HEAL DSpace

Χορός και τεχνολογία από το μεταμοντέρνο ρεύμα μέχρι σήμερα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κανελλοπούλου, Ευγενία el
dc.contributor.author Kanellopoulou, Evgenia en
dc.date.accessioned 2020-06-17T10:12:35Z
dc.date.available 2020-06-17T10:12:35Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50794
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18492
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Χορός el
dc.subject Μεταμοντέρνο el
dc.subject Τεχνολογία el
dc.subject Παραστάσεις el
dc.subject Χορογράφοι el
dc.subject Dance en
dc.subject Technology en
dc.subject Modern en
dc.subject Performances en
dc.subject Art en
dc.title Χορός και τεχνολογία από το μεταμοντέρνο ρεύμα μέχρι σήμερα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Τέχνες el
heal.classification Τεχνολογία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-12-06
heal.abstract Τη δεκαετία του ’60 εμφανίστηκε ο μεταμοντέρνος χορός ή το μεταμοντέρνο ρεύμα και η πρώτη παράσταση, που πραγματοποιήθηκε ήταν το Concert of Dance από την ομάδα του Judson Dance Theater. Το σώμα ήταν χαλαρό και οι κινήσεις των χορευτών ήταν φυσικές και καθημερινές. Αυτό φαίνεται έντονα στα έργα των χορευτριών Trisha Brown (1936 - 2017) και Yvonne Rainer (1934), οι οποίες πειραματίστηκαν πολύ με την κάμερα, φέρνοντας ένα νέο είδος χορού, για εκείνη την εποχή, τον χορό μέσα από την κάμερα. Αργότερα, ο Merce Cunningham (1919 - 2009) χρησιμοποίησε τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές στα έργα του και ήταν ο πρώτος, που χρησιμοποίησε την τεχνολογία του Lifeforms (ζωντανές μορφές) και του Motion Capture (σύλληψη κίνησης), πρωτοτυπώντας και εκσυγχρονίζοντας τον σύγχρονο χορό. Στην εργασία επίσης, συναντάμε δύο από τους πιο σημαντικούς χορογράφους της σύγχρονης εποχής, τον William Forsythe (1949) και τον Wayne McGregor (1970). Ο πρώτος κατέγραψε τις χορευτικές κινήσεις του με τη βοήθεια του βίντεο, δηλαδή δημιούργησε ένα video dance, μια μορφή τέχνης, που συνδυάζει τον χορό και τον κινηματογράφο, φέρνοντας, έτσι, νέα δεδομένα στις γραφικές τέχνες του χορού. Ο Wayne McGregor δημιούργησε μια νέα πραγματικότητα, παρουσιάζοντας στο κοινό τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των χορευτών και ενός «ζωντανού γλυπτού», μιας εγκατάστασης με φώτα LED. Οι ομάδες Cirque de Soleil, Momix και Pilobolus, είναι γνωστές σε όλο τον κόσμο για τα εκπληκτικά θεάματα απαράμιλλης ομορφιάς και χάρης, που προσφέρουν, τα οποία περιλαμβάνουν μοναδικά κοστούμια, σκηνικά, φωτεινά εφέ, πρωτοποριακής οπτικής τεχνολογίας, μεταφέροντας το κοινό σε συναρπαστικούς, φανταστικούς κόσμους. Μέσα από την έρευνα, που έκανα για τη συγγραφή της εργασίας, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι οι εφαρμογές της τεχνολογίας στον χορό σήμερα είναι πολλές, είτε αφορούν την καταγραφή, μελέτη ή διδασκαλία του χορού, είτε τη διαδικασία δημιουργίας και την παρουσίαση μιας παράστασης. Τέτοιες παραστάσεις μπορεί να είναι διαδραστικές και να αφορούν, τόσο ζωντανές παραστάσεις, όπως, για παράδειγμα, τις Hakanai και Pixel, όσο και παραστάσεις μέσω υπολογιστή, όπως είναι το Nightfall, επιδιώκοντας τη συμμετοχή του κοινού. Το διαδικτυακό περιβάλλον προσφέρει τη δυνατότητα δημιουργίας παραστάσεων και εκμάθησης χορού, καθώς και μια πληθώρα εφαρμογών στις παραστάσεις, όπως είναι η περίπτωση του Motion Bank και η ιδέα του DisDans. Τα μεικτά περιβάλλοντα, που είναι ένας συνδυασμός των παραπάνω, στα οποία ανήκει η παράσταση Imagined Odyssey, δείχνουν πόσο τα τεχνολογικά επιτεύγματα έχουν προωθήσει και εμπλουτίσει τον χορό. el
heal.abstract In 1960s, postmodern dance appeared and the first performance was the Concert of Dance by the Judson Dance Theater. The body was relaxed and the movements of the dancers were natural and ordinary. This is evident in the projects of Trisha Brown (1936 - 2017) and Yvonne Rainer (1934), who experimented a lot with the camera, bringing a new kind of dance, titled as "dancing through the camera". Later on, Merce Cunningham (1919 - 2009) used computers in his projects and was the first to use the technology Lifeforms and Motion Capture in dance, originalizing and modernizing contemporary dance. In this work, we find out two of the most important choreographers of modern times, William Forsythe (1949) and Wayne McGregor (1970). The first recorded his dance moves with the help of video; he created a video dance, a form of art that combines dance with cinema, thus bringing new insights into the graphic arts of dance. Wayne McGregor created a new reality, presenting to the public the interactions between the dancers and a "living sculpture", an installation with LED lights. Cirque de Soleil, Momix and Pilobolus, are known all over the world for their amazing spectacles of unparalleled beauty and grace, which include unique costumes, stage, light effects, groundbreaking visual technology, moving audiences to exciting and Imaginary worlds. Through this research, i concluded that there are many technological applications in dance, dealing either with recording, studying or teaching dance, or in the process of creating and presenting a performance. Such performances can be interactive and involve both live performances, such as Hakanai and Pixel and computer performances such as Nightfall, seeking public participation. The online environment offers the ability to create projects and dance lessons, as well as a variety of performance applications, such as the Motion Bank case and the idea of DisDans. The mixed environments, a combination of the above, to which Imagined Odyssey belongs, demonstrate how technological advancements have promoted and enriched dance. en
heal.advisorName Θεολόγου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Θεολόγου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Στέλιος, Σπυρίδων el
heal.committeeMemberName Ριζάκη, Αικατερίνη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Ανθρωπιστικών Κοινωνικών Επιστημών και Δικαίου el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 97 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα