HEAL DSpace

Τεχνο-οικονομική μελέτη βιωσιμότητας, μετατροπής πλοίου ανοιχτού τύπου σε αποκλειστική χρήση ενέργειας από σύστημα μπαταριών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πελτέκης, Κωνσταντίνος - Φίλιππος el
dc.contributor.author Peltekis, Konstantinos - Filippos en
dc.date.accessioned 2020-05-12T18:38:03Z
dc.date.available 2020-05-12T18:38:03Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50500
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18198
dc.rights Default License
dc.subject Ηλεκτροπρόωση el
dc.subject Μπαταρίες el
dc.subject Περιβάλλον el
dc.subject Ενέργεια el
dc.subject Ηλεκτρισμός el
dc.subject Electric propulsion en
dc.subject Batteries en
dc.subject Environment en
dc.subject Energy en
dc.subject Electricity en
dc.title Τεχνο-οικονομική μελέτη βιωσιμότητας, μετατροπής πλοίου ανοιχτού τύπου σε αποκλειστική χρήση ενέργειας από σύστημα μπαταριών el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μελέτη πλοίου και θαλάσσιες μεταφορές el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-09
heal.abstract Γίνεται σαφές τα τελευταία χρόνια, οτι η επίδραση του ανθρώπου στο περιβάλλον πρέπει σιγά σιγά να μειωθεί. Σε όλους τους βιομηχανικούς τομείς γίνεται μία προσπάθεια να ελεγχθεί η εκπομπή ρύπων, σε μία κατεύθυνση περιβαλλοντικής και οικονομικής βιωσιμότητας. Οι αλλαγές στο κλίμα πολλών περιοχών της Γης έχει ήδη ξεκινήσει να συμβαίνει με τις πόλεις που είναι κοντά στη θάλασσα αλλά και συνολικά τις παράκτιες περιοχές να δέχονται τις περισσότερες παρενέργειες της κλιματικής αλλαγής. Για τον τομέα της ναυτιλίας, το πλήρως εξηλετρισμένο πλοίο, μοιάζει ως εκείνη η λύση που θα κάνει τη ναυτιλία μία «πράσινη» βιομηχανική λειτουργία. Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μπορεί να επιφέρει εως και 100% μείωση των μολυσματικών ρύπων στην ατμόσφαιρα. Στόχος, λοιπόν, αυτής της μελέτης είναι η διερεύνηση της βιωσιμότητας μίας μετατροπής σε πλοία ανοικτού τύπου ώστε να χρησιμοποιούν ως αποκλειστική πηγή ενέργειας την ηλεκτρική, παραγώμενη από ένα σύστημα μπαταριών. Συμπεριλαμβάνεται το κόστος της μετατροπής, μία σύγκριση στα οφέλη από τη λειτουργία του συστήματος μπαταριών σε σχέση με τις μηχανές εσωτερικής καύσης, τις υποδομές απο πλευράς του λιμανιού για την επαναφόρτιση του συστήματος και τα οφέλη σε οικονομικές μονάδες από τη μείωση των ρύπων. Στα επόμενα κεφάλαια, παρουσιάζεται μία ιστορική αναδρομή της ηλεκτροπρόωσης αλλά και κάποια βασικά τεχνικά στοιχεία για τη χημική σύσταση αλλά και τα διάφορα είδη των μπαταριών. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται μία οπτική για το πώς πρέπει να είναι δομημένη η εγκατάσταση από πλευράς λιμανιού για την υποστήριξη του συστήματος. Προφανώς σε αυτό το κομμάτι επιδρά καθοριστικά και η ίδια η διαμόρφωση του εκάστοτε πλοίου αλλά και του λιμανιού για να γίνεται με βέλτιστο τρόπο η επαναφόρτιση του συστήματος. 4 Στα τελευταία κεφάλαια γίνεται η παρουσίαση των συγκεκριμένων υπολογισμών και αποτελεσμάτων για το πλοίο και το δρομολόγιο που χρησιμοποιεί η παρούσα μελέτη ως παράδειγμα εφαρμογής της μεθοδολογίας. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη συνολική επίδραση της ναυτιλίας σε περιβαλλοντολογικό επίπεδο και τις ιδιαίτερες επιπτώσεις των εκπομπών ρύπων στην κλιματική αλλαγή. el
heal.advisorName Λυρίδης, Δημήτρης el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Λυρίδης, Δημήτρης el
heal.committeeMemberName Τόλης, Αθανάσιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 73 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής