dc.contributor.author | Γιαννόγλου, Βασίλειος | el |
dc.contributor.author | Giannoglou, Vasileios | en |
dc.date.accessioned | 2020-05-26T17:54:00Z | |
dc.date.available | 2020-05-26T17:54:00Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50678 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18376 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Νευροαναπτυξιακές διαταραχές | el |
dc.subject | Ειδική μαθησιακή διαταραχή | el |
dc.subject | Μαθησιακές δυσκολίες | el |
dc.subject | Ασκήσεις παρέμβασης | el |
dc.subject | Ηλεκτρονική πλατφόρμα | el |
dc.subject | Specific learning disorder | en |
dc.subject | Learning difficulties | en |
dc.subject | Intervention courses | en |
dc.subject | Online training platform | en |
dc.subject | Neurodevelopmental disorders | en |
dc.title | Ανάπτυξη και υλοποίηση ηλεκτρονικής πλατφόρμας εκπαίδευσης και διδασκαλίας παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Βιοϊατρική τεχνολογία | el |
heal.classification | Biomedical technology | en |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-01-16 | |
heal.abstract | Οι νευροαναπτυξιακές διαταραχές είναι μια ομάδα διαταραχών που επηρεάζουν την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος, οδηγώντας σε μη φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου που μπορεί να επηρεάσει τα συναισθήματα, την ικανότητα μάθησης, τον αυτοέλεγχο και τη μνήμη. Εμφανίζονται κατά την περίοδο ανάπτυξης και τα αποτελέσματα τείνουν να διαρκούν για ολόκληρη τη ζωή ενός ατόμου. Σύμφωνα με το DSM-5 στις νευροαναπτυξιακές διαταραχές περιλαμβάνονται η νοητική υστέρηση, οι διαταραχές επικοινωνίας, η διαταραχή φάσματος Αυτισμού, η ειδική μαθησιακή διαταραχή, η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), οι διαταραχές κίνησης και οι διαταραχές στερεοτυπικών κινήσεων – Tic. Η παρούσα εργασία εστιάζει στη μαθησιακή διαταραχή, η οποία προκαλεί δυσκολίες στην κατανόηση, την επεξεργασία πληροφοριών και τη μάθηση με τους «τυπικούς» τρόπους. Αυτό δεν αποκλείει, όμως, την ικανότητα του ατόμου να μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο. Ως εκ τούτου, τα άτομα αυτά μπορούν να περιγραφούν με μεγαλύτερη ακρίβεια ως έχοντες μια μαθησιακή δυσκολία, αποφεύγοντας έτσι τυχόν εσφαλμένη αντίληψη ότι είναι άτομα με αναπηρία λόγω έλλειψης ικανότητας μάθησης και πιθανών αρνητικών στερεοτύπων. Επειδή μέχρι στιγμής η μέθοδος εκμάθησης και παρέμβασης στις δυσκολίες μάθησης πραγματοποιείται με τον παραδοσιακό τρόπο, εστιάσαμε στη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή ως εναλλακτικό μέσο διδασκαλίας, μέσω της δημιουργίας μίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας ασκήσεων. Σκοπός της πλατφόρμας είναι να αποτελέσει έναν ιστότοπο, ο οποίος θα συνεισφέρει στην προσπάθεια των ειδικών παιδαγωγών που καλούνται να βοηθήσουν άτομα με μαθησιακές δυσκολίες. Οι τομείς στους οποίους δίνεται η δυνατότητα παρέμβασης είναι η ανάγνωση/κατανόηση, η φωνολογία, ο προφορικός και ο γραπτός λόγος, τα μαθηματικά, η μνήμη και ο προσανατολισμός στο χώρο/χρόνο. Μέσω της πλατφόρμας παρέχεται έτσι η δυνατότητα πραγματοποίησης εξειδικευμένων ασκήσεων σε καθημερινή βάση και ο ειδικός παιδαγωγός μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξή των ατόμων αυτών. | el |
heal.abstract | Neurodevelopmental disorders are a group of disorders that affect the development of the nervous system, leading to abnormal brain function that can affect emotions, learning ability, self-control and memory. They occur during the developmental period and the results tend to last a lifetime. According to the DSM-5, neurodevelopmental disorders include intellectual disability, communication disorders, autism spectrum disorder, specific learning disorder, attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD), motor disorders and tic disorders. The present thesis focuses on the learning disorder, which causes difficulties in understanding, processing information, and learning in "typical" ways. This does not, however, preclude one's ability to learn in a different way. Therefore, these individuals can be more accurately described as having a learning difficulty, thus avoiding any misconception that they are people with a disability due to a lack of learning ability and possible negative stereotypes. Since the method of learning and intervening in learning difficulties is mostly done in the traditional way, we have focused on using the computer as an alternative teaching tool through the creation of an online training platform. The platform is intended to be a website that will contribute to the efforts of special education teachers who are called upon to help people with learning difficulties. Areas of intervention are reading / comprehension, phonology, oral and written speech, mathematics, memory and space / time orientation. The platform thus enables specialized exercises to be performed on a daily basis and the special education teacher can monitor the evolution of these individuals. | en |
heal.advisorName | Κουτσούρης, Δημήτριος - Διονύσιος | el |
heal.committeeMemberName | Κουτσούρης, Δημήτριος - Διονύσιος | el |
heal.committeeMemberName | Ματσόπουλος, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Τσανάκας, Παναγιώτης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Συστημάτων Μετάδοσης Πληροφορίας και Τεχνολογίας Υλικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 144 σ. | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: