HEAL DSpace

Η ετεροτοπία του μήλου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γαλανοπούλου, Ελένη el
dc.contributor.author Galanopoulou, Eleni en
dc.date.accessioned 2020-05-11T15:52:55Z
dc.date.available 2020-05-11T15:52:55Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50459
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18157
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Διεπιστημονικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) Αρχιτεκτονική-Σχεδιασμός του Χώρου, Κατ.Α1: Έρευνα στην Αρχιτεκτονική: Σχεδιασμός - Χώρος-Πολιτισμός el
dc.rights Default License
dc.subject Ετεροτοπία el
dc.subject Heterotopia en
dc.subject Μήλο el
dc.subject Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός el
dc.subject Εικονολογία el
dc.subject Λάθος el
dc.subject Apple en
dc.subject Design en
dc.subject Iconology en
dc.title Η ετεροτοπία του μήλου el
dc.title The heterotopia of an apple en
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. el
heal.type masterThesis
heal.secondaryTitle Το λάθος ως μεθοδολογικό εργαλείο στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό el
heal.secondaryTitle The concept of error as methodological tool in architectural synthesis en
heal.classification Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός el
heal.classification Architectural Design en
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-11-12
heal.abstract Στο κατώφλι μιας (ακόμα) βεβιασμένης διακήρυξης του τέλους της άβολης συζήτησης περί μετανεωτερικότητας χρησιμοποιείται η έννοια του λάθους ως παραγωγικό μέσο για τη σύνταξη ενός συστήματος κατανόησης, και εν δυνάμει σχεδιασμού του χώρου. Το λάθος, ως ένα ιδιάζον μέσο διερεύνησης του τρόπου με τον οποίο φανταζόμαστε τις πόλεις ως εμπειρία, αλλά και ως θεωρητική κατασκευή διεγείρει το «αστικό φαντασιακό» που αποτελεί γνώμονα αναπαραγωγής του αστικού χώρου ως τόπου και τρόπου ζωής, ενώ συγχρόνως επιβεβαιώνει ή αντιτίθεται στις κρατούσες ερμηνείες, επιθυμίες και μυθολογίες. Από ορθολογική σκοπιά, η έννοια του λάθους λειτουργεί σαν ένας υπόρρητος τρόπος οριοθέτησης αρχών/παραδοχών. Ο πλουραλισμός της φύσης της μετανεωτερικότητας ωστόσο οδηγεί στην αμφισβήτηση των ορίων σε σημείο που η έννοια του λάθους ρευστοποιείται τόσο έντονα, που αφενός διαχέεται σε διαφορετικές νοηματικές, αφετέρου τίθεται εν αμφιβόλω. Για την έρευνα, η οποία αποτελεί μια ανάγνωση στη μετανεωτερική συνθήκη, το λάθος λειτουργεί ως ένας μηχανισμός γένεσης ασυνεχειών, αναστέλλει τη συνέχεια του χώρου (και του χρόνου), γονιμοποιώντας συγκρίσεις, με σκοπό να παράγει μια δυνητική συνέχεια ή μια συνέχεια υπό δοκιμή. Πάνω απ’ όλα όμως, αποκτά ένα χαρακτήρα αντί- τελεολογικό. Η παρούσα διπλωματική έχει ως στόχο σε πρώτο επίπεδο τη στοιχειοθέτηση της έννοιας του λάθους ως μηχανισμό γένεσης ασυνέχειας ή αλλιώς διάρρηξης του πλαισίου και σε επόμενο επίπεδο τη χρήση αυτής της ιδιότητας του λάθους με σκοπό τη σύνταξη μιας εικονολογίας της ετερότητας, ενός εργαλείου ερμηνείας των αισθητικών πράξεων, αντιλαμβανομένης και της αρχιτεκτονικής ως αισθητική πράξη με πολιτικές και κοινωνικές απολήξεις, αν όχι αποβλέψεις. Οφείλει να διευκρινιστεί ότι ο λόγος περί εικονολογίας δεν αρνείται τις ευρύτερες οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές επεκτάσεις του εκάστοτε αρχιτεκτονικού αντικειμένου, ούτε μένει σε μια μορφοπλαστική αξιολόγησή του. Η εικονολογία βασισμένη σε ιστορικές, κοινωνιολογικές και φιλοσοφικές πηγές συνθέτει μια ιστορία των τύπων και των πολιτισμικών συμπτωμάτων που μπορεί να αποτελέσει ερμηνευτικό εργαλείο για καθετί που αναδύεται ως αισθητικό φαινόμενο. Τέλος και υπό το έρεισμα της προηγούμενης ανάλυσης, η εργασία επιχειρεί να αρθρώσει έναν λόγο στραμμένο προς την πιθανή πρακτική εκμετάλλευση τους λάθους. Αντιμετωπίζοντας την αρχιτεκτονική ως πλαίσιο και με κέντρο τον πολιτικό χαρακτήρα της ετεροτοπίας προτείνεται μια εναλλακτική πρόσληψη της μεθόδου σχεδιασμού. Διακύβευμα μιας τέτοιας πραγματείας που συνεχώς αναπηδά μεταξύ περιόδων και γνωστικών περιοχών είναι να διερευνήσει δημιουργικά μοτίβα που εντοπίζονται γύρω από την έννοια του «λάθους» συνθέτοντας μια επίκαιρη ερμηνευτική μέθοδο αλλά και ένα πολυεπίπεδο εργαλείο κατανόησης και σχεδιασμού του χώρου. Περαιτέρω στόχος είναι με μέσο το αρχιτεκτονικό αντικείμενο ως αισθητικό φαινόμενο με πολιτική υπόσταση, να αρθεί η κλασσική πρόσληψη της σχέσης αισθητικής και πολιτικής - που παραπέμπει στη μορφή της στρατευμένης τέχνης - αναδεικνύοντας την πολιτική διάσταση των αισθητικών πράξεων και φθάνοντας μέχρι το ερώτημα κατά πόσον αυτές μπορούν να υποκαταστήσουν τις παραδοσιακές πολιτικές. el
heal.abstract On the threshold of a «hasty» proclamation of the end of the inconvenient debate about post-modernity, the notion of error is used as a productive tool of spatial understanding, and potential planning. Error offers a unique way of exploring the city as an overall experience and as a theoretical construction. It stimulates the ‘urban imaginary’, in understanding and producing urban space, while it confirms or opposes in the prevailing interpretations, desires and mythologies. From a rational perspective, the concept of error functions as a subtle way of delineating principles / assumptions. Postmodern plurality however, leads to questioning all boundaries. As a result, the concept of error becomes fluid and seems to take on different meanings. For the research, which is a reading in the postmodern condition, error acts as a generator of discontinuities. It inhibits the continuity of space (and time) by fertilizing differences, in order to produce a potential continuum or a continuum under testing. It acquires an anti-teleological character. The present thesis evolves into a trilateral analysis. The first part establishes the concept of error as a way to break through the context. The second part uses the notion of error in order to compose an iconology of heterogeneity. Finally, in accordance to the results of anterior analysis, the third part offers an alternative approach to the design method. Aim of this research, which continuously bounces between periods and cognitive areas, is to explore creative motifs found around the concept of “error” by composing an up-to-date interpretive method as well as a multi-level tool set for understanding and designing space. en
heal.advisorName Τουρνικιώτης, Παναγιώτης el
heal.advisorName Tournikiotis, Panayotis en
heal.committeeMemberName Σταυρίδης, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Γυπαράκης, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Stavrides, Stavros en
heal.committeeMemberName Giparakis, George en
heal.academicPublisher Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 118
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής