HEAL DSpace

Ανάλυση Της Διασύνδεσης Των Προτύπων ISO 9001 Και ISO 27001 Και Μελέτη Εφαρμογής Σε Εταιρία Logistics

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Kαλμπένη, Άννα Στυλιανή
dc.contributor.author Ψυχιά, Ελένη
dc.date.accessioned 2020-06-30T09:24:55Z
dc.date.available 2020-06-30T09:24:55Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50830
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18528
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject ISO27001 el
dc.subject ISO9001 el
dc.subject Logistics el
dc.subject Πρότυπο Ποιότητας el
dc.subject Ασφάλεια πληροφοριακών συστημάτων el
dc.subject Information security policies el
dc.subject Διοίκηση Συστήματων el
dc.subject Eφοδιαστική αλυσίδα el
dc.subject Διαδικασίες el
dc.subject Quality Management el
dc.title Ανάλυση Της Διασύνδεσης Των Προτύπων ISO 9001 Και ISO 27001 Και Μελέτη Εφαρμογής Σε Εταιρία Logistics el
dc.contributor.department Τεχνο-οικονομικά συστήματα el
heal.type masterThesis
heal.classification Διοίκηση el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-02-27
heal.abstract O όρος ποιότητα ήταν πάντα συνδεδεμένος μόνο με την αντίληψη του γερού και αθανάτου προϊόντος. Σήμερα αυτό δεν αρκεί. Οι συχνές διαφοροποιήσεις των προϊόντων και η πολυπλοκότητα τους, τα νέα υλικά και η συνεχώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις και προσδοκίες των αγοραστών μετέβαλαν τις διαστάσεις της ποιότητας. Η αντίληψη της ποιότητας είναι εν μέρει υποκειμενική και ερμηνεύεται από τον καθέναν διαφορετικά. Οι καταναλωτές εξετάζουν τις ποιοτικές προδιαγραφές ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας και τα συγκρίνουν με αντίστοιχα διαθέσιμα στην αγορά. Οι παραγωγοί λαβαίνουν υπόψη το βαθμό στον όποιο ένα προϊόν ή μία υπηρεσία συμμορφώνεται στις προκαθορισμένες απαιτήσεις. Η διασφάλιση της ποιότητας ήταν συνδεδεμένη με τους τελικούς ελέγχους του παραγόμενου προϊόντος ,την επιθεώρηση, την επισήμανση των ελαττωματικών και με την αποδοχή από τις επιχειρήσεις της ιδέας των επιστροφών μετά την πώληση ή της επιδιορθώσεις. Με την υιοθέτηση της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, το κέντρο βάρους για τη διασφάλιση της ποιότητας, έχει μετατοπιστεί στην πρόληψη, στην εφαρμογή συστημάτων διαχείρισής της και στην ενεργό συμμετοχή όλου του ανθρώπινου δυναμικού. Έτσι, η νέα αντίληψη περί ποιότητας διαπερνά ολόκληρη την επιχείρηση, από την βάση έως την κορυφή της ιεραρχίας και συμπεριλαμβάνει όχι μόνο την παραγωγή αλλά όλες τις λειτουργίες και τμήματα. Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, είναι συνδυασμός φιλοσοφίας, διοίκησης με εστίαση στην ποιότητα, στρατηγικής, σχεδιασμού, μεθόδων και πρακτικών διαδικασιών που δεν σταματούν ποτέ να βελτιώνουν την ποιότητα. Παράλληλα, η ασφάλεια των πληροφοριών αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα κεντρικά αντικείμενα ενδιαφέροντος μιας επιχείρησης. Δίχως αυτή η εκάστοτε επιχείρηση βρίσκεται αντιμέτωπη με πληθώρα κινδύνων που ενδέχεται να οδηγήσουν σε δυσλειτουργία, απώλεια φήμης ή ακόμα και σε νομικές κυρώσεις. Μια επιχείρηση για να έχει την δυνατότητα να πετύχει τους στόχους που έχει θέσει, πρέπει να διασφαλίσει την απαιτούμενη ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων της καθώς και των ευαίσθητων δεδομένων που αποθηκεύονται η διακινούνται σε αυτή, στον μέγιστο βαθμό. Η εφαρμογή ενός σχεδίου ασφάλειας σήμερα, σύμφωνα με διεθνή πρότυπα και πρακτικές, αντιμετωπίζεται σαν μία σημαντική διαχειριστική λειτουργία και όχι απλά ως μία τεχνική λειτουργία. Αντικείμενο της παρούσας πτυχιακής εργασίας αποτελεί η διασύνδεση των προτύπων ISO 9001:2015 και ISO 27001:2013 και η εφαρμογή τους σε εταιρεία Logistics. Η εργασία αναλυτικότερα θα χωρίζεται σε δυο κυρίως μέρη: Στο Α’ μέρος αρχικά παρουσιάζεται ο ορισμός της ποιότητας και του ISO και στη συνέχεια ακολουθεί μια ιστορική αναδρομή στα Πρότυπα ISO 9000 καθώς και μια παρουσίαση του τελευταίου προτύπου ISO 9001:2015. Στο ίδιο μέρος αναλύονται κάποιες από τις βασικότερες έννοιες και όροι του προτύπου, καθώς και τα οφέλη εφαρμογής του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας. Επιπλέον, στο Α’ μέρος παρουσιάζονται οι ενότητες και τα οφέλη του Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας Πληροφοριών βάσει του προτύπου ISO 27001:2013. Τέλος, στην δεύτερη ενότητα του Α’ μέρους παρουσιάζεται η διασύνδεση των δύο προτύπων. Στο Β΄ μέρος παρατίθεται μία μελέτη εφαρμογής της διασύνδεσης των Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας και Διαχείρισης Ασφάλειας Πληροφοριών σύμφωνα με τα ISO 9001:2015 και ISO 27001:2013 αντίστοιχα, σε μία εταιρεία Logistics. Συγκεκριμένα παρουσιάζονται οι διαδικασίες που εφαρμόζει η επιχείρηση για την παροχή των υπηρεσιών της και αναλύονται ορισμένες από αυτές. el
heal.advisorName Ασκούνης, Δημήτριος
heal.committeeMemberName Ασκούνης, Δημήτριος
heal.committeeMemberName Δούκας, Χρήστος
heal.committeeMemberName Ψαρράς, Ιωάννης
heal.academicPublisher Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 138
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα