HEAL DSpace

Από το κελί στην κυψέλη: το διαδίκτυο ως χώρος συμμετοχικής δημιουργίας του ενιαίου έργου τέχνης.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χασαλεύρη, Έλενα el
dc.contributor.author Chasalevri, Elena en
dc.date.accessioned 2020-05-14T10:04:12Z
dc.date.available 2020-05-14T10:04:12Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50580
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18278
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Διεπιστημονικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του χώρου": Κατεύθυνση Α1'- Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός , Γνωσιολογία της Αρχιτεκτονικής. el
dc.rights Default License
dc.subject Συμμετοχικότητα el
dc.subject Διαδίκτυο el
dc.subject Διαδικτυακή τέχνη el
dc.subject Κελί el
dc.subject Κυψέλη el
dc.subject Participation en
dc.subject Internet en
dc.subject Net art en
dc.subject Cell en
dc.subject Hive en
dc.title Από το κελί στην κυψέλη: το διαδίκτυο ως χώρος συμμετοχικής δημιουργίας του ενιαίου έργου τέχνης. el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. el
heal.type masterThesis
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-29
heal.abstract Η γενεαλογία του ενιαίου έργου τέχνης (Gesamtkunstwerk) και το διαδίκτυο ως χώρος συνεργατικής δικτύωσης αποτελούν τον κεντρικό άξονα της έρευνας και κατ΄ επέκταση το θέμα της ερευνητικής εργασίας. Η θεματολογία αρθρώνεται ως ιχνηλάτηση πεδίων τα οποία εξελικτικά οδηγούν στη συμπερασματολογία του βασικού ερωτήματος, το οποίο είναι: Ο χώρος του διαδικτύου, ως εμπειρία, στην πρόσληψη και στη δημιουργία του συμμετοχικού έργου τέχνης, καταφέρνει να ενεργοποιήσει το αστικό πλήθος προς την κατεύθυνση της αμοιβαίας συνεργασίας, στον φυσικό χώρο; Η διαμόρφωση των επιμέρους κεφαλαίων, αναδύεται σε επόμενο επίπεδο ερωτημάτων τα οποία θεμελιώνουν το βασικό: - Ποια είναι η σχέση του ψηφιακού κόσμου με τον πραγματικό; Μέσω ποιων διαδικασιών επεκτείνεται η ανθρώπινη μονάδα στο διαδικτυακό σμήνος; - Πώς επιτελείται το πέρασμα από την κλασική εξατομικευμένη αφήγηση στην υπεραφήγηση και στη συνεργατική μετα-αφήγηση; - Ο κυβερνοπλάνητας (cyberflâneur) μπορεί να θεωρηθεί δημιουργός; Αν ναι ποιο πολιτισμικό πλαίσιο τον καθορίζει; - Και τέλος, πώς ανατροφοδοτεί η τέχνη που επιτελείται στον κυβερνοχώρο τις προσδοκίες της τέχνης που δημιουργείται στον αστικό χώρο; Κατ’ επέκταση, η φαινομενική αμεσότητα δικτύωσης στον κυβερνοχώρο κατά πόσο διατηρεί την πραγμάτωσή της στον πραγματικό χώρο; Οι προσεγγίσεις αναζητούνται σε μία επέκταση της διαπραγμάτευσης των σχέσεων ανθρώπου - διαδικτύου, σε συνθήκες οραματισμού του εξιδανικευμένου τόπου, ο οποίος θα διευκολύνει την ανάπτυξη νέων μορφών δικτύωσης, συνεργασίας και κοινωνικής ευθύνης, απελευθερωμένος από τους περιορισμούς του φυσικού χώρου. Η διάρθρωση της έρευνας εντοπίζεται στα ακόλουθα πεδία, τα οποία συγκροτούνται εξελικτικά σε κεφάλαια, ως εξής: 1) Από το έμψυχο ανθρώπινο σώμα, το κέλυφος και το κελί στο διαδικτυακό σμήνος και την κυψέλη. Η παρουσία στο διαδίκτυο ως μετά-ανθρώπινη οντότητα. 2) Η συμμετοχικότητα ως μετα-αφήγηση. Αναλογία προσωπικού και διαδραστικού χώρου καλλιτεχνικής δημιουργίας και αφήγησης. 3) Ο κυβερνοπλάνητας ως διαμορφωτής έργου τέχνης. Η διαδικτυακή περιπλάνηση και η κατασκευή που αυτή ορίζει, ως το δυνητικό τέχνημά του. 4) Διαδίκτυο, τέχνη και φυσικός χώρος. Η εμπειρία του διαδικτυακού εικαστικού project. 5) Επίλογος – Συμπεράσματα 6) Βιβλιογραφία el
heal.abstract The genealogy of the total art work (Gesamtkunstwerk) and internet as a collaborative networking space are the central focus of the research and therefore the subject of this master’s thesis. The subject matter is articulated as a tracing of fields which evolutionarily lead to the conclusion of the main question, which is: Does internet space, as an experience of the perception and of the creation of the participatory work of art, manage to activate urban multitude to the direction of mutual cooperation in physical space? The configuration of the individual chapters emerges in a level of questions which establish the basic: - Which is the relationship between the digital world and the real world? Which procedures leads human unit to extend to an internet swarm? - Which are the ways that perform the transition from individualized narration to hyper-narration and participatory post-narration? - Could cyberflâneur be considered as a creator? If so, in which cultural context is this definition developed? - And eventually, how does art that takes place in cyberspace feed back the expectations of art created in urban space? Consequently, the apparent immediacy of cyberspace reticulating in what extent maintains its realization in urban space? The approaches to the issues are sought in an extension of the negotiation of relations between human and cyberspace, in conditions of visualization of the idealized place which would facilitate the development of new forms of networking, participation and social responsibility, released from the constraints of physical space. The structure of the research is found in the following fields, which are developed evolutionarily in chapters, as follows: 1) From living human body, the shell and the cell to the internet swarm and the hive. The presence in cyberspace as a post-human entity. 2) Participation as a post-narration. Proportion of personal and interactive space of artistic creation and narration. 3) Cyberflâneur as an artist. The online wandering and the construction it defines, as his potential art work. 4) Internet, art and physical space. The experience of the online art project. 5) Epilogue - Conclusions 6) Bibliography en
heal.advisorName Θεολόγου, Κωνσταντίνος el
heal.advisorName Theologou, Konstantinos el
heal.committeeMemberName Γρηγοριάδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Παπαβασιλείου, Ματθαίος el
heal.committeeMemberName Grigoriadis, Ioannis en
heal.committeeMemberName Papavasileiou, Mathaios en
heal.academicPublisher Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 137
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής