dc.contributor.author |
Κωφάκη, Μαριάννα
|
el |
dc.contributor.author |
Σλίμπι, Λίνα
|
el |
dc.contributor.author |
Ρούσση, Κωνσταντίνα
|
el |
dc.contributor.author |
Kofaki, Marianna
|
en |
dc.contributor.author |
Roussi, Konstantina
|
en |
dc.contributor.author |
Slimpi, Lina
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-06-02T10:01:34Z |
|
dc.date.available |
2020-06-02T10:01:34Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50741 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18439 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Διπλωματική. |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Πάρκα |
el |
dc.subject |
Παιδιά |
el |
dc.subject |
Μνήμη |
el |
dc.subject |
Συρία |
el |
dc.subject |
Πόλεμος |
el |
dc.subject |
Post-war architecture |
en |
dc.subject |
Children |
el |
dc.subject |
Memory |
el |
dc.subject |
Post-war architecture |
en |
dc.subject |
Memory |
en |
dc.subject |
Space |
en |
dc.subject |
Children |
en |
dc.subject |
Parks |
en |
dc.subject |
Raqqa (Syria) |
en |
dc.title |
Παιγνιώδεις αφηγήσεις της μνήμης του εμφυλίου στη Ράκκα |
el |
dc.title |
Gamified narratives of the memory of the civil war in Raqqa |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Architecture |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-10-17 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο “Παιγνιώδεις Αφηγήσεις την Μνήμης του Εμφυλίου στη Ράκκα” έχει σκοπό να αναδείξει τη μνήμη του πολέμου μέσα από το παιχνίδι. Σχεδιάζεται ένα δημόσιο πάρκο στο Κέντρο της Ράκκα στη Συρία.
Βασικό αντικείμενο της επέμβασης αφορά στη συλλογική μνήμη και στο πως αυτή μπορεί να αποτυπωθεί χωρικά. Κατά την επιτόπια έρευνα, η έντονη παρουσία παιδιών να παίζουν ανάμεσα σε ερείπια στην πόλη, που παρατηρήθηκε, σε συνδυαμό με το υλικό που συλλέχτηκε, ώθησε τον συσχετισμό της μνήμης με το παιχνίδι.
Θεωρώντας το παιχνίδι όχι απλά ένα μέσο διασκέδασης, αλλά ως έναν τρόπο αλληλεπίδρασης, βιώματος και ανακάλυψης των ιδιοτήτων του χώρου, η συγκεκριμένη εργασία επιχειρεί να εκφράσει χωρικά τη μνήμη όχι ως αξιοθέατο αλλά ως ενεργό χώρο, που οι κάτοικοι θα οικειοποιηθούν και θα αφορά παιδιά αλλά και ενηλίκους.
Ο χώρος αφηγείται την καταστροφή της πόλης και την πορεία της ζωής των κατοίκων μέσα σε αυτή. Η εμπειρική αυτή αφήγηση επιχειρείται να δομηθεί με βάση μια χρονολογική εξιστόρηση των βασικών γεγονότων που διαδραματίστηκαν στη Ράκκα κατά τη διάρκεια του εμφυλίου. Τα γεγονότα λοιπόν και οι χωρικές μεταφορές τους δημιούργουν αποσπασματικές αρχιτεκτονικές εικόνες.
Έτσι, σχεδιάζεται ένα πάρκο όπου το παιχνίδι υπάρχει μέσα στη μνήμη και η μνήμη μέσα στο παιχνίδι. Δημιουργείται ένα μοτίβο με πολλαπλότητες όπου κομμάτια της κατεστραμμένης πόλης παίρνουν χρήσεις παιχνιδιού και επαναχρησιμοποιούνται στην επέμβαση ως βασικό αρχιτεκτονικό λεξιλόγιο. Οι χρήσεις που παίρνουν οι αρχιτεκτονικές μορφές που παραπέμπουν στις εικόνες του πολέμου έχουν συμβολικές ερμηνείες και σε συνεργασία με διαφορετικές χωρικές μεταβλητές δημιουργούν ένα περιβάλλον φορτισμένο χωρίς όμως κυριολεκτικότητες. |
el |
heal.abstract |
This thesis aims to highlight the memory of the war through game, by designing a public park in the center of Raqqa in Syria. The main focus of the intervantion is related to the collective memory and how it can be spatially captured. During the field survey, the strong presence of children playing among the ruins in the city, that has been observed promted the correlation of the memory to the game. |
en |
heal.advisorName |
Stavridis, Stavros
|
en |
heal.advisorName |
Σταυρίδης, Σταύρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννούτσου, Βασιλική |
el |
heal.committeeMemberName |
Κλαμπατσέα, Ειρήνη |
el |
heal.committeeMemberName |
Βοζάνη, Αριάδνη |
el |
heal.committeeMemberName |
Βασιλάτος, Παναγιώτης |
el |
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|