dc.contributor.author |
Πελτέκης, Κωνσταντίνος - Φίλιππος
|
el |
dc.contributor.author |
Peltekis, Konstantinos - Filippos
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-05-12T18:38:03Z |
|
dc.date.available |
2020-05-12T18:38:03Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50500 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18198 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ηλεκτροπρόωση |
el |
dc.subject |
Μπαταρίες |
el |
dc.subject |
Περιβάλλον |
el |
dc.subject |
Ενέργεια |
el |
dc.subject |
Ηλεκτρισμός |
el |
dc.subject |
Electric propulsion |
en |
dc.subject |
Batteries |
en |
dc.subject |
Environment |
en |
dc.subject |
Energy |
en |
dc.subject |
Electricity |
en |
dc.title |
Τεχνο-οικονομική μελέτη βιωσιμότητας, μετατροπής πλοίου ανοιχτού τύπου σε αποκλειστική χρήση ενέργειας από σύστημα μπαταριών |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μελέτη πλοίου και θαλάσσιες μεταφορές |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-10-09 |
|
heal.abstract |
Γίνεται σαφές τα τελευταία χρόνια, οτι η επίδραση του ανθρώπου στο περιβάλλον πρέπει σιγά σιγά να μειωθεί. Σε όλους τους βιομηχανικούς τομείς γίνεται μία προσπάθεια να ελεγχθεί η εκπομπή ρύπων, σε μία κατεύθυνση περιβαλλοντικής και οικονομικής βιωσιμότητας. Οι αλλαγές στο κλίμα πολλών περιοχών της Γης έχει ήδη ξεκινήσει να συμβαίνει με τις πόλεις που είναι κοντά στη θάλασσα αλλά και συνολικά τις παράκτιες περιοχές να δέχονται τις περισσότερες παρενέργειες της κλιματικής αλλαγής.
Για τον τομέα της ναυτιλίας, το πλήρως εξηλετρισμένο πλοίο, μοιάζει ως εκείνη η λύση που θα κάνει τη ναυτιλία μία «πράσινη» βιομηχανική λειτουργία. Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μπορεί να επιφέρει εως και 100% μείωση των μολυσματικών ρύπων στην ατμόσφαιρα.
Στόχος, λοιπόν, αυτής της μελέτης είναι η διερεύνηση της βιωσιμότητας μίας μετατροπής σε πλοία ανοικτού τύπου ώστε να χρησιμοποιούν ως αποκλειστική πηγή ενέργειας την ηλεκτρική, παραγώμενη από ένα σύστημα μπαταριών. Συμπεριλαμβάνεται το κόστος της μετατροπής, μία σύγκριση στα οφέλη από τη λειτουργία του συστήματος μπαταριών σε σχέση με τις μηχανές εσωτερικής καύσης, τις υποδομές απο πλευράς του λιμανιού για την επαναφόρτιση του συστήματος και τα οφέλη σε οικονομικές μονάδες από τη μείωση των ρύπων.
Στα επόμενα κεφάλαια, παρουσιάζεται μία ιστορική αναδρομή της ηλεκτροπρόωσης αλλά και κάποια βασικά τεχνικά στοιχεία για τη χημική σύσταση αλλά και τα διάφορα είδη των μπαταριών.
Στη συνέχεια, παρουσιάζεται μία οπτική για το πώς πρέπει να είναι δομημένη η εγκατάσταση από πλευράς λιμανιού για την υποστήριξη του συστήματος. Προφανώς σε αυτό το κομμάτι επιδρά καθοριστικά και η ίδια η διαμόρφωση του εκάστοτε πλοίου αλλά και του λιμανιού για να γίνεται με βέλτιστο τρόπο η επαναφόρτιση του συστήματος.
4
Στα τελευταία κεφάλαια γίνεται η παρουσίαση των συγκεκριμένων υπολογισμών και αποτελεσμάτων για το πλοίο και το δρομολόγιο που χρησιμοποιεί η παρούσα μελέτη ως παράδειγμα εφαρμογής της μεθοδολογίας. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη συνολική επίδραση της ναυτιλίας σε περιβαλλοντολογικό επίπεδο και τις ιδιαίτερες επιπτώσεις των εκπομπών ρύπων στην κλιματική αλλαγή. |
el |
heal.advisorName |
Λυρίδης, Δημήτρης |
el |
heal.committeeMemberName |
Βεντίκος, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Λυρίδης, Δημήτρης |
el |
heal.committeeMemberName |
Τόλης, Αθανάσιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
73 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|