dc.contributor.author |
Σφακάκη, Αγλαΐα
|
el |
dc.contributor.author |
Sfakaki, Aglaia
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-05-08T15:30:38Z |
|
dc.date.available |
2020-05-08T15:30:38Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50433 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18131 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Δίκτυο Κίνησης Πεζών |
el |
dc.subject |
Διαβάσεις |
el |
dc.subject |
Χωροθέτηση - Κατανομή |
el |
dc.subject |
Συντακτική Ανάλυση του χώρου |
el |
dc.subject |
Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών |
el |
dc.subject |
Pedestrian Network |
el |
dc.subject |
Crosswalks |
el |
dc.subject |
Space Syntax |
el |
dc.subject |
Location-Allocation |
el |
dc.subject |
GIS |
el |
dc.title |
Συντακτική ανάλυση και Βελτιστοποίηση Δικτύου Κίνησης πεζών μέσω της Χωροθέτησης διαβάσεων σε περιβάλλον GIS - Η περίπτωση του Δήμου Ζωγράφου |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Γεωγραφία και Ανάλυση Χώρου |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-10-16 |
|
heal.abstract |
Οι σύγχρονες πόλεις μετασχηματίζονται, επεκτείνονται και διαχέονται στον χώρο με ιδιαίτερα έντονους ρυθμούς, με αποτέλεσμα την διαμόρφωση ενός αστικού περιβάλλοντος στο οποίο, λόγω των μεγάλων αποστάσεων, κυρίαρχο μέσο μεταφοράς είναι το αυτοκίνητο. Ωστόσο, η πεζή μετακίνηση συνεχίζει να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των καθημερινών μετακινήσεων του ατόμου. Στην εποχή μας, μάλιστα, όπου οι πολιτικές για την επίτευξη μιας αστικής μορφής βιώσιμου χαρακτήρα (sustainable urban form) στρέφονται όλο και περισσότερο στα μη μηχανοκίνητα μέσα, η δημιουργία ενός ελκυστικού περιβάλλοντος κίνησης για τους πεζούς είναι επιτακτική ανάγκη. Ο βαθμός στον οποίο μια περιοχή είναι ελκυστική και φιλική προς την πεζή μετακίνηση ονομάζεται περπατησιμότητα (walkability) και αποτελεί πολύ συχνά αντικείμενο σχεδιαστικών μελετών.
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες έρευνες εστιάζουν στη βελτίωση της περπατησιμότητας, μελετώντας διάφορους παράγοντες που επηρεάζουν τόσο την κίνηση των πεζών όσο και τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντός της. Οι παράγοντες αυτοί είναι σχεδιαστικά στοιχεία του δομημένου περιβάλλοντος που επιδρούν στην εμπειρία μετακίνησης. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται ένα ολοκληρωμένο μεθοδολογικό πλαίσιο για την αύξηση του βαθμού περπατησιμότητας του Δήμου Ζωγράφου, μέσω της ανάλυσης και της βελτίωσης του δικτύου κίνησης πεζών χωροθετώντας νέες διαβάσεις καθώς και της αξιολόγησης των προτεινόμενων παρεμβάσεων με χρήση της Γ.Π.Σ (G.I.S). Η σημαντικότητα της προτεινόμενης μεθοδολογίας έγκειται στο γεγονός ότι συνδυάζει αναλυτικές μεθόδους και τεχνικές όπως η Συντακτική Ανάλυση του χώρου και η Μέθοδος Χωροθέτησης-Κατανομής, ικανές να ανταπεξέλθουν στις σύγχρονες απαιτήσεις αστικού σχεδιασμού. |
el |
heal.advisorName |
Φώτης, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαστός, Αθανάσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Δάρρα, Αθανασία |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
94 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|