dc.contributor.author | Οικονομίδης, Ευάγγελος | el |
dc.contributor.author | Oikonomidis, Efangelos | en |
dc.date.accessioned | 2020-05-01T20:42:33Z | |
dc.date.available | 2020-05-01T20:42:33Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50330 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18028 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Συνδυασμένη μεταφορά | el |
dc.subject | Λιμένες | el |
dc.subject | Σιδηροδρομική μεταφορά | el |
dc.subject | Μέθοδος ροής ελαχίστου κόστους | el |
dc.subject | Γραμμικός προγραμματισμός | el |
dc.subject | Combined transport | en |
dc.subject | Ports | en |
dc.subject | Rail transport | en |
dc.subject | Minimum cost flow method | en |
dc.subject | Linear programming | en |
dc.title | Συγκριτική αξιολόγηση των λιμένων Β. Ελλάδος ως προς τη δυνατότητα συνδυασμένης σιδηροδρομικής μεταφοράς φορτίων στη Βουλγαρία | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συνδυασμένες Μεταφορές | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-10-29 | |
heal.abstract | Ένα σημαντικό μέρος των εισαγωγών της Βουλγαρίας προέρχεται από το διμερές εμπόριο με την Κίνα, διασχίζοντας τα Στενά του Βοσπόρου και καταλήγοντας στους λιμένες του Μπουργκάς και της Βάρνα. Οι λιμένες της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης έχουν την δυνατότητα υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις να τους ανταγωνιστούν και να αποσπάσουν μέρος της διακίνησης φορτίου χρησιμοποιώντας συνδυασμένη μεταφορά για τη μείωση του κόστους. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η συγκριτική αξιολόγηση των τριών αυτών λιμένων ως προς την παραπάνω δυνατότητα, χρησιμοποιώντας τρία σενάρια που αφορούν διαφορετικά επίπεδα σιδηροδρομικών υποδομών. Βασικοί παράγοντες σε αυτή την αξιολόγηση ήταν το Γενικευμένο Κόστος για κάθε διαδρομή και η χωρητικότητα του σιδ/κού δικτύου. Η επίλυση των σεναρίων αυτών έγινε με τη χρήση γραμμικού προγραμματισμού (μέθοδος ροής ελαχίστου κόστους) σε προγραμματιστικό περιβάλλον AMPL. Τα βασικά συμπεράσματα της εργασίας είναι πως ο λιμένας Θεσσαλονίκης είναι ο πλέον ανταγωνιστικός από τους τρεις και πως υπάρχει άμεσος ανταγωνισμός μεταξύ του λιμένα Θεσσαλονίκης και του λιμένα Καβάλας καθώς μεταξύ του συνόλου των λιμένων Β. Ελλάδος και του λιμένα του Μπουργκάς. Επίσης συμπεραίνουμε πως βασικοί παράμετροι στην επιλογή λιμένα για διακίνηση Ε/Κ, αποτελούν κυρίως οι μεταφορικές υποδομές και η γεωγραφική θέση του λιμένα. Τέλος προκύπτει πως για την περίπτωση των λιμένων Β. Ελλάδος, σημαντική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, θα σήμαινε αντίστοιχα σημαντική αύξηση των ροών εμπορευμάτων προς τη Βουλγαρία. | el |
heal.abstract | A significant portion of the import trade of Bulgaria, comes from the bilateral trade with China, through the Bosphorus Straits and ending up in Burgas and Varna ports. Under the right circumstances, Thessaloniki, Kavala and Alexandroupoli ports could compete with those and attract a portion of the cargo flows, through the means of combined transport in order to keep down the costs. The objective of this diploma thesis is to compare these three ports in terms of their potential for combined transport, using three scenarios regarding different levels of railroad infrastructure. Crucial parameters for this evaluation were the Generalized Cost of each route and the capacity of the railroad network. These scenarios were solved using linear programming (minimum cost flow method) in AMPL programming environment. The main findings of this thesis are that Thessaloniki port is the most competitive among the three ports and that there is a direct competition between the ports of Thessaloniki and Kavala, as well as between the total of northern Greece ports and the port of Burgas. Furthermore we came to the conclusion that the main parameters for the port of choice for combined transport are the transport infrastructure and the geographical location of the port. Finally the results of the three scenarios point to the fact that a significant update of the railroad infrastructure result to an equally significant increase of cargo flows from the ports of northern Greece. | en |
heal.advisorName | Μπαλλής, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 153 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: