HEAL DSpace

Συντακτική ανάλυση και Βελτιστοποίηση Δικτύου Κίνησης πεζών μέσω της Χωροθέτησης διαβάσεων σε περιβάλλον GIS - Η περίπτωση του Δήμου Ζωγράφου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σφακάκη, Αγλαΐα el
dc.contributor.author Sfakaki, Aglaia en
dc.date.accessioned 2020-05-08T15:30:38Z
dc.date.available 2020-05-08T15:30:38Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50433
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18131
dc.rights Default License
dc.subject Δίκτυο Κίνησης Πεζών el
dc.subject Διαβάσεις el
dc.subject Χωροθέτηση - Κατανομή el
dc.subject Συντακτική Ανάλυση του χώρου el
dc.subject Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών el
dc.subject Pedestrian Network el
dc.subject Crosswalks el
dc.subject Space Syntax el
dc.subject Location-Allocation el
dc.subject GIS el
dc.title Συντακτική ανάλυση και Βελτιστοποίηση Δικτύου Κίνησης πεζών μέσω της Χωροθέτησης διαβάσεων σε περιβάλλον GIS - Η περίπτωση του Δήμου Ζωγράφου el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Γεωγραφία και Ανάλυση Χώρου el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-16
heal.abstract Οι σύγχρονες πόλεις μετασχηματίζονται, επεκτείνονται και διαχέονται στον χώρο με ιδιαίτερα έντονους ρυθμούς, με αποτέλεσμα την διαμόρφωση ενός αστικού περιβάλλοντος στο οποίο, λόγω των μεγάλων αποστάσεων, κυρίαρχο μέσο μεταφοράς είναι το αυτοκίνητο. Ωστόσο, η πεζή μετακίνηση συνεχίζει να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των καθημερινών μετακινήσεων του ατόμου. Στην εποχή μας, μάλιστα, όπου οι πολιτικές για την επίτευξη μιας αστικής μορφής βιώσιμου χαρακτήρα (sustainable urban form) στρέφονται όλο και περισσότερο στα μη μηχανοκίνητα μέσα, η δημιουργία ενός ελκυστικού περιβάλλοντος κίνησης για τους πεζούς είναι επιτακτική ανάγκη. Ο βαθμός στον οποίο μια περιοχή είναι ελκυστική και φιλική προς την πεζή μετακίνηση ονομάζεται περπατησιμότητα (walkability) και αποτελεί πολύ συχνά αντικείμενο σχεδιαστικών μελετών. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες έρευνες εστιάζουν στη βελτίωση της περπατησιμότητας, μελετώντας διάφορους παράγοντες που επηρεάζουν τόσο την κίνηση των πεζών όσο και τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντός της. Οι παράγοντες αυτοί είναι σχεδιαστικά στοιχεία του δομημένου περιβάλλοντος που επιδρούν στην εμπειρία μετακίνησης. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται ένα ολοκληρωμένο μεθοδολογικό πλαίσιο για την αύξηση του βαθμού περπατησιμότητας του Δήμου Ζωγράφου, μέσω της ανάλυσης και της βελτίωσης του δικτύου κίνησης πεζών χωροθετώντας νέες διαβάσεις καθώς και της αξιολόγησης των προτεινόμενων παρεμβάσεων με χρήση της Γ.Π.Σ (G.I.S). Η σημαντικότητα της προτεινόμενης μεθοδολογίας έγκειται στο γεγονός ότι συνδυάζει αναλυτικές μεθόδους και τεχνικές όπως η Συντακτική Ανάλυση του χώρου και η Μέθοδος Χωροθέτησης-Κατανομής, ικανές να ανταπεξέλθουν στις σύγχρονες απαιτήσεις αστικού σχεδιασμού. el
heal.advisorName Φώτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Βλαστός, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Δάρρα, Αθανασία el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 94 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής