dc.contributor.author | Ντούπη, Κατερίνα | el |
dc.contributor.author | Doupi, Katerina | en |
dc.date.accessioned | 2020-05-20T06:33:54Z | |
dc.date.available | 2020-05-20T06:33:54Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50644 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18342 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Νεκροταφεία | el |
dc.subject | Γλυπτά | el |
dc.subject | Χαλεπάς, Γιαννούλης | el |
dc.subject | Κοιμωμένη | el |
dc.title | Οι γυναικείες ανακεκλιμένες μορφές στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών | el |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Ιστορία τέχνης | el |
heal.classification | Sculpture, greek | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-03-04 | |
heal.abstract | Στη παρούσα εργασία εξετάζεται ο εικονογραφικός τύπος της γυναικείας ανακεκλιμένης μορφής στα πλαίσια του Α΄ Νεκροταφείου Αθηνών. To Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών άρχισε να λειτουργεί το 1837 και ακολουθώντας τις επιταγές του μοντέρνου ευρωπαϊκού νεκροταφείου μέσα σε όλο το πνεύμα του νεοκλασικισμού, δημιούργησε τις προϋποθέσεις για την εμφάνιση της επιτύμβιας γλυπτικής ως νέου είδους τέχνης. Αποτελεί πλέον μια υπαίθρια γλυπτοθήκη μεγάλης καλλιτεχνικής αξίας, καθώς εμπεριέχει εξέχοντα δείγματα της νεοελληνικής γλυπτικής. Ανάμεσα σε όλα τα επιτύμβια μνημεία του, ο ταφικός τύπος ο οποίος εξετάζεται ξεχωρίζει ιδιαίτερα, με εξοχότερο δείγμα την «Κοιμωμένη» του Χαλεπά. Η «Κοιμωμένη» αποτελεί το παράδειγμα και οι μεταγενέστερες πέντε ανακεκλιμένες μορφές, έπονται να συνεχίσουν αυτό που ο Χαλεπάς ξεκίνησε. Οι μορφές αυτές, προερχόμενες από την αρχαιότητα, εξελίχθηκαν εν συνεχεία με ένα μοτίβο ρομαντικό, το οποίο απεικονίζει την εκδοχή του θανάτου ως ύπνου και αποτυπώνει ένα γαλήνιο στιγμιότυπο μιας κατάστασης μετάβασης από τον βαθύ ύπνο στο θάνατο. Επιπλέον οι μορφές αυτές αποκαλύπτουν πολλά για τη νεοελληνική κοινωνία, και ειδικότερα τη θέση της γυναίκας μέσα σε αυτήν, καθώς και για την τέχνη της εποχής εκείνης. | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: