HEAL DSpace

Hybrid Diesel-Electric Marine Propulsion Plant Control with Neural Networks

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπαχούμας, Στέργιος Ευάγγελος el
dc.contributor.author Bachoumas, Stergios Evangelos en
dc.date.accessioned 2020-05-12T19:12:55Z
dc.date.available 2020-05-12T19:12:55Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50513
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18211
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Energy Optimization en
dc.subject Νευρωνικά Δίκτυα el
dc.subject Μηχανική Μάθηση el
dc.subject Βελτιστωποίηση Κατανάλωσης Ενέργειας el
dc.subject Neural Networks en
dc.subject Marine Hybrid Power Management en
dc.subject Marine Hybrid Propulsion Plant en
dc.subject Ναυτική Υβριδική Εγκατάσταση Πρόωσης en
dc.subject Machine Learning en
dc.subject Artificial Intelligence en
dc.title Hybrid Diesel-Electric Marine Propulsion Plant Control with Neural Networks en
dc.title Έλεγχος σε Ναυτική Υβριδική Εγκατάσταση Πρόωσης με χρήση Νευρωνικών Δικτύων el
dc.contributor.department Laboratory of Marine Engineering el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Control Engineering en
heal.classification Συστήματα Ελέγχου el
heal.classification Ναυτική Μηχανολογία el
heal.classification Marine Engineering en
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-11-23
heal.abstract The purpose of this assignment is to develop a machine learning framework (LME-NNPower) based on neural networks that can be used for the online quasi-optimal control of HIPPO-2, the Hybrid Diesel Electric Marine Propulsion Plant of the Laboratory of Marine Engineering (LME). Initially we discuss the inner workings of the predictive stage of the framework. To be more precise in this stage of the assignment a neural network was created for the classification of the near future Cruising Trend (NN-CRT) into six possible classes, by using features from the Pitch Angle Operation Profile. Then another neural network was employed for the prediction of the mid term Pitch Angle Pattern (NN-PAC) into five possible classes (patterns). Yet again this is done by extracting different features from the Pitch Angle Operation Profile. Afterwards we examine the second stage of the framework, the control stage. Here for every pitch pattern we create a set of regression neural networks. One network (NN-ENG) is responsible for the torque command to the diesel engine and the other (NN-MOT) to the electric motor's command. With this approach we are able to emulate the optimal control that is based on a Nonlinear Model Predictive Control scheme that was studied in previous work. Finally a simulation scheme of the developed framework was established in the environment MATLAB Simulink. The simulations cover some crucial operation profiles and the framework was tested for its ability to emulate the original NMPC controller and therefore conduct an effective power split between the two main drivers of a diesel-electric marine power plant. en
heal.abstract Ο στόχος της παρούσας εργασίας είναι η ανάπτυξη ενός συστήματος τεχνητής νοημοσύνης (LME-NNPower) βασισμένο σε νευρωνικά δίκτυα, το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον ημιβέλτιστο έλεγχο του HIPPO-2, της υβριδικής εγκατάστασης πρόωσης του Εργαστηρίου Ναυτικής Μηχανολογίας. Αρχικά θα ασχοληθούμε με τις μεθοδολογίες που χρησιμοποιήθηκαν στο προβλεπτικό στάδιο του εν λόγω συστήματος. Πιό συγκεκριμένα, σε αυτό το τμήμα της εργασίας, χρησιμοποιήθηκε ένα νευρωνικό δίκτυο για τη προβλεπτική ταξινόμηση της βραχυχρόνιας μελλοντικής Τάσεως Πρόωσης (NN-CRT) σε έξι πιθανές κατηγορίες, αυτό επιτυγχάνεται χρησιμοποιώντας στοιχεία που εξάγονται από το προφίλ λειτουργίας του βήματος την προπέλας. Έπειτα ένα ακόμη νευρωνικό δίκτυο χρησιμοποιήθηκε για την προβλεπτική ταξινόμηση της μελλοντικής Κατάστασης Βήματος Προπέλας (NN-PAC) σε πέντε πιθανές κατηγορίες (πρότυπες καταστάσεις). Αυτό πάλι επιτυγχάνεται με τον ίδιο τρόπο, πλην όμως με χρήση διαφορετικών στοιχείων απο το προφίλ λειτουργίας του βήματος την προπέλας. Κατόπιν μελετάμε το δεύτερο στάδιο του συστήματος, το στάδιο του ελέγχου. Έδω για κάθε πρότυπη κατάσταση βήματος προπέλας δημιουργούμε δύο νευρωνικά δίκτυα που χρησιμοποιούνται για προβλήματα στατιστικής παλινδρόμηση. Το ένα ελέγχει την εντολή ρόπης προς τον κινητήρα ντίζελ (NN-ENG) και το άλλο ελέγχει την εντολή ροπής πρός τον ηλεκτροκινητήρα (NN-MOT). Χρησιμοποιόντας αυτή την προσέγγιση μπορούμε να μιμηθούμε τον βέλτιστο έλεγχο που βασίζετα σε χρήση Προβλεπτικού Ελεγκτή Μοντέλου, ο οποίος έχει μελετηθεί σε προηγούμενη εργασία. Τέλος δημιουργήθηκε ένα μοντέλο προσομοίωσης του μελετούμενου συστήματος σε περιβάλλον MATLAB Simulink. Οι προσομοιώσεις καλύπτουν ένα εύρος κρίσιμων προφίλ λειτουργίας και το σύστημα αξιολογήθηκε στο κατά πόσο μπόρεσε να ακολουθήσει τις εντολές του αρχικού Ελεγκτή με στόχο να μπορέσει επιτυχώς να κατανείμει την ζήτηση ισχύος μεταξύ των δύο κινητήριων μηχανών μιας ναυτικής υβριδικής εγκατάστασης πρόωσης. el
heal.advisorName Παπαλάμπρου, Γεώργιος el
heal.advisorName Papalambrou, George en
heal.committeeMemberName Παπαλάμπρου, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Κυρτάτος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Παπαδόπουλος, Χρίστος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 118 p. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα