HEAL DSpace

Προτυποποίηση της προσβασιμότητας για εργασία με χρήση μεθόδων χωρικής στατιστικής: Η περίπτωση της Αθήνας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κέζιου, Παναγιώτα el
dc.contributor.author Keziou, Panagiota en
dc.date.accessioned 2020-04-28T09:45:43Z
dc.date.available 2020-04-28T09:45:43Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50289
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17987
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Προσβασιμότητα el
dc.subject Προτυποποίηση el
dc.subject GWR en
dc.subject Εργασία el
dc.title Προτυποποίηση της προσβασιμότητας για εργασία με χρήση μεθόδων χωρικής στατιστικής: Η περίπτωση της Αθήνας el
dc.title Spatial statistical approach of modeling job accessibility: The case of Athens en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιακή τεχνική el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-22
heal.abstract Στον τομέα του συγκοινωνιακού σχεδιασμού, η προσβασιμότητα αποτελεί μια έννοια διαχρονικού ενδιαφέροντος. Η μελέτη της υπό διαφορετικά πρίσματα έχει αποτελέσει αντικείμενο έρευνας για πολλούς ερευνητές. Σκοπός της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη της προσβασιμότητας για τη δραστηριότητα της εργασίας και η τεκμηρίωση της υπόθεσης ότι η βελτίωση της μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση ζητημάτων ισότητας στις μεταφορές. Παράλληλα, η διερεύνηση της χωρικής μεταβολής του επιπέδου προσβασιμότητας επεκτείνει την έρευνα προς μια κατεύθυνση που δεν έχει εξεταστεί σε μεγάλο βαθμό στην υφιστάμενη βιβλιογραφία. Στη αυτή τη διπλωματική εργασία, το επίπεδο προσβασιμότητας στην εργασία υπολογίζεται μέσω ενός δείκτη προσβασιμότητας που σταθμίζει το χρόνο ταξιδιού σύμφωνα με τις προσβάσιμες ευκαιρίες απασχόλησης. Ο δείκτης υπολoγίζεται μέσω ενός πολυτροπικού δικτύου μεταφορών σε περιβάλλον GIS στην Περιφερειακή Ενότητα του Κεντρικού Τομέα Αθηνών. Για την προτυποποίηση της προσβασιμότητας εκτιμώνται δυο μοντέλα παλινδρόμησης για την περιγραφή της σχέσης της προσβασιμότητας για εργασία με κοινωνικοοικονομικές μεταβλητές και μεταβλητές που περιγράφουν το ανθρωπογενές περιβάλλον. Στο πρώτο μοντέλο δημιουργείται μια καθολική σχέση με τη χρήση της γενικευμένης γραμμικής παλινδρόμησης και στο δεύτερο μοντέλο γίνεται χρήση της γεωγραφικά σταθμισμένης παλινδρόμησης, με σκοπό να μελετηθεί η χωρική μεταβολή των επιπέδων προσβασιμότητας σε σχέση με τις υπό εξέταση μεταβλητές. Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι η χρήση τοπικών μοντέλων διευκολύνει στην κατανόηση των χωρικών προτύπων της προσβασιμότητας για εργασία και στην εξαγωγή χρήσιμης πληροφορίας για τις κατευθύνσεις και τις προτεραιότητες που πρέπει να τεθούν στον συγκοινωνιακό σχεδιασμό. el
heal.advisorName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Ψαριανός, Βασίλειος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 130 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα