HEAL DSpace

Ανάπτυξη Δυναμικού Μοντέλου Κυψέλης Καυσίμου Μεμβράνης Ανταλλαγής Πρωτονίων (PEMFC) και πειραματική επιβεβαίωση για βελτιστοποίηση της απόδοσης σε εφαρμογές ηλεκτροκίνησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Κλαδάς, Αντώνιος el
dc.contributor.author Παπαπασχάλης, Κωνσταντίνος Μ. el
dc.contributor.author Papapaschalis, Konstantinos M. en
dc.date.accessioned 2011-09-15T08:06:34Z
dc.date.available 2011-09-15T08:06:34Z
dc.date.copyright 2011-07-25 -
dc.date.issued 2011-09-15
dc.date.submitted 2011-07-25 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/5029
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9374
dc.description 97 σ. el
dc.description.abstract The purpose of this thesis is the study of fuel cells as an alternative electric energy storage device. It overviews the theoretical background of this technology and the respective electrical equivalent circuits. Particular emphasis is given to fuel cells of proton exchange membrane type (PEM Fuel Cells), which are of particular interest because of their high power density, high efficiency, small start-up time and low operating temperatures. Because of these characteristics, PEM fuel cells are likely to play an important role not only in the transportation sector but also in many other applications in the near future. In a first step a functional description and representation of PEM Fuel Cells is undertaken and an equivalent electrical model for PEM fuel cells is developed concerning both steady state and dynamic behavior under load variations. This model can be used in state estimators for sensor-less control applications. It can also be implemented in the design of power electric drives for transportation systems. Finally, experimental validation is performed in the proton exchange membrane fuel cell stack of 500W used in the research prototype vehicle “Prometheus” developed by the respective team of the Laboratory of Electrical Machines and Power Electronics of NTUA. en
dc.description.statementofresponsibility Κωνσταντίνος Μ. Παπαπασχάλης el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Κυψέλες καυσίμων ανταλλαγής πρωτονίων el
dc.subject Δυναμική απόκριση el
dc.subject Μεταβατική συμπεριφορά el
dc.subject Θερμικό μοντέλο el
dc.subject Εκτιμητής κατάστασης el
dc.subject Μεθοδολογίες μοντελοποίησης el
dc.subject Proton exchange membrane fuel cells en
dc.subject Dynamic response en
dc.subject Transient behavior en
dc.subject Thermal model en
dc.subject State estimator en
dc.subject Modeling methodologies en
dc.title Ανάπτυξη Δυναμικού Μοντέλου Κυψέλης Καυσίμου Μεμβράνης Ανταλλαγής Πρωτονίων (PEMFC) και πειραματική επιβεβαίωση για βελτιστοποίηση της απόδοσης σε εφαρμογές ηλεκτροκίνησης el
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2010-06-14 -
dc.date.modified 2011-07-25 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Μανιάς, Στέφανος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Παπαθανασίου, Σταύρος el
dc.contributor.committeemember Κλαδάς, Αντώνιος el
dc.contributor.committeemember Μανιάς, Στέφανος el
dc.contributor.committeemember Παπαθανασίου, Σταύρος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2011-09-15 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2011-09-15 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής