dc.contributor.author |
Τορολόπουλος, Αλέξανδρος
|
el |
dc.contributor.author |
Torolopoulos, Alexandros
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-05-18T12:46:23Z |
|
dc.date.available |
2020-05-18T12:46:23Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50608 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18306 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων |
el |
dc.subject |
Θεωρία παιγνίων |
el |
dc.subject |
Ισορροπία Nash |
el |
dc.subject |
Κομβικά αεροδρόμια |
el |
dc.subject |
Κοινωνική ωφέλεια |
el |
dc.title |
Επιλογή ιδιοκτησιακού καθεστώτος αεροδρομίων με τη θεωρία παιγνίων |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Διαχείριση αεροδρομίων |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-10-23 |
|
heal.abstract |
Στη σημερινή εποχή, η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων είναι ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο φαινόμενο. Η αδυναμία των κυβερνήσεων να ανταπεξέλθουν στις διαρκώς αυξανόμενες απαιτήσεις για επενδύσεις στο χώρο των αεροδρομίων σε συνδυασμό με την συνειδητοποίηση ότι τα αεροδρόμια μπορούν να λειτουργούν σαν επιχειρήσεις και να παράγουν καθαρό κέρδος με επιτόκιο έως και 7%, έχει οδηγήσει στην σταδιακή ιδιωτικοποίηση πολλών αεροδρομίων παγκοσμίως. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το ποσοστό των μερικώς ή πλήρως ιδιωτικοποιημένων αεροδρομίων το 2010 ήταν 22% ενώ το 2016 έφτασε το 41%. Στο πλαίσιο αυτό, στόχος της παρούσας εργασίας είναι να αναλύσει τον τρόπο με τον οποίο οι κυβερνήσεις των χωρών αποφασίζουν για το ιδιοκτησιακό καθεστώς των αεροδρομίων τους, λαμβάνοντας πάντα υπόψη και τις ταυτόχρονες αποφάσεις των άλλων χωρών. Για τον σκοπό αυτό και δεδομένων των συνθηκών στρατηγικής αλληλεπίδρασης μεταξύ των κυβερνήσεων, χρησιμοποιήθηκε η θεωρία παιγνίων και υπολογίστηκε η ισορροπία Nash σε ένα σύστημα δύο κομβικών και δύο τοπικών αεροδρομίων δύο χωρών. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η βέλτιστη επιλογή των δύο κυβερνήσεων θα ήταν να ιδιωτικοποιήσουν τα τοπικά τους αεροδρόμια και να διατηρήσουν δημόσια τα κομβικά. Ωστόσο η ισορροπία Nash του συστήματος τους οδηγεί σε ιδιωτικοποίηση των κομβικών αεροδρομίων τους και σε διατήρηση δημόσιας ιδιοκτησίας στα τοπικά τους αεροδρόμια. Κατά συνέπεια, οι δύο κυβερνήσεις βρίσκονται παγιδευμένες σε ένα παίγνιο που μοιάζει με το Δίλλημα του Φυλακισμένου. |
el |
heal.advisorName |
Λοΐζος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπαλλής, Αθανάσιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
121 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|