dc.contributor.author |
Γεωργόπουλος, Δημοσθένης
|
|
dc.contributor.author |
Georgopoulos, Dimosthenis
|
|
dc.date.accessioned |
2020-04-29T20:18:02Z |
|
dc.date.available |
2020-04-29T20:18:02Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50300 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17998 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αεροσκάφος χαμηλής παρατηρησιμότητας |
el |
dc.subject |
Κινητήρας αεριώθησης |
el |
dc.subject |
Σύγχρονη γεννήτρια |
el |
dc.subject |
Κυψέλη καυσίμου |
el |
dc.subject |
MATLAB/Simulink |
en |
dc.subject |
Fighter aircraft |
en |
dc.subject |
Stealth aircraft |
en |
dc.subject |
Jet engine |
en |
dc.subject |
Synchronous generator |
en |
dc.subject |
Fuel cell |
en |
dc.title |
Μελέτη συστημάτων παροχής ηλεκτρικής ισχύος συνεχούς ρεύματος για μαχητικά αεροσκάφη χαμηλής παρατηρησιμότητας (stealth) |
el |
dc.title |
Study of DC power supply systems for low-visibility fighter aircraft |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μηχανική |
el |
heal.classification |
Electrical Engineering |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-10-10 |
|
heal.abstract |
Αντικείμενο αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη του DC ηλεκτρικού συστήματος ενός μαχητικού αεροσκάφους χαμηλής παρατηρησιμότητας. Επίσης, αναλύεται η προσομοίωση στο περιβάλλον MATLAB/Simulink ενός τέτοιου συστήματος που περιέχει όλη τη διαδικασία παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας, από την γεννήτρια μέχρι και τα φορτία. Ακόμα, μελετάται η αντικατάσταση του συσσωρευτή του συστήματος από μία κυψέλη καυσίμου μεμβράνης ανταλλαγής πρωτονίων (PEMFC). Τέλος, παρουσιάζονται οι επιπτώσεις που προκλήθηκαν από αυτή την αλλαγή, μέσα από μία νέα προσομοίωση.
Πιο αναλυτικά, το πρώτο μέρος της εργασίας αποτελείται από το θεωρητικό υπόβαθρο που απαιτείται για μια τέτοια μελέτη, και συνίσταται από τα κεφάλαια 1 έως 6. Το κεφάλαιο 1 είναι εισαγωγικό, αφού γίνεται μία σύντομη ανάλυση των αεροπλάνων, και πιο συγκεκριμένα του αντικειμένου μελέτης μας: ενός μαχητικού αεροσκάφους χαμηλής παρατηρησιμότητας (τύπου Lockheed Martin F-16 ή F-35). Στο κεφάλαιο 2 κρίναμε απαραίτητο να παρουσιάσουμε και κάποια στοιχεία για τον κινητήρα του αεροσκάφους αφού αποτελεί την έμμεση πηγή ενέργειας του ηλεκτρικού του συστήματος. Στα κεφάλαια 3 έως 5 παρουσιάζονται τα βασικότερα μέρη που συμμετέχουν στην παραγωγή και διανομή της ηλεκτρικής ενέργειας σε ένα τέτοιο αεροσκάφος. Ακολούθως, στο κεφάλαιο 6 θεμελιώνουμε θεωρητικά και την κυψέλη καυσίμου που θέλουμε να εντάξουμε στο κύκλωμα.
Το δεύτερο και κύριο μέρος της εργασίας, είναι τα κεφάλαια 7 και 8 στα οποία αναλύονται οι δύο προσομοιώσεις. Σε αυτά, αρχικά περιγράφεται λεπτομερώς η μοντελοποίηση που απαιτείται προκειμένου να μεταφέρουμε το κύκλωμα στο περιβάλλον MATLAB/Simulink. Στη συνέχεια, παρατίθενται τα αποτελέσματα της προσομοίωσης και σχολιάζονται με βάση τη θεωρία των προηγούμενων κεφαλαίων. Επίσης, στο κεφάλαιο 8 γίνεται σύγκριση στη συμπεριφορά του DC συστήματος στις δύο προσομοιώσεις.
Τέλος, έχουμε αφιερώσει το κεφάλαιο 9 στον απολογισμό αυτής της προσπάθειας, και τις πιθανές προεκτάσεις της. |
el |
heal.abstract |
The subject of this thesis is the study of the DC electrical system of a low observation (stealth) fighter aircraft. It also analyzes the MATLAB / Simulink environment simulation of such a system that contains the entire process of generating electricity, from the generator to the loads. It is also contemplating replacing the system battery with a proton exchange membrane fuel cell (PEMFC). Finally, the effects of this change are presented, through a new simulation.
In more detail, the first part of the paper consists of the theoretical background required for such a study, consisting of Chapters 1 through 6. Chapter 1 is introductory, since a brief analysis of aircrafts, and more specifically of our subject matter (a stealth fighter jet - Lockheed Martin F-16 or F-35 type) is presented. In Chapter 2 we considered it necessary to present some details about the aircraft engine as it is an indirect source of energy for its electrical system. Chapters 3 to 5 present the main parts involved in the production and distribution of electricity on such an aircraft. Next, in Chapter 6 we theoretically base the fuel cell we want to integrate into the circuit.
The second and main part of the thesis is Chapters 7 and 8, in which the two simulations are analyzed. In this section, we first describe in detail the modeling required to transfer the circuit to the MATLAB / Simulink environment. Then, the results of the simulation are presented and commented on based on the theory of the previous chapters. Chapter 8 also compares the behavior of the DC system in the two simulations.
Finally, we have devoted Chapter 9 to the account of this effort, and its possible extensions. |
en |
heal.advisorName |
Χατζηαργυρίου, Νικόλαος |
|
heal.committeeMemberName |
Γεωργιλάκης, Παύλος |
|
heal.committeeMemberName |
Παπαθανασίου, Σταύρος |
|
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος. Εργαστήριο Υποδειγμάτων Οικονομίας - Ενέργειας- Περιβάλλοντος |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
116 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|