HEAL DSpace

Υπολογισμός και Σύγκλιση σε Σημεία Ισορροπίας σε Συνεξελικτικά Παίγνια Διαμόρφωσης Άποψης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπαϊρακτάρη, Κωνσταντίνα el
dc.contributor.author Bairaktari, Konstantina en
dc.date.accessioned 2020-05-08T16:14:36Z
dc.date.available 2020-05-08T16:14:36Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50444
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18142
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ *
dc.subject Διαμόρφωση Άποψης el
dc.subject Κυρτή Βελτιστοποίηση el
dc.subject Συνεξελικτικά Μοντέλα el
dc.subject Opinion Formation en
dc.subject Convex Optimization en
dc.subject Coevolutionary Models en
dc.title Υπολογισμός και Σύγκλιση σε Σημεία Ισορροπίας σε Συνεξελικτικά Παίγνια Διαμόρφωσης Άποψης el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Επιστήμη Υπολογιστών el
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-11-06
heal.abstract Τα παίγνια διαμόρφωσης άποψης μοντελοποιούν την διαδικασία με την οποία οι άνθρωποι ανταλλάσσουν και διαμορφώνουν απόψεις. Αναλυτικότερα, περιγράφουν τα κοινωνικά σύνολα χρησιμοποιώντας δίκτυα, όπου οι κόμβοι είναι οι άνθρωποι και οι ακμές οι σχέσεις μεταξύ τους και υποθέτουν ότι οι άνθρωποι εκφράζουν ως άποψη ένα σταθμισμένο μέσο όρο των απόψεων των ατόμων με τα οποία έρχονται σε επαφή. Τα συνεξελικτικά παίγνια διαμόρφωσης άποψης συμπεριλαμβάνουν το γεγονός ότι οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων διαμορφώνονται ταυτόχρονα με τις απόψεις τους. Σε αυτή τη διπλωματική εργασία ασχολούμαστε με τον υπολογισμό σημείων ισορροπίας σε συνεξελικτικά παίγνια διαμόρφωσης άποψης. Πιο συγκεκριμένα, τα παίγνια που μελετάμε αποτελούν γενίκευση του μοντέλου Friedkin Johnsen στην οποία τα βάρη μεταξύ των παικτών είναι συνάρτηση των απόψεων που εκφράζουν και έχουν πάντα σημείο ισορροπίας γιατί είναι concave n-person games. Ως προς τη σύγκλιση μελετάμε δύο φυσικές δυναμικές, το best response και το follow the leader. Αρχικά, δείχνουμε ότι κάποια στιγμιότυπα τέτοιων παιγνίων μπορεί να έχουν πολλά σημεία ισορροπίας και σε τέτοιες περιπτώσεις το best response δεν συγκλίνει καθολικά. Επίσης, αποδεικνύουμε ότι για συναρτήσεις βαρών που δεν είναι διαφορίσιμες μπορεί το best response να μη συγκλίνει και τοπικά. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας μία συνάρτηση δυναμικού, δείχνουμε ότι στα concave n-person games των οποίων οι συναρτήσεις κέρδους είναι diagonally strictly concave υπάρχει αλγόριθμος που συγκλίνει στο μοναδικό σημείο ισορροπίας. Στην περίπτωση των συνεξελικτικών παιγνίων διαμόρφωσης άποψης παρατηρούμε ότι αυτός ο αλγόριθμος είναι ισοδύναμος με το follow the leader, το οποίο επίσης δείχνουμε ότι εξασφαλίζει no-regret στους παίκτες που το ακολουθούν. el
heal.advisorName Φωτάκης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Φωτάκης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Παγουρτζής, Αριστείδης el
heal.committeeMemberName Μαρκάκης, Ευάγγελος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών. Εργαστήριο Λογικής και Επιστήμης Υπολογισμών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 71 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα