dc.contributor.author |
Οικονόμου, Μαρία
|
el |
dc.contributor.author |
Oikonomou, Maria
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-05-05T11:00:32Z |
|
dc.date.available |
2020-05-05T11:00:32Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50390 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18088 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Απόσπαση προσοχής |
el |
dc.subject |
Distraction |
en |
dc.subject |
Προσομοιωτής οδήγησης |
el |
dc.subject |
Πλοήγηση στο διαδίκτυο |
el |
dc.subject |
Έξυπνο κινητό τηλέφωνο |
el |
dc.subject |
Αποστολή μηνυμάτων |
el |
dc.subject |
Driving simulator |
en |
dc.subject |
Web surfing |
en |
dc.subject |
Smartphone |
en |
dc.subject |
Texting |
en |
dc.title |
Η επιρροή στην κυκλοφορία και στην ασφάλεια της χρήσης του διαδικτύου κατά την οδήγηση στην πόλη με τη χρήση προσομοιωτή οδήγησης |
el |
dc.title |
The traffic and safety effect of smartphone texting and web surfing during driving in cities using a driving simulator |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Οδική ασφάλεια |
el |
heal.classification |
Road safety |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-10-29 |
|
heal.abstract |
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εξέταση του τρόπου επίδρασης της χρήσης του διαδικτύου μέσω κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση σε αστική οδό. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε πείραμα σε προσομοιωτή οδήγησης μέσω του οποίου συλλέχθηκαν τα οδηγικά στοιχεία 36 νέων ατόμων, ενώ η διεξαγωγή έρευνας μέσω ερωτηματολογίου προσδιόρισε τα χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων. Η οδήγηση πραγματοποιήθηκε χωρίς απόσπαση της προσοχής και με απόσπαση προσοχής από τη χρήση των εφαρμογών Facebook, Google Maps και Facebook Messenger. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε μέσω στατιστικών μοντέλων και συγκεκριμένα αναπτύχθηκαν μοντέλα γραμμικής και διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης, όπως επίσης και γενικευμένων γραμμικών μοντέλων για τη σύγκριση της επίδρασης των εξεταζόμενων εφαρμογών κινητού τηλεφώνου. Τα μαθηματικά μοντέλα αφορούν στη μέση ταχύτητα και στη διακύμανσή της, στη μέση απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και στη διακύμανσή της, στη διακύμανση της μέσης γωνίας στροφής τιμονιού και στην πιθανότητα ατυχήματος. Τα μοντέλα με σκοπό τη σύγκριση των τύπων αποσπάσεως της προσοχής είναι: για τη διακύμανση της μέσης ταχύτητας, της μέσης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα και της μέσης γωνίας στροφής τιμονιού. Βασικά συμπεράσματα αποτελούν ότι η χρήση διαδικτύου στην οδήγηση προκαλεί: αύξηση της πιθανότητας ατυχήματος και μείωση της μέσης ταχύτητας και της διακύμανσής της, της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα και της διακύμανσής της και της διακύμανσης της γωνίας στροφής τιμονιού. Τέλος, τη μεγαλύτερη επιρροή στη διακύμανση της μέσης ταχύτητας οδήγησης παρουσιάζει η χρήση της εφαρμογής Google Maps, ενώ στη διακύμανση της μέσης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα και της μέσης γωνίας στροφής τιμονιού η χρήση της εφαρμογής Facebook. |
el |
heal.abstract |
The scope of this diploma thesis is to investigate the impact of smartphone texting and web surfing on traffic and road safety when driving in an urban environment. For this purpose, driving profiles of 36 young people were collected through a driving simulator experiment while a survey was conducted to collect the characteristics and driving habits of the participants. The driving experiment included driving with no distraction and periods when the driver was distracted by using Facebook, Google Maps and Facebook Messenger applications. For the data analysis, linear and binomial logistic regression models were developed, as well as generalized linear models in order to compare the different impacts of the use of these applications. Mathematical models were developed for mean speed and its variation, mean headway distance and its variation, mean steering wheel variation and accident probability. The models that compare the effect of distraction types are: mean speed variation, mean headway distance variation and mean steering wheel variation. A key finding is that web surfing and texting while driving cause: increased accident probability and decreased mean speed and its variation, headway distance and its variation, as well as steering wheel variation. Finally, the use of the Google Maps application has the greatest impact on mean speed variation, while the use of Facebook has the greatest impact on mean headway distance variation and mean steering wheel variation. |
el |
heal.advisorName |
Γιαννής, Γεώργιος |
el |
heal.advisorName |
Yannis, George |
en |
heal.committeeMemberName |
Γκόλιας, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
79 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|