HEAL DSpace

Συγκριτική αξιολόγηση των λιμένων Β. Ελλάδος ως προς τη δυνατότητα συνδυασμένης σιδηροδρομικής μεταφοράς φορτίων στη Βουλγαρία

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Οικονομίδης, Ευάγγελος el
dc.contributor.author Oikonomidis, Efangelos en
dc.date.accessioned 2020-05-01T20:42:33Z
dc.date.available 2020-05-01T20:42:33Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50330
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18028
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Συνδυασμένη μεταφορά el
dc.subject Λιμένες el
dc.subject Σιδηροδρομική μεταφορά el
dc.subject Μέθοδος ροής ελαχίστου κόστους el
dc.subject Γραμμικός προγραμματισμός el
dc.subject Combined transport en
dc.subject Ports en
dc.subject Rail transport en
dc.subject Minimum cost flow method en
dc.subject Linear programming en
dc.title Συγκριτική αξιολόγηση των λιμένων Β. Ελλάδος ως προς τη δυνατότητα συνδυασμένης σιδηροδρομικής μεταφοράς φορτίων στη Βουλγαρία el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συνδυασμένες Μεταφορές el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-29
heal.abstract Ένα σημαντικό μέρος των εισαγωγών της Βουλγαρίας προέρχεται από το διμερές εμπόριο με την Κίνα, διασχίζοντας τα Στενά του Βοσπόρου και καταλήγοντας στους λιμένες του Μπουργκάς και της Βάρνα. Οι λιμένες της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης έχουν την δυνατότητα υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις να τους ανταγωνιστούν και να αποσπάσουν μέρος της διακίνησης φορτίου χρησιμοποιώντας συνδυασμένη μεταφορά για τη μείωση του κόστους. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η συγκριτική αξιολόγηση των τριών αυτών λιμένων ως προς την παραπάνω δυνατότητα, χρησιμοποιώντας τρία σενάρια που αφορούν διαφορετικά επίπεδα σιδηροδρομικών υποδομών. Βασικοί παράγοντες σε αυτή την αξιολόγηση ήταν το Γενικευμένο Κόστος για κάθε διαδρομή και η χωρητικότητα του σιδ/κού δικτύου. Η επίλυση των σεναρίων αυτών έγινε με τη χρήση γραμμικού προγραμματισμού (μέθοδος ροής ελαχίστου κόστους) σε προγραμματιστικό περιβάλλον AMPL. Τα βασικά συμπεράσματα της εργασίας είναι πως ο λιμένας Θεσσαλονίκης είναι ο πλέον ανταγωνιστικός από τους τρεις και πως υπάρχει άμεσος ανταγωνισμός μεταξύ του λιμένα Θεσσαλονίκης και του λιμένα Καβάλας καθώς μεταξύ του συνόλου των λιμένων Β. Ελλάδος και του λιμένα του Μπουργκάς. Επίσης συμπεραίνουμε πως βασικοί παράμετροι στην επιλογή λιμένα για διακίνηση Ε/Κ, αποτελούν κυρίως οι μεταφορικές υποδομές και η γεωγραφική θέση του λιμένα. Τέλος προκύπτει πως για την περίπτωση των λιμένων Β. Ελλάδος, σημαντική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, θα σήμαινε αντίστοιχα σημαντική αύξηση των ροών εμπορευμάτων προς τη Βουλγαρία. el
heal.abstract A significant portion of the import trade of Bulgaria, comes from the bilateral trade with China, through the Bosphorus Straits and ending up in Burgas and Varna ports. Under the right circumstances, Thessaloniki, Kavala and Alexandroupoli ports could compete with those and attract a portion of the cargo flows, through the means of combined transport in order to keep down the costs. The objective of this diploma thesis is to compare these three ports in terms of their potential for combined transport, using three scenarios regarding different levels of railroad infrastructure. Crucial parameters for this evaluation were the Generalized Cost of each route and the capacity of the railroad network. These scenarios were solved using linear programming (minimum cost flow method) in AMPL programming environment. The main findings of this thesis are that Thessaloniki port is the most competitive among the three ports and that there is a direct competition between the ports of Thessaloniki and Kavala, as well as between the total of northern Greece ports and the port of Burgas. Furthermore we came to the conclusion that the main parameters for the port of choice for combined transport are the transport infrastructure and the geographical location of the port. Finally the results of the three scenarios point to the fact that a significant update of the railroad infrastructure result to an equally significant increase of cargo flows from the ports of northern Greece. en
heal.advisorName Μπαλλής, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 153 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα