HEAL DSpace

Το ψηφιακό βίντεο ως εργαλείο διδασκαλίας της Χημείας στη Γ΄ Γυμνασίου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λεβεντάκου, Δανάη el
dc.contributor.author Leventakou, Danai en
dc.date.accessioned 2020-04-15T13:26:55Z
dc.date.available 2020-04-15T13:26:55Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50199
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17897
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Εκπαίδευση el
dc.subject Ψηφιακό βίντεο el
dc.subject Ψηφιακή αφήγηση el
dc.subject Χημεία el
dc.subject Πολυμέσα el
dc.subject Education en
dc.subject Digital video en
dc.subject Digital storytelling en
dc.subject Chemistry en
dc.subject Multimedia en
dc.title Το ψηφιακό βίντεο ως εργαλείο διδασκαλίας της Χημείας στη Γ΄ Γυμνασίου el
dc.title Digital video as a teaching tool in Chemistry in 3rd Grade of High School el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ψηφιακή εκπαίδευση el
heal.classification Digital education en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-30
heal.abstract Η εποχή μας είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, πουεπηρεάζει όλους τους τομείς της καθημερινότητάς μας, και η εκπαίδευση δεν αποτελεί εξαίρεση. Ιδιαίτερα στις θετικές επιστήμες που απαιτούν μια δια δραστική προσέγγιση, οι διδακτικοί στόχοι πολλές φορές απαιτούν την ενσωμάτωση των πολυμέσων στη διδασκαλία. Στην εργασία αυτή, μελετήθηκε η συμβολή των πολυμέσων και συγκεκριμένα του ψηφιακού βίντεο στη διδασκαλία της Χημείας σε μαθητές της Γ’ Γυμνασίου. Για τη δημιουργία του βίντεο, σημαντική θέση κατείχε η ψηφιακή αφήγηση ως διδακτικό εργαλείο. Στο θεωρητικόμέρος της εργασίας, γίνεται λόγος για τις θεωρίες μάθησης, την έννοια της διδασκαλίας, τους διδακτικούς στόχους και την ταξινόμησή τους. Στη συνέχεια εξετάζονται τα πολυμέσα, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους στη διδασκαλία, καθώς και σημαντικές θεωρίες που αφορούν την εφαρμογή των πολυμέσων.Επισημαίνονται οι γνωστικοί και συναισθηματικοί στόχοι , η ταυτότητα και το σενάριο του βίντεο. Παρουσιάζεται η έννοια της ψηφιακής αφήγησης, όπως και τα βήματα για τη δημιουργία της αλλά και ολόκληρου του βίντεο. Στο πειραματικό μέρος της εργασίας, αναλύεται η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε τέσσερα τμήματα δύο σχολείων της Αθήνας, για να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα του βίντεο στη διδασκαλία. Για τον σκοπό αυτό, τα δύο τμήματα διδάχθηκαν με κλασσική διδασκαλία και στα άλλα δύο τμήματα έγινε παρουσίαση του βίντεο. Στους μαθητές που παρακολούθησαν το βίντεο, έγινε έρευνα στάσεων πριν και μετά την παρουσίασή του, για να εκτιμηθούν οι προτιμήσεις στον τρόπο διδασκαλίας, αλλά και να αξιολογηθούν τυχόν διαφορές στις στάσεις τους μετά την παρέμβαση του βίντεο. Οι προτιμήσεις τους ήταν σε γενικές γραμμές ίδιες πριν και μετά το βίντεο, και φαίνεται η θετική στάση τους απέναντι στο βίντεο και στις πολυμεσικές εφαρμογές. Σε όλους τους μαθητές δόθηκε το ίδιο φυλλάδιο εργασίας γνωστικού περιεχομένου πριν και μετά τις μεθόδους διδασκαλίας, για να αξιολογηθούν τα αποτελέσματα και να συγκριθούν οι προ υπάρχουσες γνώσεις με τις νέες που αποκτήθηκαν. Στη συνέχεια έγινε στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων, τα οποία έδειξαν ότι και οι δύο μέθοδοι διδασκαλίας αύξησαν την επίδοση των μαθητών . Τέλος, διατυπώνονται παρατηρήσεις, συμπεράσματα και προτάσεις για την αποδοτική εφαρμογή των πολυμέσων,και κατ’ επέκταση του βίντεο στην εκπαίδευση. el
heal.abstract Our days are directly linked to the rapid evolution of technology, which affects all areas of our daily lives, and education is no exception. Especially in sciences that require an interactive approach, teaching goals often require the integration of multimediatools into teaching. In this study,the contribution of the multimedia and specifically thedigital video into teaching of Chemistry was studiedregarding students of the 3rd Grade at High School.For the video creation, digital storytelling wasimplemented as an important teaching tool. In the theoretical part of the study, learning theories, the concept of teaching, the teaching objectives and their taxonomy are presented. The multimedia, their advantages and disadvantages in teaching, as well as important theories concerning the application of multimedia are also discussed.The cognitive and the emotional goals, identity, and scenario of the video are described. The concept of digital storytelling is described, as well as the steps followed for its incorporation in the produced video. In the experimental part of the study, the research conducted at two schools in Athens is analyzed in order to determine the effectiveness of the video in teaching. To this end, two classes were taught with classical instruction and the other two were taught by using video. Students who watched the video were surveyed before and after the presentation in order to assess their preference for a teaching method and to assess any differences in their attitudes after the intervention of the video. Their preferences were generally the same before and after the video, and their positive attitude towards video and multimedia seems to be positive. All students were given the same cognitive worksheet before and after the teaching methods in order to evaluate the results and compare the prior knowledge with the new information. Then the results were statistically analyzed, which demonstrated that both teaching methods increased student performance. Finally, observations, conclusions and suggestions are made for the effective implementation of multimedia and therefore video tools in education. en
heal.advisorName Παυλάτου, Ευαγγελία el
heal.advisorName Paulatou, Euagelia en
heal.committeeMemberName Δέτση, Αναστασία el
heal.committeeMemberName Σαρίμβεης, Χαράλαμπος el
heal.committeeMemberName Detsi, Anastasia en
heal.committeeMemberName Sarimveis, Charalampos en
heal.committeeMemberName Pavlatou, Evagelia en
heal.committeeMemberName Παυλάτου, Ευαγγελία el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Χημικών Επιστημών (I) el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 92 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα