dc.contributor.author | Πάντος, Γεώργιος | el |
dc.contributor.author | Pantos, Georgios | en |
dc.date.accessioned | 2020-04-29T19:07:29Z | |
dc.date.available | 2020-04-29T19:07:29Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50293 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17991 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αποτίμηση συμπεριφοράς | el |
dc.subject | Σεισμοί κοντινού πεδίου | el |
dc.subject | Παλμοί κατευθυντικότητας | el |
dc.subject | Κατασκευές μεγάλων ανοιγμάτων | el |
dc.subject | Ανελαστική απόκριση | el |
dc.subject | Near-field earthquake | en |
dc.subject | Directivity pulse | en |
dc.subject | Long-span structures | en |
dc.subject | Non-linear response | en |
dc.subject | Seismic assessment | en |
dc.title | Αποτίμηση συμπεριφοράς υπόστεγου αεροσκαφών σε σεισμούς κοντινού πεδίου | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αντισεισμικός Σχεδιασμός | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-10-30 | |
heal.abstract | Οι διατάξεις των κανονισμών αντισεισμικού σχεδιασμού έχουν αναπτυχθεί βάσει της μελέτης της συμπεριφοράς συμβατικών κατασκευών πολιτικού μηχανικού σε συνήθη σεισμικά γεγονότα. Η ελαστική και ανελαστική απόκριση μιας κατασκευής σε σεισμούς κοντινού πεδίου, συγκεντρώνει το έντονο ενδιαφέρον πολλών επιστημόνων, κυρίως λόγω της επίδρασης των φαινομένων κατευθυντικότητας που εμφανίζουν. Τα υπόστεγα αεροσκαφών, η λειτουργία των οποίων απαιτεί την κατασκευή φορέα με πολύ μεγάλα ανοίγματα, μπορούν να χαρακτηριστούν ως μη συμβατικές κατασκευές, γι’ αυτό και είναι χρήσιμο να εξεταστεί η συμπεριφορά τους σε έντονους σεισμούς και δη σε σεισμούς κοντινού πεδίου, κάτι που αποτελεί τον κύριο σκοπό της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Για τον σκοπό αυτόν, σε πρώτο στάδιο αντλήθηκαν συμπεράσματα από δημοσιευμένες έρευνες, σχετικά με την επίδραση των σεισμικών καταγραφών κοντινού πεδίου στην ελαστική και ανελαστική απόκριση κατασκευών, καθώς και τη σύνδεσή τους με το συχνοτικό και ενεργειακό περιεχόμενων των εν λόγω καταγραφών. Σε δεύτερο στάδιο, προσομοιώθηκε με τη χρήση του λογισμικού SAP2000v20 ένα υφιστάμενο υπόστεγο αεροσκαφών, ώστε να εκτελεστούν μετέπειτα οι αναλύσεις που ορίζει ο ΚΑΝ.ΕΠΕ., σύμφωνα και με τις διατάξεις του ΕΚ8. Οι ιδιαιτερότητες του υπόστεγου παρουσιάστηκαν αρχικά μέσω των αποτελεσμάτων της ιδιομορφικής ανάλυσης, ενώ για την ελαστική δυναμική ανάλυση χρησιμοποιήθηκε το φάσμα σχεδιασμού του ΕΚ8. Στη συνέχεια, εκτελέστηκαν η ανελαστική στατική και ανελαστική δυναμική ανάλυση, προκειμένου να μελετηθεί η μη γραμμική συμπεριφορά του υπό εξέταση φορέα. Για την τελευταία χρησιμοποιήθηκαν πραγματικές καταγραφές από σεισμικά γεγονότα που περιέχουν παλμούς κατευθυντικότητας. Σε τρίτο στάδιο, διερευνήθηκε η επίδραση των παλμών κατευθυντικότητας στην ανελαστική απόκριση του εν λόγω υπόστεγου. Για τον σκοπό αυτό, επαναλήφθηκε η εκτέλεση της μη γραμμικής ανάλυσης με τις χρονοïστορίες επιταχύνσεων των ανωτέρω σεισμικών καταγραφών, από τις οποίες, όμως, αφαιρέθηκαν οι παλμοί κατευθυντικότητας. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τις γραμμικές και μη αναλύσεις συνοψίζονται στα κάτωθι. Κατασκευές με πολύ μεγάλα ανοίγματα αναμένεται να εμφανίσουν σημαντικά διαφορετική συμπεριφορά από τις συμβατικές κατασκευές, ακόμα και για ελαστικές αναλύσεις. Η αρχική εκτίμηση περί εύκαμπτου φορέα για το υπό εξέταση υπόστεγο, λόγω του ανοίγματος των 60,00 m στη μια διεύθυνση δεν επαληθεύθηκε από τα αποτελέσματα της ιδιομορφικής ανάλυσης, τα οποία, ωστόσο, κατέδειξαν τις έντονη στρεπτική καταπόνηση τέτοιων δομημάτων. Όσον αφορά στα φαινόμενα κατευθυντικότητας, παρατηρείται ότι επηρεάζουν σημαντικά την απόκριση του υπόστεγου, ακόμη και στην περίπτωση σχετικά μικρής αρχικής “ελαστικής” ιδιοπεριόδου, καθώς οδηγούν σε περισσότερες αστοχίες, μεγαλύτερες σχετικές μετακινήσεις μελών, τέμνουσες βάσης και μετακινήσεις κορυφής, στη διεύθυνση που ενεργούν. Η παράμετρος με τη μεγαλύτερη επίδραση είναι η περίοδος του παλμού κατευθυντικότητας και συγκεκριμένα, η σχέση της ως προς την ελαστική ιδιοπερίοδο της κατασκευής στη θεωρούμενη διεύθυνση. Τέλος, συμπεραίνεται ότι οι επιπτώσεις του παλμού κατευθυντικότητας είναι πιο έντονες όταν αυτοί ενεργούν στην οριζόντια διεύθυνση, παρά στην κατακόρυφη. | el |
heal.advisorName | Ψυχάρης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Ψυχάρης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Μουζάκης, Χαράλαμπος | el |
heal.committeeMemberName | Φραγκιαδάκης, Μιχαήλ | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: