λειτουργίας. Από την ανάλυση των δύο σεναρίων συνεργασίας μεταξύ υδροπλάνων και κρουαζιερόπλοιων προέκυψε ότι το πρώτο σενάριο μπορεί να έχει εφαρμογή σε 10 ελληνικούς λιμένες κρουαζιέρας (Ηράκλειο, Κατάκολο, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Μύκονος, Πάτμος, Πειραιάς, Ρόδος, Σαντορίνη, Σούδα), ενώ το δεύτερο σενάριο συνεργασίας μπορεί να έχει εφαρμογή σε μόλις 3 λιμένες κρουαζιέρας (Σαντορίνη, Μύκονος, Ηράκλειο). |
el |