dc.contributor.author |
Λαμπρόπουλος, Γεώργιος
|
el |
dc.contributor.author |
Lampropoulos, Georgios
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-05-13T19:17:06Z |
|
dc.date.available |
2020-05-13T19:17:06Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50557 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18255 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Connected vehicles |
en |
dc.subject |
Cooperative intelligent transport systems |
en |
dc.subject |
Data stream |
en |
dc.subject |
Consent management on streaming data |
en |
dc.subject |
Apache Spark |
en |
dc.subject |
Διασυνδεδεμένα οχήματα |
el |
dc.subject |
Συνεργατικά και ευφυή συστήματα μεταφορών |
el |
dc.subject |
Ρεύματα δεδομένων |
el |
dc.subject |
Διαχείριση συγκατάθεσης σε ρεύματα δεδομένων |
el |
dc.subject |
Δεδομένα μεγάλης κλίμακας |
el |
dc.title |
Διαχείριση της συγκατάθεσης των χρηστών για ρεύματα δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα σε διασυνδεδεμένα οχήματα |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Δεδομένα διασυνδεδεμένων οχημάτων |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-11-18 |
|
heal.abstract |
Η διασύνδεση των οχημάτων και η ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ τους, με το δίκτυο και άλλες οντότητες επιτρέπουν την ανάπτυξη πλήθους εφαρμογών προστιθέμενης αξίας στους τομείς της ασφάλειας, της βέλτιστης δρομολόγησης, της ψυχαγωγίας κ.α. Ωστόσο, η ανάπτυξη των εφαρμογών αυτών προϋποθέτει την πρόσβαση και χρήση των δεδομένων από τους διαφόρους παρόχους υπηρεσιών.
Η αξιοποίηση των δεδομένων, πρέπει να γίνεται με πλήρη διασφάλιση της ιδιωτικότητας, της προστασίας των προσωπικών δεδομένων και της συγκατάθεσης του χρήστη. Επίσης, η δυνατότητα πρόσβασης και αξιοποίησης των δεδομένων πρέπει να παρέχεται ισότιμα προς τους διάφορους παρόχους, για εξασφάλιση υγιούς ανταγωνισμού και ίσων ευκαιριών μεταξύ των επιχειρήσεων, και να αποφεύγεται προνομιακή αξιοποίησή τους από συγκεκριμένα μέρη (πχ. κατασκευαστές αυτοκινήτων, κατασκευαστές ανταλλακτικών)
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι, αφού οριοθετήσει το πεδίο μελέτης των δεδομένων μεγάλης κλίμακας και των διασυνδεδεμένων και αυτοματοποιημένων οχημάτων, να προτείνει μια αρχιτεκτονική και να υλοποιήσει τη λύση για τη διαχείριση της συγκατάθεσης των χρηστών επί ρευμάτων δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που παρέχονται από τα οχήματα σε παρόχους υπηρεσιών.
Η προτεινόμενη αρχιτεκτονική λύση βασίζεται στην υπόθεση εργασίας του Κοινόχρηστου Επεξεργαστή η οποία έχει προταθεί από την ΕΕ ως μια βραχυπρόθεσμη τεχνική λύση, για τη διαχείριση των δεδομένων των οχημάτων και τη διάθεση τους σε παρόχους υπηρεσιών.
Διερευνώντας το περιβάλλον του προβλήματος, διαπιστώθηκε πως η ενδεδειγμένη λύση θα πρέπει να βασίζεται στην αποδοτική διαχείριση της συγκατάθεσης των χρηστών με βάση τα πεδία (attributes) των ρευμάτων δεδομένων που παράγονται από τα οχήματα. Πιο συγκεκριμένα το πρόβλημα που επιλύουμε στην παρούσα εργασία είναι η σε πραγματικό χρόνο διαχείριση της εξουσιοδότησης για πρόσβαση σε ρεύματα δεδομένων με βάση την επιθυμία των χρηστών εκφρασμένη σε επίπεδο χαρακτηριστικού για τα δεδομένα αυτά (Consent management of streaming data by Attribute Based Access Control).
Εξειδικεύοντας την προτεινόμενη αρχιτεκτονική, στο πλαίσιο της διπλωματικής, γίνεται προγραμματιστική υλοποίηση της λύσης σε τεχνολογία Apache Spark. Το προγραμματιστικό περιβάλλον στο οποίο πραγματοποιείται η υλοποίηση και τα εργαλεία που αξιοποιούνται παρέχονται από την πλατφόρμα Microsoft Azure.
Για το σχεδιασμό της προτεινόμενης αρχιτεκτονικής λύσης και υλοποίησης, μελετήθηκαν μεταξύ άλλων, εναλλακτικές υλοποιήσεις, με στόχο την ελαχιστοποίηση του χρόνου επεξεργασίας των ρευμάτων δεδομένων ώστε η διάθεσή τους να μπορεί να συναντήσει τις απαιτήσεις για την παροχή υπηρεσιών σχεδόν πραγματικού χρόνου από τους παρόχους στους τελικούς χρήστες.
Ως συμπέρασμα, προκύπτει ότι η σε πραγματικό χρόνο διαχείριση της συγκατάθεσης της πρόσβασης σε ρεύματα δεδομένων με βάση τις προτιμήσεις των χρηστών για επιλεγμένα χαρακτηριστικά των δεδομένων είναι εφικτή και εξαιρετικά αποδοτική με την αξιοποίηση τεχνολογιών επεξεργασίας ρευμάτων δεδομένων και δεδομένων μεγάλης κλίμακας όπως η τεχνολογία Apache Spark. Παράλληλα μπορούμε να συμπεράνουμε πως η προτεινόμενη αρχιτεκτονική και η σχετική υλοποίηση είναι κατάλληλες για το περιβάλλον της διαχείρισης των ρευμάτων δεδομένων από διασυνδεμένα οχήματα δίνοντας τη δυνατότητα να παρασχεθούν υπηρεσίες σε παρόχους υπηρεσιών και τελικούς χρήστες σε πραγματικό χρόνο. |
el |
heal.advisorName |
Ασκούνης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ψαρράς, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Δούκας, Χάρης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεων |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
90 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|