dc.contributor.author | Αστερίου, Ελένη | el |
dc.contributor.author | Asteriou, Eleni | en |
dc.date.accessioned | 2020-05-28T15:58:34Z | |
dc.date.available | 2020-05-28T15:58:34Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50707 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18405 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Επιστήμη και Τεχνολογία Υδατικών Πόρων” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πλήρης αυτοματοποίηση | en |
dc.subject | Τερματικός σταθμός | el |
dc.subject | Λιμάνι Ρότερνταμ | el |
dc.subject | Full automation | el |
dc.subject | Container terminals | en |
dc.subject | Port of Rotterdam. | en |
dc.title | Αυτοματισμός στους τερματικούς σταθμούς λιμανιών. Τάσεις και μελλοντικές προοπτικές. | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | ΛΙΜΕΝΙΚΑ | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-11-08 | |
heal.abstract | Η αυτοματοποίηση αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, με την ανάπτυξη της να δημιουργεί νέες προκλήσεις στον λιμενικό τομέα. Βάσει μελέτης της Mc Kinsey, περισσότεροι από 40 λιμένες σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν υιοθετήσει αυτοματοποιημένες ή ημι-αυτοματοποιημένες διαδικασίες με τις σχετικές επενδύσεις να υπερβαίνουν τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα πλεονεκτήματα και οι προκλήσεις πολλές. Από την μία πλευρά υπάρχει ο κίνδυνος μείωσης των θέσεων εργασίας στους λιμένες, με συνέπεια να δημιουργούνται προβλήματα ανάμεσα στους εργαζόμενους, στους λιμένες με τις λιμενικές αρχές και τους διαχειριστές τερματικών σταθμών. Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρεται ότι το 2016 το λιμάνι του Ρότερνταμ, βίωσε -την πρώτη από το 2004, 24ωρη απεργία των εργαζομένων στους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων, με κύριο αίτημα την μη περικοπή θέσεων εργασίας ως αποτέλεσμα μεταξύ άλλων και της περαιτέρω αυτοματοποίησης των τερματικών σταθμών. Από την άλλη πλευρά οι τεχνολογικές εξελίξεις και κυρίως η αυτοματοποίηση στους λιμένες αναμένεται ότι θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας στα λιμάνια, οι οποίες θα είναι περισσότερο εστιασμένες στην εξειδίκευση και την γνώση. Συνεπώς, ενδέχεται να μειωθούν οι ανάγκες απασχόλησης σε ανειδίκευτο προσωπικό αλλά το νέο περιβάλλον λειτουργίας των λιμένων θα δώσει ώθηση σε νέες θέσεις έντασης γνώσης, η οποία θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης και της πιστοποίησης του προσωπικού των λιμένων. Σημαντικά πλεονεκτήματα της αυτοματοποίησης αποτελούν η ενίσχυση της οικονομίας και της επιχειρηματικής αποδοτικότητας, που οφείλονται στην αποτελεσματικότερη απόδοση των μηχανών, η ευαισθητοποίηση αναφορικά με την αειφόρο ανάπτυξη του λιμένα και οι ευκαιρίες που προσφέρονται για τη στήριξη της βιομηχανίας εκείνης, η οποία βασίζεται στην υψηλή τεχνολογία. Είναι ωστόσο προφανές ότι για να κριθεί επιτυχημένη η διαδικασία της αυτοματοποίησης θα πρέπει να υπάρχει σε όλη την διαδικασία ένα ισορροπημένο μείγμα ανθρώπινης και τεχνολογικής συνεισφοράς. Λέξεις-Κλειδιά: Πλήρης αυτοματοποίηση, τερματικός σταθμός, λιμάνι Ρότερνταμ | el |
heal.abstract | Automation is one of the main characteristics of the 4th industrial revolution, with its developments posing new challenges in the port sector. According to McKinsey study, more than 40 ports worldwide have adopted automated or semi-automated processes with investments exceeding $ 10 billion. The advantages και challenges are many for the automation. On the one hκαι there is the risk of job cuts in ports, resulting in problems for workers, port authorities και terminal managers. In this respect, in 2016 the port of Rotterdam had the first 24-hour strike since 2004 at the container terminals, with staff’s main demκαι not to lose jobs as a result of further automation of the terminals. On the other hκαι, technological developments και in particular port automation are expected to create new jobs to the ports, which will be more focused on specialization και knowledge. Consequently, the employment needs of unskilled personnel may be reduced but the new port environment will stimulate new knowledge as well as intensive jobs, which will create the conditions for restructuring the training και certification of port staff. Important advantages of automation include enhancing economy και business efficiency due to more efficient engine performance, raising awareness of sustainable port development και the opportunities offered to support high technology based industries. It is clear, however, that in order to ensure the success of ports automation’s process a balanced mix of human και technological contributions throughout the process, is needed. Key words: Full automation, container terminals, Port of Rotterdam. | en |
heal.advisorName | Μποϊλέ, Μαρία | el |
heal.committeeMemberName | Μποϊλέ, Μαρία | el |
heal.committeeMemberName | Νάνου, Αικατερίνη | el |
heal.committeeMemberName | Τσουκαλά, Βασιλική | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 97 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: