dc.contributor.author |
Τριανταφύλλης, Κωνσταντίνος
|
el |
dc.contributor.author |
Triantafyllis, Konstantinos
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-04-24T07:40:45Z |
|
dc.date.available |
2020-04-24T07:40:45Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50217 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17915 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Πυρηνοκίνητα εμπορικά πλοία |
el |
dc.subject |
Nuclear-powered merchant ships |
en |
dc.subject |
Πυρηνοκίνητο Bulk Carrier |
en |
dc.subject |
Nuclear-powered Bulk Carrier |
en |
dc.subject |
Πυρηνοκίνητο containership |
el |
dc.subject |
Nuclear-powered containership |
en |
dc.subject |
Οικονομικά πυρηνοκίνητων πλοίων |
el |
dc.subject |
Nuclear-powered merchant ships economics |
en |
dc.subject |
Economics of nuclear-powered cargo ships |
en |
dc.title |
Τεχνικο-οικονομική μελέτη για τη χρήση πυρηνικής ενέργειας ως μέσου πρόωσης στα σύγχρονα εμπορικά πλοία |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Οικονομικά |
el |
heal.classification |
Πυρηνοκίνητα πλοία |
el |
heal.classification |
Πυρηνική ενέργεια |
el |
heal.classification |
Πυρηνική τεχνολογία |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-09-30 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται μια τεχνικο-οικονομική μελέτη για τη χρήση της πυρηνικής ενέργειας στα σύγχρονα εμπορικά πλοία. Μέχρι στιγμής η πυρηνική ενέργεια ως μέσο πρόωσης στο θαλάσσιο χώρο έχει χρησιμοποιηθεί κυρίως για στρατιωτικούς σκοπούς, δηλαδή για την κίνηση και τις ενεργειακές ανάγκες Πολεμικών Πλοίων-Υποβρυχίων. Επίσης, χρησιμοποιείται για την πρόωση των περισσοτέρων Ρώσικων Παγοθραυστικών. Για εμπορικούς λόγους έχει δοκιμαστεί πειραματικά σε τέσσερα πλοία στο παρελθόν χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία, κυρίως λόγω φόβου ύπαρξης ατυχήματος και πολιτικών αντιδράσεων. Έτσι, τα τρία εξ αυτών χρησιμοποιήθηκαν και αυτά για στρατιωτικές υπηρεσίες. Στην παρούσα μελέτη λαμβάνουμε τα οικονομικά στοιχεία για το κόστος ενός πυρηνικού συστήματος πρόωσης από τα σύγχρονα Ρώσικα Παγοθραυστικά της κλάσης LK-60, τα οποία διαθέτουν δύο RITM-200 αντιδραστήρες. Στη συνέχεια, διαθέτοντας τα απαραίτητα οικονομικά στοιχεία εφαρμόζουμε ένα πυρηνικό σύστημα πρόωσης με έναν RITM-200 αντιδραστήρα σε ένα Bulk Carrier ονόματι SAMSON με μήκος μεταξύ καθέτων 302 μέτρα, πλάτος 51,4 μέτρα, βύθισμα 17,5 μέτρα και ταχύτητα υπηρεσίας 14,4 κόμβους και ένα πυρηνικό σύστημα πρόωσης με δύο RITM-200 αντιδραστήρες σε ένα Containership ονόματι COSCO SHIPPING UNIVERSE με μήκος μεταξύ καθέτων 386,23 μέτρα, πλάτος 58,6 μέτρα, βύθισμα 18 μέτρα και ταχύτητα υπηρεσίας 22 κόμβους. Ακολούθως, πραγματοποιούμε μία σύγκριση ανάμεσα σε δύο προμελέτες οικονομικής σκοπιμότητας σε βάθος 20 χρόνων λειτουργίας για τα δύο πλοία. Οι προμελέτες αφορούν το Bulk Carrier SAMSON και Containership COSCO SHIPPING UNIVERSE πρώτα ως πλοία που χρησιμοποιούν συμβατικές μηχανές Diesel και δεύτερον ως πλοία με πυρηνικό σύστημα πρόωσης. Επίσης στις περιπτώσεις της πυρηνοκίνησης εξετάζεται και η δυνατότητα πώλησης ρεύματος στις χρονικές περιόδους που τα πλοία δεν χρησιμοποιούν τους RITM-200 αντιδραστήρες για την πρόωσή τους, όπως συμβαίνει κατά την φορτοεκφόρτωση και την παραμονή στα λιμάνια, κατά τη διάρκεια των επισκευών και των δεξαμενισμών.
Εκτός από τα οικονομικά στοιχεία γίνεται μία εκτεταμένη αναφορά στη πυρηνική φυσική και στις μεγάλες ανακαλύψεις που οδήγησαν στην χρήση της πυρηνικής ενέργειας όπως τη γνωρίζουμε σήμερα. Αναλύονται τα φαινόμενα σχάσης και σύντηξης των ατομικών πυρήνων καθώς και οι αντίστοιχοι πυρηνικοί αντιδραστήρες. Γίνεται επίσης λόγος για το ζήτημα των πυρηνικών ατυχημάτων και των πυρηνικών όπλων που ενέχουν σημαντικούς κινδύνους για τη ζωή στον πλανήτη. Επιπρόσθετα, παρουσιάζεται ένας κατάλογος με τα σημαντικότερα πυρηνοκίνητα Πλοία και Υποβρύχια που έχουν κατασκευαστεί και μια λίστα με τους ναυτικούς πυρηνικούς αντιδραστήρες που έχουν χρησιμοποιηθεί γενικά. Στην εργασία τονίζονται επίσης τα οφέλη από τη χρήση της πυρηνικής ενέργειας για ειρηνικούς σκοπούς δηλαδή για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών του πλανήτη. Τα οφέλη αυτά είναι ιδιαίτερα σημαντικά τόσο από οικονομική άποψη όσο και από περιβαλλοντολογική αν σκεφτούμε τις μηδενικές εκπομπές αέριων ρύπων των πυρηνικών εγκαταστάσεων. Οι μηδενικές εκπομπές αερίων ρύπων συμμορφώνονται τέλεια με τις νέες αυστηρότερες απαιτήσεις του IMO για τις εκπομπές καυσαερίων, που θα τεθούν σε ισχύ από την πρώτη Ιανουαρίου του 2020. Η εργασία ολοκληρώνεται με τα οικονομικά συμπεράσματα από τις δύο προμελέτες. |
el |
heal.advisorName |
Λυρίδης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Λυρίδης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σαμουηλίδης, Μανώλης |
el |
heal.committeeMemberName |
Βεντίκος, Νικόλαος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
155 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|