HEAL DSpace

An οn-line survey of digital transformation and its current level of adoption by companies in the fashion industry

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λαδά, Χρυσάνθη el
dc.contributor.author Lada, Chrysanthi en
dc.date.accessioned 2020-05-05T11:34:52Z
dc.date.available 2020-05-05T11:34:52Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50398
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18096
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Διαδικτυακή έρευνα el
dc.subject Ψηφιακός μετασχηματισμός el
dc.subject Βιομηχανία μόδας el
dc.subject Digital transformation en
dc.subject Fashion industry en
dc.subject Survey en
dc.title An οn-line survey of digital transformation and its current level of adoption by companies in the fashion industry en
dc.title Διαδικτυακή έρευνα του ψηφιακού μετασχηματισμού και της διείσδυσης του στις επιχειρήσεις της βιομηχανίας μόδας el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ηλεκτρονικό εμπόριο el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-07
heal.abstract The research area of the present Thesis is centered about digital transformation and its effects on and level of adoption by the fashion industry, in other words about all the ways digital evolution and relevant technologies transform the way modern fashion companies operate and deliver value to their customers. The aim of this Thesis is to highlight the main difficulties this process presents, along with the benefits that it can generate for fashion companies and furthermore pinpoint the technologies and practices that play an instrumental role in it. In order to achieve these objectives, a literature search was initially conducted, concerning both the general concepts and characteristics of the fashion industry and of digital transformation separately, as well as the current state of their interconnection. This search led to overall tentative thoughts regarding the state of adoption of digital transformation by fashion industry and to the formulation of certain research hypotheses about it. An on-line survey, based on a properly designed questionnaire, was performed in order to obtain inside feedback from people working in this area. The answers collected from about seventy respondents in all sectors of the fashion industry were subjected to statistical analysis, mainly using the SPSS software, at a level appropriate for the size of the sample and the particular characteristics of the survey. The results of the analysis, mainly the statistical correlations between answers to selected questions and their evaluation based on statistical indices, like Kendall's tau b and Spearman's rho coefficients, serve to test the initial hypotheses. Not all of them were verified, however some new interesting patterns were established and useful overall conclusions regarding the research questions posed were drawn, which may prove useful in fashion industry personnel involved in the strategic planning of digitalization. The main general conclusion is that even though fashion companies have begun to adapt digital transformation as part of their operation, this still has not become a fully integrated part of their strategy. More focus is given on customer’s satisfaction and the digitalization of customer related sectors and practices, thus neglecting other important areas like research and innovation processes and the digitalization of product manufacturing. Furthermore, it seems that a certain resistance towards change and digital transformation still exists within many fashion companies along with a lack of organization and consistency in their digital strategies. Finally, digital transformation seems to be a job for selected executives within the company rather than include the involvement of the total of a fashion company’s human resources. Overall, it is concluded that digital transformation is still at an early stage of adoption by fashion companies and there are still many opportunities to be grasped and progress to be made. en
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η επιρροή και ο βαθμός υιοθέτησής του από τη βιομηχανία της μόδας. Διερευνώνται δηλαδή οι διάφοροι τρόποι με τους οποίους οι ψηφιακές τεχνολογίες μεταμορφώνουν τη λειτουργία και την προσφερόμενη αξία των σύγχρονων εταιριών μόδας. Στόχος της εργασίας είναι να αναδείξει τις βασικές δυσκολίες που ενέχει αυτή η διαδικασία, καθώς και τα οφέλη που μπορεί να έχει για τις εταιρίες. Παράλληλα στοχεύει να επισημάνει τις ψηφιακές τεχνολογίες και πρακτικές που παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού της βιομηχανίας της μόδας. Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι, πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική επισκόπηση σχετικά με την έννοια και τα χαρακτηριστικά της βιομηχανίας της μόδας και του ψηφιακού μετασχηματισμού, καθώς και την τρέχουσα των δύο. Η επισκόπηση οδήγησε σε γενικές σκέψεις σχετικά με το επίπεδο υιοθέτησης του ψηφιακού μετασχηματισμού και διατυπώθηκαν σχετικές υποθέσεις έρευνας. Ακολούθως οργανώθηκε διαδικτυακή έρευνα, με κατάλληλα διατυπωμένο ερωτηματολόγιο και στόχο την εσωτερική πληροφόρηση από εργαζόμενους στην περιοχή αυτή. Οι απαντήσεις από περίπου εβδομήντα συμμετέχοντες σε όλους τους κλάδους της βιομηχανίας μόδας υποβλήθηκαν σε στατιστική ανάλυση, κυρίως με τη χρήση του λογισμικού SPSS, σε ένα επίπεδο κατάλληλο για το μέγεθος του δείγματος και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της έρευνας. Ο έλεγχος των υποθέσεων από την ανάλυση, κυρίως από τις στατιστικές συσχετίσεις και την αξιολόγησή τους με δείκτες, όπως οι συντελεστές tau_b του Kendall και ρ του Spearman, δεν επαλήθευσε όλες τις αρχικές υποθέσεις, ωστόσο οδήγησε σε νέες ενδιαφέρουσες συσχετίσεις και συμπεράσματα που μπορεί να φανούν χρήσιμα στα αντίστοιχα στελέχη της βιομηχανίας της μόδας για την διαμόρφωση στρατηγικών ψηφιακού μετασχηματισμού. Τα βασικό συμπέρασμα είναι ότι οι εταιρίες μόδας, αν και έχουν ξεκινήσει να εντάσσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό στις διάφορες λειτουργίες τους, δεν τον έχουν πλήρως αφομοιώσει ως κομμάτι της στρατηγικής τους. Δίνεται κατά κύριο λόγο έμφαση στην ικανοποίηση του πελάτη και την ψηφιοποίηση των τμημάτων και των πρακτικών που αφορούν την άμμεση σχέση της εταιρίας με τους πελάτες. Αντίθετα, περιοχές όπως η έρευνα και η καινοτομία για τη δημιουργία νέων προϊόντων δεν αποτελούν βασικούς πυλώνες των ψηφιακών στρατηγικών των εταιριών. Επιπλέον παρατηρείται μια αντίσταση στην ψηφιακή αλλαγή μαζί με έλλειψη στρατηγικής οργάνωσης και συνέπειας. Τελικά, ο ψηφιακός μετασχηματισμός φαίνεται να αφορά κυρίως επιλεγμένα διευθυντικά στελέχη μέσα στην εταιρία και όχι τόσο το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού της. Συνολικά, συμπεραίνεται ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός βρίσκεται ακόμη σε ένα αρχικό στάδιο υιοθέτησής του από τις εταιρίες μόδας, ενώ υπάρχουν πολλές ευκαιρίες προς εκμετάλλευση και δυνατότητες προόδου. el
heal.advisorName Πόνης, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Πόνης, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Παναγιώτου, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Ναθαναήλ, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 136 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα