HEAL DSpace

Επιβλεπόμενη μηχανική μάθηση και το πρόβλημα της ταξινόμησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Νάι, Μαρία el
dc.contributor.author Nai, Maria en
dc.date.accessioned 2020-04-26T14:45:03Z
dc.date.available 2020-04-26T14:45:03Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50242
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17940
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Επιβλεπόμενη, Μηχανική, Μάθηση el
dc.subject Ταξινόμηση el
dc.subject Αλγόριθμοι el
dc.subject Νευρωνικά Δίκτυα el
dc.subject Supervised, Machine, Learning en
dc.subject Classification en
dc.subject Algorithms en
dc.subject Neural Networks en
dc.title Επιβλεπόμενη μηχανική μάθηση και το πρόβλημα της ταξινόμησης el
dc.title Supervised machine learning and the classification problem en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μηχανική μάθηση el
heal.classification Machine learning en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-09-30
heal.abstract Ο όρος ``Τεχνητή Νοημοσύνη" προέρχεται από τον βασικό στόχο να μπορέσει κάποτε η τεχνολογία να δημιουργήσει αυτοματοποιημένα συστήματα αποφάσεων. Στόχος αυτών είναι η επιτέλεση σύνθετων ενεργειών χωρίς την διαρκή παρέμβαση του ανθρώπου, με την ακολουθία λογικών ενεργειών που αποτελούν αποτέλεσμα μίας μηχανικής εκμάθησης ή βαθιάς μάθησης. Η Μηχανική Μάθηση μπορεί να περιγραφεί ως ένα σύνολο τεχνικών και εργαλείων που επιτρέπουν στους υπολογιστές να σκέφτονται δημιουργώντας μαθηματικούς αλγόριθμους που βασίζονται σε δεδομένα. Η βαθιά μάθηση είναι μια μορφή Μηχανικής Μάθησης. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάλυση σημαντικών αλγορίθμων επιβλεπόμενης Μηχανικής Μάθησης που επιλύουν το πρόβλημα της ταξινόμησης. Η ταξινόμηση λαμβάνει χώρα σε πολλές εφαρμογές επιστημονικών πεδίων όπως στην επιστήμη υπολογιστών, στην ιατρική, στην μετεωρολογία, στα οικονομικά και σε πολλά άλλα. Γίνεται λοιπόν κατανοητό το πόσο σημαντικό είναι η ανάπτυξη τεχνικών οι οποίες θα μπορούν να μας προσφέρουν αξιόπιστη ταξινόμηση. Στο Κεφάλαιο 1 γίνεται μια εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη στην ιστορία αυτής και στους τρόπους με τους οποίους την προσεγγίζουμε. Το Κεφάλαιο 2 αναλύει το πρόβλημα της Μηχανικής Μάθησης δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο πρόβλημα της ταξινόμησης. Στην συνέχεια, το Κεφάλαιο 3 πραγματεύεται την αξιολόγηση ταξινομητών. Αναλύεται το δίλημμα μεροληψίας-διασποράς και παρουσιάζονται μέθοδοι και κριτήρια βέλτίωσης της απόδοσης αυτών των ταξινομητών. Τέλος, το Κεφάλαιο 4 ασχολείται με τεχνικές ταξινόμησης βασισμένες στην θεωρία του Μπέυζ ενώ το 5 με αλγοριθμικές τεχνικές. el
heal.abstract The term “Artificial Intelligence” originates from the technology’s main target to create automatic decision platforms. Such systems aim to execute complex actions via a sequence of logic operations stemming from a Machine Learning procedure, without the need of constant human intervention. Artificial intelligence can be described as a group of techniques and tools, which allow computers to “think” by creating mathematical algorithms based on data mining. A class of such algorithmic techniques is known as deep learning, which belongs in the general category of Machine Learning. The purpose of the present diploma thesis is to expand on the most important supervised machine learning techniques, which solve the classification problem. Classification takes place in many applications within different scientific fields, including computer science, medicine, meteorology, and economics, to name a few. As a result, it is quite essential to develop techniques, which can offer reliable classification. In Chapter 1, we provide an introduction to the history of Artificial Intelligence, along with the most important algorithmic approaches. In Chapter 2, we analyze the problem of Machine Learning, by emphasizing especially on the classification problem. In Chapter 3, an evaluation of the different classifiers is performed while methods and criteria are also provided for their improvement. The bias-variance dilemma is also analyzed. Finally, Chapter 4 deals with classification techniques based on Bayes' theorem, while Chapter 5 emphasizes on respective algorithmic techniques. en
heal.advisorName Φουσκάκης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Παπαπαντολέων, Αντώνης el
heal.committeeMemberName Στάμου, Γιώργος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Μαθηματικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 113 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα