HEAL DSpace

Οι γυναικείες ανακεκλιμένες μορφές στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ντούπη, Κατερίνα el
dc.contributor.author Doupi, Katerina en
dc.date.accessioned 2020-05-20T06:33:54Z
dc.date.available 2020-05-20T06:33:54Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50644
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18342
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Νεκροταφεία el
dc.subject Γλυπτά el
dc.subject Χαλεπάς, Γιαννούλης el
dc.subject Κοιμωμένη el
dc.title Οι γυναικείες ανακεκλιμένες μορφές στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών el
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Ιστορία τέχνης el
heal.classification Sculpture, greek en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-03-04
heal.abstract Στη παρούσα εργασία εξετάζεται ο εικονογραφικός τύπος της γυναικείας ανακεκλιμένης μορφής στα πλαίσια του Α΄ Νεκροταφείου Αθηνών. To Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών άρχισε να λειτουργεί το 1837 και ακολουθώντας τις επιταγές του μοντέρνου ευρωπαϊκού νεκροταφείου μέσα σε όλο το πνεύμα του νεοκλασικισμού, δημιούργησε τις προϋποθέσεις για την εμφάνιση της επιτύμβιας γλυπτικής ως νέου είδους τέχνης. Αποτελεί πλέον μια υπαίθρια γλυπτοθήκη μεγάλης καλλιτεχνικής αξίας, καθώς εμπεριέχει εξέχοντα δείγματα της νεοελληνικής γλυπτικής. Ανάμεσα σε όλα τα επιτύμβια μνημεία του, ο ταφικός τύπος ο οποίος εξετάζεται ξεχωρίζει ιδιαίτερα, με εξοχότερο δείγμα την «Κοιμωμένη» του Χαλεπά. Η «Κοιμωμένη» αποτελεί το παράδειγμα και οι μεταγενέστερες πέντε ανακεκλιμένες μορφές, έπονται να συνεχίσουν αυτό που ο Χαλεπάς ξεκίνησε. Οι μορφές αυτές, προερχόμενες από την αρχαιότητα, εξελίχθηκαν εν συνεχεία με ένα μοτίβο ρομαντικό, το οποίο απεικονίζει την εκδοχή του θανάτου ως ύπνου και αποτυπώνει ένα γαλήνιο στιγμιότυπο μιας κατάστασης μετάβασης από τον βαθύ ύπνο στο θάνατο. Επιπλέον οι μορφές αυτές αποκαλύπτουν πολλά για τη νεοελληνική κοινωνία, και ειδικότερα τη θέση της γυναίκας μέσα σε αυτήν, καθώς και για την τέχνη της εποχής εκείνης. el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα