HEAL DSpace

Διερεύνηση της ακουστικής συγχρόνων αιθουσών διαλέξεων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Δαλαλάκη, Ειρήνη Στυλιανή el
dc.contributor.author Dalalaki, Eirini Styliani en
dc.date.accessioned 2020-05-13T19:30:29Z
dc.date.available 2020-05-13T19:30:29Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50561
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18259
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ακουστική el
dc.subject Πειράματα αντίληψης el
dc.subject Αρχιτεκτονική el
dc.subject Acoustics en
dc.subject Architecture en
dc.subject Lecture halls en
dc.subject Χρόνος αντήχησης el
dc.subject Αίθουσες διαλέξεων el
dc.subject Reverberation time en
dc.subject Perception experiment en
dc.title Διερεύνηση της ακουστικής συγχρόνων αιθουσών διαλέξεων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ακουστική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-30
heal.abstract Σκοπός της εργασίας είναι η αποτίμηση του ακουστικού σχεδιασμού αιθουσών διαλέξεων στην πατρίδα μας, όσον αφορά στην προτίμηση του σύγχρονου κοινού (ακροατών) ως προς τον χρόνο αντήχησης αυτών. Αυτό το ενδιαφέρον μας δημιουργήθηκε παρατηρώντας αίθουσες διαλέξεων, τόσον παλαιές, δηλαδή του 19ου αιώνα όπως η αίθουσα της Ακαδημίας Αθηνών με υπέρμετρη αντήχηση, όσον και σύγχρονες όπως το αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη στην οδό Πειραιώς με πρακτικά ανύπαρκτη αντήχηση• εκεί ο ήχος της φωνής του ομιλητού υποστηρίζεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά. Η αίσθηση στην πρώτη περίπτωση ήταν ένας ήχος που επικαλύπτετο από το θόρυβο της αντήχησης στην αίθουσα ενώ, στη δεύτερη περίπτωση η απουσία ανακλάσεων έπνιγε τον ήχο όταν τα μεγάφωνα ήταν κλειστά και ακύρωνε την αίσθηση του φυσικού χώρου. Η εργασία είναι πειραματική και περιλαμβάνει αφ’ ενός διερεύνηση της αντίληψης της ακουστικής με τη χρήση της Σημειολογικής Διαφορικής ανάλυσης και αφ’ ετέρου φυσικές ακουστικές μετρήσεις. Οι αίθουσες που χρησιμοποιήθηκαν καλύπτουν το διάστημα από το πρώτο ήμισυ του 20ου αιώνα (μεσοπόλεμος) π.χ. το αμφιθέατρο του κτιρίου Γκίνη στις αρχές του αιώνα, και το ΜΑΧ στα μέσα του αιώνα, –αμφότερα στο Ε.Μ.Πολυτεχνείο, έως τον μεταπολεμικό Μοντερνισμό π.χ. η αίθουσα του Γαλλικού Ινστιτούτου στην οδό Σίνα, και το σήμερα π.χ. το συνεδριακό κέντρο του ΤΕΙ Αθηνών στο Αιγάλεω. Όλες οι αίθουσες που μελετήσαμε βρίσκονται στην Αθήνα, για πρακτικούς λόγους, Ο σχεδιασμός των αιθουσών έως τα μέσα του 20ου αιώνα χαρακτηρίζεται από μεγάλους όγκους (εμβληματικών διαστάσεων) με απουσία ηχοαπορροφητικών υλικών. Αντίθετα, με την πάροδο του χρόνου έχουμε και πολύ μικρότερες αίθουσες σύμφωνα με το μότο του μοντερνισμού «less is more», η δε ανάπτυξη της εγχώριας βιομηχανίας ακουστικών υλικών έχει ως αποτέλεσμα την εφαρμογή απορροφητικών υλικών στις αίθουσες με/ή και χωρίς ακουστική μελέτη. Η ανάλυση της συσχέτισης (ανάλυση της Διακύμανσης) μεταξύ των δεδομένων της αντίληψης και των φυσικών ακουστικών μετρήσεων έδειξε σαφώς προτίμηση για τις πρόσφατες αίθουσες όπου ο φυσικός ήχος έχει αντικατασταθεί από τον ηλεκτρονικά υποστηριζόμενο με τάση ακύρωσης του φυσικού ηχητικού πεδίου. Περισσότερα πειράματα με τη χρήση ευρύτερου δείγματος αιθουσών είναι δυνατόν να διαφωτίσουν περαιτέρω ως προς το προτιμώμενο είδος (-δη) αιθουσών και να τεκμηριώσει μεθόδους σχεδιασμού αυτών. el
heal.advisorName Βουγιούκας, Εμμανουήλ el
heal.committeeMemberName Βουγιούκας, Εμμανουήλ el
heal.committeeMemberName Μπαδογιάννης, Ευστράτιος el
heal.committeeMemberName Μπαλλής, Αθανάσιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 252 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα