HEAL DSpace

Παιγνιώδεις αφηγήσεις της μνήμης του εμφυλίου στη Ράκκα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κωφάκη, Μαριάννα el
dc.contributor.author Σλίμπι, Λίνα el
dc.contributor.author Ρούσση, Κωνσταντίνα el
dc.contributor.author Kofaki, Marianna en
dc.contributor.author Roussi, Konstantina en
dc.contributor.author Slimpi, Lina en
dc.date.accessioned 2020-06-02T10:01:34Z
dc.date.available 2020-06-02T10:01:34Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50741
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18439
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Διπλωματική. el
dc.rights Default License
dc.subject Πάρκα el
dc.subject Παιδιά el
dc.subject Μνήμη el
dc.subject Συρία el
dc.subject Πόλεμος el
dc.subject Post-war architecture en
dc.subject Children el
dc.subject Memory el
dc.subject Post-war architecture en
dc.subject Memory en
dc.subject Space en
dc.subject Children en
dc.subject Parks en
dc.subject Raqqa (Syria) en
dc.title Παιγνιώδεις αφηγήσεις της μνήμης του εμφυλίου στη Ράκκα el
dc.title Gamified narratives of the memory of the civil war in Raqqa en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Architecture el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-17
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο “Παιγνιώδεις Αφηγήσεις την Μνήμης του Εμφυλίου στη Ράκκα” έχει σκοπό να αναδείξει τη μνήμη του πολέμου μέσα από το παιχνίδι. Σχεδιάζεται ένα δημόσιο πάρκο στο Κέντρο της Ράκκα στη Συρία. Βασικό αντικείμενο της επέμβασης αφορά στη συλλογική μνήμη και στο πως αυτή μπορεί να αποτυπωθεί χωρικά. Κατά την επιτόπια έρευνα, η έντονη παρουσία παιδιών να παίζουν ανάμεσα σε ερείπια στην πόλη, που παρατηρήθηκε, σε συνδυαμό με το υλικό που συλλέχτηκε, ώθησε τον συσχετισμό της μνήμης με το παιχνίδι. Θεωρώντας το παιχνίδι όχι απλά ένα μέσο διασκέδασης, αλλά ως έναν τρόπο αλληλεπίδρασης, βιώματος και ανακάλυψης των ιδιοτήτων του χώρου, η συγκεκριμένη εργασία επιχειρεί να εκφράσει χωρικά τη μνήμη όχι ως αξιοθέατο αλλά ως ενεργό χώρο, που οι κάτοικοι θα οικειοποιηθούν και θα αφορά παιδιά αλλά και ενηλίκους. Ο χώρος αφηγείται την καταστροφή της πόλης και την πορεία της ζωής των κατοίκων μέσα σε αυτή. Η εμπειρική αυτή αφήγηση επιχειρείται να δομηθεί με βάση μια χρονολογική εξιστόρηση των βασικών γεγονότων που διαδραματίστηκαν στη Ράκκα κατά τη διάρκεια του εμφυλίου. Τα γεγονότα λοιπόν και οι χωρικές μεταφορές τους δημιούργουν αποσπασματικές αρχιτεκτονικές εικόνες. Έτσι, σχεδιάζεται ένα πάρκο όπου το παιχνίδι υπάρχει μέσα στη μνήμη και η μνήμη μέσα στο παιχνίδι. Δημιουργείται ένα μοτίβο με πολλαπλότητες όπου κομμάτια της κατεστραμμένης πόλης παίρνουν χρήσεις παιχνιδιού και επαναχρησιμοποιούνται στην επέμβαση ως βασικό αρχιτεκτονικό λεξιλόγιο. Οι χρήσεις που παίρνουν οι αρχιτεκτονικές μορφές που παραπέμπουν στις εικόνες του πολέμου έχουν συμβολικές ερμηνείες και σε συνεργασία με διαφορετικές χωρικές μεταβλητές δημιουργούν ένα περιβάλλον φορτισμένο χωρίς όμως κυριολεκτικότητες. el
heal.abstract This thesis aims to highlight the memory of the war through game, by designing a public park in the center of Raqqa in Syria. The main focus of the intervantion is related to the collective memory and how it can be spatially captured. During the field survey, the strong presence of children playing among the ruins in the city, that has been observed promted the correlation of the memory to the game. en
heal.advisorName Stavridis, Stavros en
heal.advisorName Σταυρίδης, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Γιαννούτσου, Βασιλική el
heal.committeeMemberName Κλαμπατσέα, Ειρήνη el
heal.committeeMemberName Βοζάνη, Αριάδνη el
heal.committeeMemberName Βασιλάτος, Παναγιώτης el
heal.academicPublisher Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής