HEAL DSpace

Σχεδίαση κινητήρα επαγωγής 4kW για ηλεκτροκίνηση υψηλών ταχυτήτων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Κλαδάς, Αντώνιος el
dc.contributor.author Παναγιωτόπουλος, Δημήτριος Χ. el
dc.contributor.author Panagiotopoulos, Dimitrios Ch. en
dc.date.accessioned 2011-09-19T08:11:14Z
dc.date.available 2011-09-19T08:11:14Z
dc.date.copyright 2011-07-19 -
dc.date.issued 2011-09-19
dc.date.submitted 2011-07-19 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/5043
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10064
dc.description 133 σ. el
dc.description.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια λεπτομερή σχεδίαση και ανάλυση συμπεριφοράς κινητήρα επαγωγής ισχύος 4kW για εφαρμογές ηλεκτροκίνησης. Οι προδιαγραφές που τέθηκαν αφορούν τη ροπή τις στροφές και τη διάμετρο διακένου του κινητήρα. Αρχικά η προκαταρκτική σχεδίαση γίνεται με κριτήριο την ειδική ηλεκτρική φόρτιση και την ειδική μαγνητική φόρτιση, ακολουθώντας δηλαδή την κλασσική μέθοδο. Έπειτα γίνεται λεπτομερής διαστατική ανάλυση προκειμένου να προσδιοριστούν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του κινητήρα ορίζοντας συγκεκριμένες τιμές για τη μαγνητική επαγωγή ανά περιοχή της μηχανής (δόντια, σώμα, διάκενο). Αφού προσδιοριστεί μια ικανοποιητική γεωμετρία ο κινητήρας αναλύεται με χρήση προγράμματος πεπερασμένων στοιχείων δύο διαστάσεων (FEMM). Με τη βοήθεια του λογισμικού διεξάγεται ανάλυση ευαισθησίας της ροπής με παραμέτρους διάφορα γεωμετρικά χαρακτηριστικά. Με τη βελτιωμένη γεωμετρία, υπολογίζονται οι απώλειες χαλκού και πυρήνα. Προκειμένου να προβλεφθεί η επίδοση του κινητήρα σε διάφορες συνθήκες λειτουργίας υπολογίζεται κατάλληλο ισοδύναμο κύκλωμα μεταβλητών παραμέτρων. Οι παράμετροι προσδιορίζονται από δοκιμές που προσομοιώνονται με το λογισμικό πεπερασμένων στοιχείων. Τέλος, κατασκευάζονται οι καμπύλες ρεύματος – ολίσθησης και ροπής - ολίσθησης. el
dc.description.abstract This diploma thesis is a detailed example of design and analysis of a 4kW induction motor for electric traction applications. The provided specifications involve torque, speed and air gap diameter. The preliminary design approach is based on the classic output coefficient concept i.e. choosing specific electric and magnetic loadings and size the geometry accordingly. Then, a detailed dimensional analysis is being conducted in order to define a reasonable motor geometry. This analysis is performed by defining typical values of flux-density on each region (teeth, bore, air gap). Having achieved a reasonable design, 2D finite element analysis software is being used to further analyze the motor. A sensitivity analysis of the produced torque is conducted with parameters some of the geometrical characteristics. On the improved geometry that emerges, Joule and core losses are being calculated. In order to predict the motor performance at different operating conditions, a variable parameters equivalent circuit is determined. The parameters are obtained by tests simulated by the 2D field analysis software. Finally, current – slip and torque – speed curves are computed. en
dc.description.statementofresponsibility Δημήτριος Χ. Παναγιωτόπουλος el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Κινητήρες επαγωγής el
dc.subject Δρομέας κλωβού el
dc.subject Πεπερασμένα στοιχεία el
dc.subject Ροπή el
dc.subject Απώλειες σιδήρου el
dc.subject Βελτιστοποίηση γεωμετρίας el
dc.subject Ισοδύναμο κύκλωμα el
dc.subject Induction machines en
dc.subject Design en
dc.subject Cage rotor en
dc.subject Finite elements en
dc.subject Torque en
dc.subject Iron losses en
dc.subject Geometry optimization en
dc.subject Equivalent circuit en
dc.title Σχεδίαση κινητήρα επαγωγής 4kW για ηλεκτροκίνηση υψηλών ταχυτήτων el
dc.title.alternative Design of a 4kW induction motor for high speed electric traction applications en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2011-07-18 -
dc.date.modified 2011-07-19 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Μανιάς, Στέφανος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Παπαθανασίου, Σταύρος el
dc.contributor.committeemember Κλαδάς, Αντώνιος el
dc.contributor.committeemember Μανιάς, Στέφανος el
dc.contributor.committeemember Παπαθανασίου, Σταύρος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2011-09-19 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2011-09-19 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής