dc.contributor.author | Αργυροπούλου, Μαρία | el |
dc.contributor.author | Argyropoulou, Maria | en |
dc.date.accessioned | 2020-06-30T09:13:29Z | |
dc.date.available | 2020-06-30T09:13:29Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50828 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18526 | |
dc.description | ||
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Σήραγγες | el |
dc.subject | Καθιζήσεις | el |
dc.subject | Διάνοιξη | el |
dc.subject | Γεωτεχνική | el |
dc.subject | Εδαφομηχανική | el |
dc.subject | Tunnelling | en |
dc.subject | Settlements | el |
dc.subject | Excavation | el |
dc.subject | Geotechnical | el |
dc.subject | Soil Mechanics | el |
dc.title | Αριθμητική προσομοίωση της επιρροής αβαθών σηράγγων στην εκδήλωση επιφανειακών καθιζήσεων | el |
dc.contributor.department | ΤΟΜΕΑΣ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.secondaryTitle | NUMERICAL INVESTIGATION IN SURFACE SETTLEMENTS DUE TO SHALLOW TUNNEL EXCAVATION | en |
heal.classification | ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ | el |
heal.classification | GEOTECHNICAL ENGINEERING | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-03-06 | |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην διερεύνηση της εκδήλωσης επιφανειακών καθιζήσεων λόγω της διάνοιξης αστικών (ρηχών) σηράγγων. Κατά την διάνοιξη τέτοιων σηράγγων, συχνά παρατηρούνται φαινόμενα μεγάλων επιφανειακών καθιζήσεων, τα οποία προκαλούν ελαφριές έως πολύ σοβαρές βλάβες στις υπερκείμενες κατασκευές. Αρχικά, γίνεται παρουσίαση της μεθόδου διάνοιξης αστικών σηράγγων, τόσο με μηχανικά μέσα (ΝΑΤΜ), όσο και με μηχανοποιημένη όρυξη (ΤΒΜ). Στην συνέχεια παρατίθενται οι εμπειρικές σχέσεις που έχουν προταθεί διεθνώς έως και σήμερα, με σκοπό την εκτίμηση και υπολογισμό τόσο των επιφανειακών καθιζήσεων, όσο και των παραγόμενων σε αυτών μεγεθών, όπως η απώλεια εδαφικού όγκου λόγω εκσκαφής. Ακολουθεί αριθμητική διερεύνηση με χρήση του κώδικα πεπερασμένων στοιχείων RS2.2019 (RocScience) της επιρροής της διάνοιξης αστικής σήραγγάς σε ασθενή εδαφικά υλικά, στην εκδήλωση επιφανειακών καθιζήσεων. Η παραμετρική διερεύνηση εξετάζει την επιρροή του ύψους των υπερκείμενων γαιών, την επιρροή του συντελεστή ουδετέρων ωθήσεων και του βαθμού αποτόνωσης του εδαφικού υλικού λόγω της εκσκαφής της σήραγγας. Από τα αποτελέσματα των αριθμητικών αναλύσεων, παρουσιάζονται οι προτεινόμενες από εμάς σχέσεις υπολογισμού των επιφανειακών καθιζήσεων και των παραγομένων μεγεθών, λόγω της διάνοιξης αστικής σήραγγας. Τέλος, ακολουθεί η παρουσίαση των αποτελεσμάτων από τις σχέσεις που έχουν εξαχθεί, σε εφαρμογή σε μελέτη περίπτωσης (case study) σε αστική σήραγγα του Μετρό της Αθήνας, όπου αποδεικνύεται η πλήρης ταύτιση των αποτελεσμάτων των σχέσεων που προταθήκαν με τα επιτόπου μετρηθέντα αποτελέσματα. | el |
heal.abstract | The present diploma thesis studies the surficial settlements due to shallow tunnel excavation. During the excavation process of such (shallow) tunnels, it is not unusual to measure substantial surficial settlements, with devastating effects on overlying structures and lifelines. The initial part of the thesis focuses on the excavation methods of shallow tunnels, both by means of mechanized techniques (TBM) and conventional mechanical techniques (NATM). Next follows, the novel empirical correlations, in the international literature to date, giving the surficial settlements and volume loss due to the excavation process. The numerical analyses work by means of the F.E. commercial code RS2.2019 (RocScience) and study the surficial settlements due to shallow tunneling in weak soils. The thesis sheds light in the effect of overburden height, lateral earth coefficient at rest and deconfinement in the development of the surficial settlements and volume loss. The following section proposes new relationships for the surficial settlements and volume loss as a function of the deconfinement, geometrical and mechanical soil parameters. The present thesis concludes with a case study, applying the aforementioned developed relationships in a shallow tunnel excavated in the Athens Metro area. The proposed relationships are shown to perform well compared to the observations. | en |
heal.advisorName | Καββαδάς, Μιchail | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδημητρίου, Αχιλλέας | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδόπουλος, Βησσαρίων | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 151 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: