HEAL DSpace

Αποδοχή και σύγκριση καταστάσεων ρίσκου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μαργαρώνης, Παναγιώτης el
dc.contributor.author Margaronis, Panagiotis en
dc.date.accessioned 2020-04-22T14:05:54Z
dc.date.available 2020-04-22T14:05:54Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50208
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17906
dc.rights Default License
dc.subject Λήψη αποφάσεων υπό αβεβαιότητα el
dc.subject Αποστροφή προς το ρίσκο el
dc.subject Στοχαστικές συγκρίσεις el
dc.subject Αθροιστική στοχαστική διαδικασία el
dc.subject Κριτήρια αποδοχής ρίσκου el
dc.subject Decision making under uncertainty en
dc.subject Risk aversion en
dc.subject Stochastic orders en
dc.subject Cumulative stochastic process en
dc.subject Risk acceptance criteria en
dc.title Αποδοχή και σύγκριση καταστάσεων ρίσκου el
dc.title Acceptance and comparison of risk en
heal.type bachelorThesis
heal.secondaryTitle Θεμελίωση στη βάση της συνέπειας και της αποστροφής προς το ρίσκο el
heal.secondaryTitle Foundation on the basis of consistency and risk aversion el
heal.classification Θεωρία αποφάσεων el
heal.classification Κριτήρια αποδοχής ρίσκου el
heal.classification Decision analysis en
heal.classification Risk acceptance criteria en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-07-15
heal.abstract Στη παρούσα διπλωματική αναπτύσσουμε μεθόδους για τη σύγκριση και αποδοχή εναλλακτικών επιλογών σε ένα στοχαστικό περιβάλλον με σκοπό τη βελτίωση της ασφάλειας (safety) ενός εξεταζόμενου τεχνικού συστήματος. Το σύστημα είναι ο διεθνής στόλος των επιβατηγών/οχηματαγωγών (RoPax) πλοίων ως προς τα ατυχήματα που συμβαίνουν κατά τη συνήθη λειτουργία των πλοίων και εξετάζουμε τη λήψη αποφάσεων για τα τεχνικά μέτρα ασφάλειας. Οι μέθοδοι όμως που αναπτύσσονται είναι γενικότερες και μπορούν να εφαρμοστούν σε οποιοδήποτε τεχνικό σύστημα όπου απαιτείται η λήψη κάποιας απόφασης. Αρχικά διερευνάται η έννοια της αποστροφής προς το ρίσκο (risk aversion), σημαντικού παράγοντα στη λήψη αποφάσεων, όπως έχει εμφανιστεί σε πλαίσια διαφορετικά της ασφάλειας. Στη συνέχεια η έννοια αυτή θεμελιώνεται σε ένα αυστηρό πλαίσιο, ώστε να καταστεί χρήσιμη για τον τομέα της ασφάλειας και αποσαφηνίζεται η σύνδεσή της με τους υπάρχοντες ορισμούς σε αυτόν τον τομέα. Έπειτα παρουσιάζουμε τις Stochastic Orders, εργαλεία που μας επιτρέπουν να προσδιορίσουμε τη βέλτιστη επιλογή, απαιτώντας ελάχιστες πληροφορίες για τις προτιμήσεις των αποφασιζόντων. Για τις ανάγκες εφαρμογής αυτών των εργαλείων, μοντελοποιούμε το εξεταζόμενο σύστημα βάσει του μοντέλου των αθροιστικών στοχαστικών διαδικασιών (cumulative stochastic processes), κάτι το οποίο θα μας επιτρέψει να εισάγουμε στην ανάλυση πέραν των συνεπειών των ατυχημάτων και των συχνοτήτων με τις οποίες αυτά συμβαίνουν. Οι αναπτυσσόμενες μέθοδοι εφαρμόζονται στο πραγματικό πρόβλημα λήψης απόφασης για την υιοθέτηση τεχνικών μέτρων ασφάλειας για το διεθνή στόλο των RoPax πλοίων από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (International Maritime Organization-IMO). Όλα τα απαραίτητα στοιχεία έχουν αντληθεί από την υποβληθείσα, στον ΙΜΟ, μελέτη Formal Safety Assessment (FSA)-RoPax ships. Τέλος θα χρησιμοποιήσουμε τις Stochastic Orders για να θεμελιώσουμε τη χρήση των οριακών γραμμών FN, που αποτελούν τα πιο ευρέως χρησιμοποιούμενα κριτήρια αποδοχής κοινωνικού ρίσκου. Ξεκινώντας από τις ασυνέπειες των οριακών γραμμών FN που υποδεικνύει μια ευρέως γνωστή πηγή της διεθνούς βιβλιογραφίας, θα δείξουμε πως η μοντελοποίηση βάσει των Stochastic Orders εξηγεί μαθηματικά τις ασυνέπειες αυτές και πως μπορούμε βάσει αυτών των εργαλείων να τις διορθώσουμε. Με αυτήν την ανάλυση, θα δείξουμε πως μπορούμε να επεκτείνουμε την παρούσα χρήση των κριτηρίων αποδοχής ρίσκου από το επίπεδο του πλοίου στο επίπεδο στόλου. el
heal.abstract Aim of the present diploma thesis is the development of methods for the comparison and acceptance of alternative choices concerning the improvement of safety of technical systems operating in a stochastic environment. The examined system is the world fleet of passenger (RoPax) vessels and specifically the occurrence of accidents during their operation along with the accident-related, uncertain consequences. Initially, the concept of risk aversion is being investigated, which constitutes an important factor in decision making, mainly in fields other than safety. Subsequently, a strict formulation of this concept is being established for the field of safety and is provided a link with other safety-connected definitions from the literature. Furthermore, Stochastic Orders are presented, tools which enable us to find the optimal choice of the decision problem and which demand only partial information on the preferences of the decision makers. In order to apply these specific tools, the technical system is being modeled based on cumulative stochastic processes, which enable us to integrate accident frequencies in the analysis. The aforementioned methods are being applied in a real decision problem, the adoption of safety technical measures by the International Maritime Organization (IMO) for the world fleet of passenger (RoPax) vessels. All necessary data have been retrieved from Formal Safety Assessment (FSA)-RoPax ships. Finally, Stochastic Orders will be used to mathematically model the FN criterion lines, which are the most commonly used risk acceptance criteria. FN criterion lines are known in literature for their inconsistencies as risk acceptance criteria and by using Stochastic Orders, it will be provided a mathematical explanation for this fact as well as a way to overcome these inconsistencies. Based on this analysis, it will be presented a way to extend the use of FN criterion lines from the level of single vessel (which is actually the common practice) to the level of a fleet. en
heal.advisorName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Ματσόπουλος, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Καϊκτσής, Λάμπρος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 258 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής