dc.contributor.author | Κέζιου, Παναγιώτα | el |
dc.contributor.author | Keziou, Panagiota | en |
dc.date.accessioned | 2020-04-28T09:45:43Z | |
dc.date.available | 2020-04-28T09:45:43Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50289 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17987 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Προσβασιμότητα | el |
dc.subject | Προτυποποίηση | el |
dc.subject | GWR | en |
dc.subject | Εργασία | el |
dc.title | Προτυποποίηση της προσβασιμότητας για εργασία με χρήση μεθόδων χωρικής στατιστικής: Η περίπτωση της Αθήνας | el |
dc.title | Spatial statistical approach of modeling job accessibility: The case of Athens | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συγκοινωνιακή τεχνική | el |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-10-22 | |
heal.abstract | Στον τομέα του συγκοινωνιακού σχεδιασμού, η προσβασιμότητα αποτελεί μια έννοια διαχρονικού ενδιαφέροντος. Η μελέτη της υπό διαφορετικά πρίσματα έχει αποτελέσει αντικείμενο έρευνας για πολλούς ερευνητές. Σκοπός της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη της προσβασιμότητας για τη δραστηριότητα της εργασίας και η τεκμηρίωση της υπόθεσης ότι η βελτίωση της μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση ζητημάτων ισότητας στις μεταφορές. Παράλληλα, η διερεύνηση της χωρικής μεταβολής του επιπέδου προσβασιμότητας επεκτείνει την έρευνα προς μια κατεύθυνση που δεν έχει εξεταστεί σε μεγάλο βαθμό στην υφιστάμενη βιβλιογραφία. Στη αυτή τη διπλωματική εργασία, το επίπεδο προσβασιμότητας στην εργασία υπολογίζεται μέσω ενός δείκτη προσβασιμότητας που σταθμίζει το χρόνο ταξιδιού σύμφωνα με τις προσβάσιμες ευκαιρίες απασχόλησης. Ο δείκτης υπολoγίζεται μέσω ενός πολυτροπικού δικτύου μεταφορών σε περιβάλλον GIS στην Περιφερειακή Ενότητα του Κεντρικού Τομέα Αθηνών. Για την προτυποποίηση της προσβασιμότητας εκτιμώνται δυο μοντέλα παλινδρόμησης για την περιγραφή της σχέσης της προσβασιμότητας για εργασία με κοινωνικοοικονομικές μεταβλητές και μεταβλητές που περιγράφουν το ανθρωπογενές περιβάλλον. Στο πρώτο μοντέλο δημιουργείται μια καθολική σχέση με τη χρήση της γενικευμένης γραμμικής παλινδρόμησης και στο δεύτερο μοντέλο γίνεται χρήση της γεωγραφικά σταθμισμένης παλινδρόμησης, με σκοπό να μελετηθεί η χωρική μεταβολή των επιπέδων προσβασιμότητας σε σχέση με τις υπό εξέταση μεταβλητές. Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι η χρήση τοπικών μοντέλων διευκολύνει στην κατανόηση των χωρικών προτύπων της προσβασιμότητας για εργασία και στην εξαγωγή χρήσιμης πληροφορίας για τις κατευθύνσεις και τις προτεραιότητες που πρέπει να τεθούν στον συγκοινωνιακό σχεδιασμό. | el |
heal.advisorName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
heal.committeeMemberName | Ψαριανός, Βασίλειος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 130 σ. | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: