HEAL DSpace

Επιλογή ιδιοκτησιακού καθεστώτος αεροδρομίων με τη θεωρία παιγνίων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τορολόπουλος, Αλέξανδρος el
dc.contributor.author Torolopoulos, Alexandros en
dc.date.accessioned 2020-05-18T12:46:23Z
dc.date.available 2020-05-18T12:46:23Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50608
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18306
dc.rights Default License
dc.subject Ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων el
dc.subject Θεωρία παιγνίων el
dc.subject Ισορροπία Nash el
dc.subject Κομβικά αεροδρόμια el
dc.subject Κοινωνική ωφέλεια el
dc.title Επιλογή ιδιοκτησιακού καθεστώτος αεροδρομίων με τη θεωρία παιγνίων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Διαχείριση αεροδρομίων el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-23
heal.abstract Στη σημερινή εποχή, η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων είναι ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο φαινόμενο. Η αδυναμία των κυβερνήσεων να ανταπεξέλθουν στις διαρκώς αυξανόμενες απαιτήσεις για επενδύσεις στο χώρο των αεροδρομίων σε συνδυασμό με την συνειδητοποίηση ότι τα αεροδρόμια μπορούν να λειτουργούν σαν επιχειρήσεις και να παράγουν καθαρό κέρδος με επιτόκιο έως και 7%, έχει οδηγήσει στην σταδιακή ιδιωτικοποίηση πολλών αεροδρομίων παγκοσμίως. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το ποσοστό των μερικώς ή πλήρως ιδιωτικοποιημένων αεροδρομίων το 2010 ήταν 22% ενώ το 2016 έφτασε το 41%. Στο πλαίσιο αυτό, στόχος της παρούσας εργασίας είναι να αναλύσει τον τρόπο με τον οποίο οι κυβερνήσεις των χωρών αποφασίζουν για το ιδιοκτησιακό καθεστώς των αεροδρομίων τους, λαμβάνοντας πάντα υπόψη και τις ταυτόχρονες αποφάσεις των άλλων χωρών. Για τον σκοπό αυτό και δεδομένων των συνθηκών στρατηγικής αλληλεπίδρασης μεταξύ των κυβερνήσεων, χρησιμοποιήθηκε η θεωρία παιγνίων και υπολογίστηκε η ισορροπία Nash σε ένα σύστημα δύο κομβικών και δύο τοπικών αεροδρομίων δύο χωρών. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η βέλτιστη επιλογή των δύο κυβερνήσεων θα ήταν να ιδιωτικοποιήσουν τα τοπικά τους αεροδρόμια και να διατηρήσουν δημόσια τα κομβικά. Ωστόσο η ισορροπία Nash του συστήματος τους οδηγεί σε ιδιωτικοποίηση των κομβικών αεροδρομίων τους και σε διατήρηση δημόσιας ιδιοκτησίας στα τοπικά τους αεροδρόμια. Κατά συνέπεια, οι δύο κυβερνήσεις βρίσκονται παγιδευμένες σε ένα παίγνιο που μοιάζει με το Δίλλημα του Φυλακισμένου. el
heal.advisorName Λοΐζος, Ανδρέας el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Μπαλλής, Αθανάσιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 121 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής