HEAL DSpace

Ανάλυση επιρροής συναισθήματος στις μετακινήσεις σε αστικά δίκτυα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γραβάνη, Πολυξένη el
dc.contributor.author Gravani, Polyxeni en
dc.date.accessioned 2020-05-05T11:21:15Z
dc.date.available 2020-05-05T11:21:15Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50394
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18092
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ικανοποίηση από τις μετακινήσεις el
dc.subject Συναισθήματα el
dc.subject Ερωτηματολόγιο el
dc.subject Μπεϋζιανό δίκτυο el
dc.subject Κλίματα STS el
dc.subject Travel satisfaction en
dc.subject Emotions en
dc.subject Questionnaire en
dc.subject Bayesian network en
dc.subject STS scale en
dc.title Ανάλυση επιρροής συναισθήματος στις μετακινήσεις σε αστικά δίκτυα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μετακινήσεις el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-23
heal.abstract Στη διάρκεια της ημέρας, οι άνθρωποι, κυρίως αυτοί που ζουν σε μεγάλα αστικά κέντρα, ξοδεύουν ένα σημαντικό ποσοστό του χρόνου τους για τις μετακινήσεις. Για το λόγο αυτό τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται ένα αυξημένο ενδιαφέρον σχετικά με το επίπεδο ευχαρίστησης των ατόμων από τις διαδρομές που πραγματοποιούν. Αποτέλεσμα αυτού είναι η διεξαγωγή ενός μεγάλου αριθμού ερευνών σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα. Πολλοί ερευνητές προσπάθησαν να εντοπίσουν και να αναλύσουν τους παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν το πόσο ευχαριστημένοι μπορεί να νιώθουν οι άνθρωποι σε μία διαδρομή, καθώς και να ποσοτικοποιήσουν την ευχαρίστηση αυτή. Κάποιοι από τους παράγοντες που προέκυψαν αφορούν τα χαρακτηριστικά της διαδρομής όπως το μέσο και η διάρκειά της καθώς επίσης και κάποια προσωπικά χαρακτηριστικά του μετακινούμενου όπως το φύλο και η ηλικία του. Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάλυση της επιρροής των συναισθημάτων στις μετακινήσεις. Για την επίτευξη του στόχου, αρχικά πραγματοποιείται έρευνα με ερωτηματολόγιο διαδικτυακά αλλά και έρευνα πεδίου. Η έρευνα λαμβάνει χώρα στο νομό Αττικής. Από το σύνολο των ερωτηματολογίων προκύπτουν 473 απαντημένα ερωτηματολόγια τα οποία κρίνονται αξιόπιστα για να χρησιμοποιηθούν. Τα δεδομένα που συλλέγονται αφορούν δημογραφικά δεδομένα του δείγματος (φύλο, ηλικία, ετήσιο εισόδημα του νοικοκυριού κ.α.) αλλά και χαρακτηριστικά της τελευταίας μετακίνησης που πραγματοποίησε ο ερωτώμενος (σκοπός, μέσο, διάρκεια, δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της διαδρομής κ.α.). Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται, τόσο στα συναισθήματα που ένιωσαν οι συμμετέχοντες και την ψυχολογική τους κατάσταση στην διαδρομή, όσο και στην υποκειμενική τους αξιολόγηση γι αυτήν. Για την διατύπωση των ερωτήσεων που έχουν σαν στόχο την άντληση των δεδομένων αυτών χρησιμοποιείται το εργαλείο STS (Satisfaction with Travel Scale). Στην παρούσα εργασία χρησιμοποιείται STS τριών διαστάσεων από τις οποίες οι δύο αφορούν συναισθήματα και η άλλη τη γνωστική αξιολόγηση του ερωτώμενου για τη διαδρομή. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται στατιστική ανάλυση των δεδομένων από την οποία εξάγονται συμπεράσματα για το δείγμα, την διαδρομή που πραγματοποιούν και το πόσο ικανοποιημένοι είναι από τη διαδρομή αυτή. Έπειτα, με τη βοήθεια της γλώσσας προγραμματισμού R και του πακέτου bnlearn αναπτύσσεται ένα μπεϋζιανό δίκτυο στο οποίο διερευνάται η σχέση μεταξύ των μεταβλητών. Η τελική επιλογή του μπεϋζιανού δικτύου, γίνεται μετά από έναν μεγάλο δοκιμών για διάφορους συνδυασμούς μεταβλητών. v Από τα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης προκύπτει ότι, πιο ικανοποιημένα είναι τα άτομα που πραγματοποιούν μετακινήσεις για σκοπούς αναψυχής και άλλους σκοπούς (οικογενειακές υποχρεώσεις, διάφορες υπηρεσίες). Επίσης, συμπεραίνεται ότι μεγαλύτερη ευχαρίστηση νιώθουν αυτοί που μετακινούνται με γνωστά τους πρόσωπα και αυτοί που στη διαδρομή κουβεντιάζουν με άλλους συνεπιβάτες. Όσον αφορά στο φύλο, οι άντρες χρησιμοποιούν περισσότερο ιδιωτικό όχημα και δηλώνουν αρκετά ικανοποιημένοι από τις μετακινήσεις τους. Από το μοντέλο του Μπεϋζιανού Δικτύου προκύπτει ότι η μόνη ισχυρή σχέση για τις μεταβλητές που αφορούν την ικανοποίηση από τη διαδρομή με τις υπόλοιπες μεταβλητές, είναι αυτή της μεταβλητής που αφορά στην αξιολόγηση του επιπέδου εξυπηρέτησης, όπως το αντιλαμβάνεται ο ερωτώμενος, με αυτή που αφορά στην επιλογή του μέσου. Όσον αφορά στις υπόλοιπες μεταβλητές, προκύπτει ότι υπάρχει ισχυρή σχέση μεταξύ του κόστους και του μέσου, του μέσου και της ηλικίας, του μέσου και του αριθμού αυτοκινήτων που έχει στην κατοχή του ο ερωτώμενος και του μέσου με τις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται κατά την διάρκεια της διαδρομής. Η παρούσα ανάλυση θα μπορούσε να επεκταθεί αναλύοντας και άλλους παράγοντες που δεν διερευνήθηκαν στην παρούσα εργασία, όπως το δομημένο περιβάλλον για την περιοχή που έλαβε μέρος η συγκεκριμένη έρευνα. Επίσης, η χρήση μίας κλίμακας STS διαφορετικών διαστάσεων για να μετρηθεί η ικανοποίηση από τις μετακινήσεις, θα έδινε την δυνατότητα να εντοπιστεί ποια ταιριάζει καλύτερα στα χαρακτηρίστηκα της περιοχής που εξετάζεται σε αυτή τη διπλωματική εργασία. el
heal.advisorName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 74 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα