dc.contributor.author | Γιάχος, Γεράσιμος | el |
dc.contributor.author | Giachos, Gerasimos | en |
dc.date.accessioned | 2020-05-14T18:42:25Z | |
dc.date.available | 2020-05-14T18:42:25Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50584 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18282 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Βελτιστοποίηση | el |
dc.subject | Αεροπορικοί κινητήρες | el |
dc.subject | Σχεδιασμός των Πειραμάτων | el |
dc.subject | Μεταπρότυπα | el |
dc.subject | Πολυτομεακή Μελέτη | el |
dc.subject | PSO | en |
dc.subject | PSO | en |
dc.subject | EASY | en |
dc.subject | TERA | en |
dc.subject | ASA | en |
dc.subject | Isight | en |
dc.subject | GTCRSR | en |
dc.title | Μελέτες βελτιστοποίησης του συστήματος πρόωσης αεροσκαφών | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Optimization studies of an aircraft propulsion system | en |
heal.classification | Αεροπορικοί Κινητήρες | el |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-03-01 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η εύρεση της πιο κατάλληλης τεχνικής ή μεθοδολογίας για την βελτιστοποίηση του προωστήριου συστήματος αεροσκάφους με σκοπό την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά την αποστολή του. Για το σκοπό αυτό γίνεται χρήση του εργαλείου βελτιστοποίησης Isight. Αρχικά αναλύεται η αρχή λειτουργίας του Isight και γίνεται περιγραφή των τεχνικών βελτιστοποίησης που περιλαμβάνει. Ύστερα από εκτενή βιβλιογραφική ανασκόπηση, σχετικά με τις μεθόδους που προτείνονται για την προσέγγιση τέτοιου είδους προβλημάτων και λαμβάνοντας υπόψη τις τεχνικές που περιλαμβάνονται στο λογισμικό, επιλέχθηκαν κάποιες από αυτές ως οι πιο ιδανικές. Οι τεχνικές που επιλέχθηκαν είναι δύο από την κατηγορία Design of Experiments, η Optimal Latin Hypercube και η Parameter Study, τέσσερις αλγόριθμοι βελτιστοποίησης, ο ASA, ο Downhill Simplex, ο PSO και ο MIGA, ενώ επιλέχθηκαν και δύο τεχνικές δημιουργίας μεταπροτύπων η Kriging και τα RBF. Στην συνέχεια γίνεται εφαρμογή των παραπάνω μεθόδων και σύγκριση των αποτελεσμάτων τους σε μια απλή περίπτωση για την βελτιστοποίηση του κινητήρα CFM56, που έχει μοντελοποιηθεί στο PROOSIS από το ΕΘΣ, με στόχο την μείωση της ειδικής κατανάλωσης καυσίμου του κατά την κρουαζιέρα. Σκοπός της εφαρμογής αυτής ήταν η εξοικείωση με το λογισμικό και η προσπάθεια ερμηνείας των αποτελεσμάτων των μεθόδων σε μια απλή περίπτωση. Στη συνέχεια γίνεται εφαρμογή των ίδιων μεθόδων σε μια πιο πολύπλοκη περίπτωση για την βελτιστοποίηση του προωστήριου συστήματος ενός αεροσκάφους με στόχο την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου σε ολόκληρη την αποστολή. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιείται το λογισμικό αξιολόγησης TERA που περιλαμβάνει μοντέλο του κινητήρα, μοντέλο αεροσκάφους, υπολογισμό βάρους αεροσκάφους - κινητήρα, υπολογισμό ήχου και ρύπων καθώς και υπολογισμό χρόνου μεταξύ διαστημάτων συντήρησης κινητήρα (ΤΒΟ). Εκτός από τις παραπάνω μεθόδους, στην περίπτωση αυτή, έγινε επίσης χρήση του λογισμικού βελτιστοποίησης EASY που έχει αναπτυχθεί από το ΕΘΣ. Τέλος αναλύονται τα αποτελέσματα της βελτιστοποίησης και συγκρίνονται οι τεχνικές με βάση τα αποτελέσματα τους και το χρόνο σύγκλισής τους. Από τα αποτελέσματα των παραπάνω εφαρμογών προέκυψε ότι οι αλγόριθμοι βελτιστοποίησης PSO και ASA παρουσιάζουν την καλύτερη συμπεριφορά, ενώ το εργαλείο βελτιστοποίησης EASY επιτυγχάνει πολύ καλά αποτελέσματα με πολύ μικρότερο αριθμό αξιολογήσεων | el |
heal.advisorName | Αρετάκης, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Αρετάκης, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Μαθιουδάκης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννάκογλου, Κυριάκος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 125 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: