dc.contributor.author | Κατσουνωτός, Θεόδωρος | el |
dc.contributor.author | Catsounotos, Theodoros | en |
dc.date.accessioned | 2020-05-11T15:39:26Z | |
dc.date.available | 2020-05-11T15:39:26Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50457 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18155 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | 1920 | el |
dc.subject | Τέχνη | el |
dc.subject | Κινηματογράφος | el |
dc.subject | Πρωτοπορία | el |
dc.subject | Φουκώ | el |
dc.subject | Μπασελάρ | el |
dc.subject | Κούν | el |
dc.subject | Μπένγιαμιν | el |
dc.subject | Art | en |
dc.subject | Cinema | en |
dc.subject | Avant-garde | en |
dc.subject | Foucault | en |
dc.subject | Bachelard | en |
dc.subject | Kuhn | en |
dc.subject | Benjamin | en |
dc.title | Η μεταβολή των αντιληπτικών σχημάτων της πραγματικότητας στον χώρο της τέχνης | el |
dc.title | The transition between different perceptions of reality in the field of art | en |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Διεπιστημονικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) Αρχιτεκτονική-Σχεδιασμός του Χώρου, Κατ.Α1: Έρευνα στην Αρχιτεκτονική: Σχεδιασμός - Χώρος-Πολιτισμός | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.secondaryTitle | Η Κινηματογραφική Πρωτοπορία του 1920 | el |
heal.secondaryTitle | The Cinematic Avant-Garde of 1920 | en |
heal.classification | Τέχνη | el |
heal.classification | Αισθητική | el |
heal.classification | Επιστημολογία | el |
heal.classification | Φιλοσοφία | el |
heal.classification | Κινηματογράφος | el |
heal.classification | Art | en |
heal.classification | Aesthetics | en |
heal.classification | Epistemology | en |
heal.classification | Philosophy | en |
heal.classification | Cinema | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-10-31 | |
heal.abstract | Τα διανοητικά και παραστατικά σχήματα του λόγου, με τα οποία μια κοινωνία ερμηνεύει την πραγματικότητα και αντιστοιχούν στο συνολικό πολιτισμικό της πεδίο, εξελίσσονται διακρίνοντας τις ιστορικές περιόδους της ανθρώπινης σκέψης. Η τέχνη, όπως και οι έτερες γνωσιακές περιοχές, διαγράφει μια μη ομαλή και μη ευθύγραμμη πορεία, που διαφοροποιείται από τη διαδικασία διαρκούς επισώρευσης γνώσης και περιλαμβάνει αναταράξεις, συμπυκνώσεις, αραιώσεις και σημειακές ρήξεις με το παρελθόν. Η μελέτη έχει ως αντικείμενο τη μετάβαση μεταξύ διαφορετικών αντιλήψεων στον χώρο της τέχνης. Η καλλιτεχνική πρωτοπορία του 1920 διερευνάται ως φορέας της μεταβολής που συντελείται στις αρχές του αιώνα στην Κ.Ευρώπη και αντιστοιχεί στο πέρασμα από τον Ρομαντισμό στο Μοντέρνο κίνημα, ενώ η κινηματογραφική της παραγωγή ως η κορύφωση της εκδήλωσης και η παράστασή της. Στην αρχαιολογική ανασκαφή για την αναζήτηση των αίτιων και των αιτιατών του φαινομένου, των όρων, των προϋποθέσεων και των συνθηκών υπό τις οποίες αντικαθίσταται το παλιό και αναδύεται η νέα κανονικότητα, επιλέγεται, ως ερευνητικό εργαλείο, η σπονδυλωτή αφήγηση. Η αλληλουχία θεωριών των M.Foucault, G.Bachelard, T.Kuhn, P.Bürger, W.Benjamin, με αναφορές ενίοτε σε διαφορετικά αντικείμενα και ιστορικές περιόδους, υποστηρίζει ισάριθμες αφηγήσεις διερεύνησης του φαινόμενου και των αποτελέσματά του στην τέχνη, που προσεγγίζουν βαθμιαία το κινηματογραφικό παράδειγμα, ενώ οι θέσεις της N.Heinich συνδέουν τις εποχές, αναδεικνύοντας την επίδραση των πρωτοποριακών μετασχηματισμών στη σημερινή τέχνη. Με την αξιοποίηση διαφορετικών γνωσιακών περιοχών, Γνωσιολογίας (Επιστημολογίας), Αισθητικής, Κοινωνιολογίας για την ερμηνεία της αντιληπτικής μεταβολής, επιδιώκεται η εύρεση αντιστοιχιών και στοιχείων συμπόρευσης και συνδιαλλαγής μεταξύ της τέχνης και των άλλων πεδίων του επιστητού και δηλώνεται η ισότιμη συμμετοχή του καλλιτεχνικού χώρου και δη της κινούμενης εικόνας στο ευρύτερο γνωσιακό σύνολο. Η απόσπαση θραυσμάτων της πραγματικότητας και η συρραφή τους, ως μέθοδος αναδιατύπωσης, αποτελεί το σημείο συνάντησης της παρούσας διερεύνησης με το κινηματογραφικό μέσο. Η γενεσιουργός αρχή της κινούμενης εικόνας εμπνέει και προκαλεί τον τρόπο ανάλυσης του προϊόντος της. | el |
heal.abstract | The intellectual and representational forms of discourse, in which a society perceives reality and corresponds to its overall cultural field, evolve in discerning the historical periods of human thought. Art, as with other fields of knowledge, plots a non-smooth and non-straight route that differs from the process of permanent accumulation of knowledge that includes disturbances, compactions, dilutions and point ruptures with the past. The subject of this research is the transition between different perceptions in the field of Art. The avant-guard Art of 1920 is considered as a vector of change, which took place at the beginning of the 20th century in Western Europe, and corresponds to the transition from Romanticism to the Modern movement. The avant-guard film production is being researched as the culmination of the process and its representation. A modular narrative is chosen as a research tool in the ‘archaeological excavation’ searching for the causes and effects of the phenomenon, the terms and conditions under which the old is replaced and the new normality emerges. A sequence of theories by M.Foucault, G.Bachelard, T.Kuhn, P.Bürger, W.Benjamin, at times referring to different subjects and historical periods, supports equal number of narrative studies of the phenomenon and its effects in art, gradually approach the Cinematic paradigm. N.Heinich's points of view link the periods, highlighting the effects of pioneering transformations on contemporary Art. Utilizing different fields of knowledge (epistemology, aesthetics, sociology) for the interpretation of perceptual change, the research seeks to find equivalencies and elements of correspondence and dialogue between Art and the other fields of knowledge and declares the equal participation of Art and specifically Cinema to the overall knowledge. The detachment of reality fragments and their reassembly, as a method of repetition, is the nodal point of this research with Cinema. The originating principle of the moving image inspires and generates the method of analyzing its product | en |
heal.advisorName | Μωραΐτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.advisorName | Moraitis, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Μωραΐτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Ράπτη, Γιούλη | el |
heal.committeeMemberName | Ζαφειρόπουλος, Θεόδωρος | el |
heal.committeeMemberName | Moraitis, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Rapti, Giouli | en |
heal.committeeMemberName | Zafiropoulos, Theodoros | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 138 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: