HEAL DSpace

Διερεύνηση παραγόντων επιλογής αεροπορικής εταιρείας και εκτίμηση πρόθεσης πληρωμής επιβατών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Νιτσάκης, Βασίλειος el
dc.contributor.author Nitsakis, Vasileios en
dc.date.accessioned 2020-05-14T08:13:22Z
dc.date.available 2020-05-14T08:13:22Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50565
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18263
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Πρόθεση για πληρωμή el
dc.subject Επιλογή αεροπορικής εταιρείας el
dc.subject Πολυωνυμικό logit μοντέλο el
dc.subject Τιμή εισιτηρίου el
dc.subject Ασφάλεια και αξιοπιστία el
dc.subject Willingness to pay en
dc.subject Airline choice en
dc.subject Ticket price en
dc.subject Safety and reliability en
dc.subject Multinomial logit model en
dc.title Διερεύνηση παραγόντων επιλογής αεροπορικής εταιρείας και εκτίμηση πρόθεσης πληρωμής επιβατών el
dc.title A note on the factors that affect airline choice and estimation of willingness to pay en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μεταφορές el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-07-11
heal.abstract Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν η διερεύνηση των παραγόντων οι οποίοι επηρεάζουν των μετακινούμενο στην επιλογή αεροπορικής εταιρίας, καθώς επίσης και η αποτίμηση της χρηματικής αξίας που προτίθεται να πληρώσει ο μετακινούμενος προκειμένου να επωφεληθεί μίας κατάστασης ή να την αποφύγει, με την βοήθεια της μεθόδου ‘πρόθεση για πληρωμή’. Για τις ανάγκες της παρούσας εργασίας συλλέχτηκαν 915 ερωτηματολόγια μέσω προσωπικής συνέντευξης στις αίθουσες αναμονής του διεθνή αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος από Έλληνες και ξένους επιβάτες. Τα ερωτηματολόγια αφορούσαν ερωτήσεις σχετικά με ταξίδι που πραγματοποιούσαν την ημέρα της συνέντευξης, τα κοινωνικό-οικονομικά τους χαρακτηριστικά. Επίσης οι επιβάτες καλούνταν να αξιολογήσουν συγκεκριμένους παράγοντες ως προς τη σημαντικότητα τους και στην συνέχεια να επιλέξουν μεταξύ δύο υποθετικών σεναρίων που διέφεραν ως προς την τιμή του εισιτηρίου, την ώρα αναχώρησης πτήσης και των αριθμό μετεπιβιβάσεων (πείραμα δεδηλωμένης προτίμησης). Η ανάλυση των ερωτηματολογίων σχετικά με τα στοιχεία του ταξιδιού, τα κοινωνικό-οικονομικά χαρακτηριστικά, καθώς και την σημαντικότητα των παραγόντων πραγματοποιήθηκε με την βοήθεια των προγραμμάτων Microsoft Excel και SPSS 15.0. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν σχετικά με τα στοιχεία του ταξιδιού, από τα 915 ερωτηματολόγια το 33% αφορά πτήσεις εσωτερικού ενώ το υπόλοιπο 67% πτήσεις εξωτερικού, ο σκοπός του ταξιδιού ήταν επί το πλείστον διακοπές (62%), ενώ μόνο το 14% του δείγματος αφορούσε τα ταξίδια επαγγελματικού σκοπού. Σχετικά με τα κοινωνικό-οικονομικά χαρακτηριστικά το 54% του δείγματος ήταν άνδρες και το υπόλοιπο 46% ήταν γυναίκες, το 27% ήταν ηλικίας μεγαλύτερη από 45, ενώ το υπόλοιπο 73% ήταν ηλικίας μικρότερης από τα 45 έτη. Το 55% του δείγματος έχει εισόδημα μικρότερο των 1500 € (χαμηλόμισθοι) ενώ το 45% έχει εισόδημα μεγαλύτερο από 1500 €. Οι παράγοντες οι οποίοι παρουσιάζουν την μεγαλύτερη επιρροή είναι ο χαμηλότερος ναύλος-τιμή, το 92% τον χαρακτήρισε ως σημαντικό ή πολύ σημαντικό. Ακολουθεί ο παράγοντας Ασφάλεια και Αξιοπιστία με ποσοστό 89 % και η Συνολική εικόνα αεροπορικής εταιρείας που χαρακτηρίστηκε από το 84 % του δείγματος ως σημαντική ή πολύ σημαντική. Για την αποτίμηση της χρηματικής αξίας για παροχή υπηρεσιών χρησιμοποιήθηκε η ‘’Πρόθεση για πληρωμή’’ η οποία υλοποιήθηκε μέσω της μεθόδου δεδηλωμένης προτίμησης (stated preference), αξιοποιώντας το πολυωνυμικό logit μοντέλο (multinomial logit model) σε προγραμματιστικό περιβάλλον R. Για το συνολικό δείγμα, υπολογίστηκε η τιμή των 96 ευρώ για μία μετεπιβίβαση λιγότερη και το ποσό των 50 ευρώ προκειμένου το ταξίδι να πραγματοποιηθεί στο διάστημα 14:00 – 21:00 αντί του 22:00 – 05:00. Οι μεγαλύτερες τιμές της ‘’Πρόθεσης για πληρωμή’’ παρουσιάζονται στις κατηγορίες ‘’ηλικία μεγαλύτερη των 45 ετών’’ και ‘’εισόδημα μεγαλύτερο των 1500 €’’, με τους πρώτους να πληρώνουν 203 ευρώ για μία μετεπιβίβαση λιγότερη και 141 ευρώ για ταξίδι ημέρα αντί νύχτα, και τους δεύτερους να διαθέτουν 146 ευρώ για μία μετεπιβίβαση λιγότερη και 97 ευρώ για να ταξιδέψουν μέρα αντί νύχτα. Αντίθετα οι χαμηλότερες τιμές καταγράφονται στις κατηγορίες όσων ταξιδεύουν με εταιρεία χαμηλού κόστους , όσων έχουν μηνιαίες αποδοχές μικρότερες των 1500 € και των Ελλήνων. Συγκεκριμένα, οι πρώτοι πληρώνουν 32 ευρώ για μία μετεπιβίβαση λιγότερη και 8 ευρώ για να ταξιδέψουν νωρίτερα, οι δεύτεροι διαθέτουν 35 ευρώ για να γλιτώσουν μία μετεπιβίβαση και 17 ευρώ για να ταξιδέψουν μεσημέρι αντί για βράδυ , ενώ οι Έλληνες προτίθενται να πληρώσουν 45 ευρώ για μία μετεπιβίβαση λιγότερη και 24 ευρώ για να ταξιδέψουν μεταξύ 14:00 – 21:00 αντί του 22:00 – 05:00. Από την ανάλυση προέκυψε ότι σχεδόν σε όλα τα πειράματα οι μεταβλητές είναι στατιστικά σημαντικές, και ότι οι νέοι πληρώνουν πολύ λιγότερα ποσά από τους μεγαλύτερους για παροχή υπηρεσιών και οι Έλληνες λιγότερα από τους ξένους λόγω της οικονομικής κατάστασης. Λέξεις κλειδιά: Πρόθεση για πληρωμή, επιλογή αεροπορικής εταιρείας, αεροδρόμιο Αθηνών Ελ.Βενιζέλος, τιμή εισιτηρίου, ασφάλεια και αξιοπιστία, πολυωνυμικό logit μοντέλο. el
heal.abstract The aim of this diploma thesis was to investigate the effectiveness of the airline choosing factors , as well as to assess the monetary value that the passenger intends to pay in order to take advantage of a situation or to avoid it by means of the ' willingness to pay '. For the purpose of this research, 915 questionnaires were collected through a personal interview in the waiting rooms of Eleftherios Venizelos International Airport by Greek and foreign passengers. The questionnaires concerned questions about traveling on the day of the interview, their socio-economic characteristics. Passengers were also asked to assess specific factors for their significance and then choose between two hypothetical scenarios that varied in the ticket price, flight departure time and number of transits (stated preference). The analysis of the questionnaires on travel data, socio-economic characteristics and the relevance of the factors was carried out with Microsoft Excel and SPSS 15.0. The results on travel data, from 915 questionnaires the 33% of them concerned domestic travel, while the remaining 67% of flights abroad were mostly holiday purposes (62%), while only 14% of the sample concerned professional business trips. Of the socio-economic characteristics, 54% of the sample was male and the remaining 46% were women, 27% were older than 45, while the remaining 73% were under 45 years of age. 55% of the sample has an income of less than 1500 € (low paid) while 45% has an income of more than 1500 €. The factors that are most influential are the lower fare, 92% rated it as important or very important. The 89% Security and Reliability Factor followed, and the whole Airline’s Image, which was characterized by 84% of the sample as significant or very significant. In order to evaluate the value of the service, the willingness to pay was implemented using the stated preference method, utilizing the multiinomial logit model in the programming environment R. For the aggregate sample , the price of 96 euros for one transit less and 50 euros was calculated in order for the journey to take place between 14:00 and 21:00 instead of 22:00 to 05:00. Highest willingness to pay rates are in the 'age more than 45 years' category and '' income more than 1500 € '', with the first ones pay 203 euros for one transit less and 141 euros to travel before 22:00, and the second ones pay 146 euros for one transit less and 97 euros to travel before 22:00. On the contrary, the lowest prices are recorded in the categories of those who traveling with a low-cost company, with monthly earnings of less than 1500 € and Greeks. In particular, the first ones pay 32 euros for one transit less and 8 euros to travel earlier, the second ones pay 35 euros for one transit less and 17 euros to travel at noon instead of the night, while the Greeks intend to pay 45 euros for one transit less and 24 euros to travel between 14:00 - 21:00 instead of 22:00 - 05:00. The analysis that in almost all experiments the variables are statistically significant and that young people pay far fewer than the older ones for services and the Greeks intent to pay less than foreigners under the economic situation of Greece the last years. Keywords: willigness to pay, airline choice, Athens airport El.Venizelos, ticket price, safety and reliability, multinomial logit model en
heal.advisorName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Ψαριανός, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 94 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα