HEAL DSpace

Η Ύλη ως Καλλιτεχνικό Μέσο

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ανδρούτσος, Γεώργιος el
dc.contributor.author Androutsos, Georgios en
dc.date.accessioned 2020-07-06T08:18:07Z
dc.date.available 2020-07-06T08:18:07Z
dc.date.issued 2020-07-06 en
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50844
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18542
dc.description.abstract Στην παρούσα διατριβή, με θέμα «Η ύλη ως καλλιτεχνικό μέσο», γίνεται μια προσπάθεια προσέγγισης της έννοιας της ύλης ως απαραίτητης προϋπόθεσης για τη δημιουργία τέχνης και ως φορέα τέχνης. Στόχος της διατριβής είναι να διαπεράσει την υποκειμενικότητα και να ανιχνεύσει την αντικειμενική και υλική βάση της τέχνης, δηλαδή τον τρόπο που η ύλη ταυτοποιείται και ταξινομείται για τις ανάγκες της καλλιτεχνικής εργασίας. Με άλλα λόγια, εξετάζεται η υλική υπόσταση του έργου τέχνης και η σημασία του υλικού αντικειμένου στην καλλιτεχνική εξέλιξη και δημιουργία. Η προσέγγιση του θέματος έγινε από μαρξιστική σκοπιά, στηριζόμενη σε στοχαστές που ανήκουν στο ευρύ φάσμα του μαρξισμού και ως συλλογιστική πορεία ακολουθήθηκε η λογική του αναδυτισμού, δηλαδή η σταδιακή αναφορά από το πολύπλοκο και αφηρημένο στο απλό και συγκεκριμένο. Διευκρινίζεται ότι στη μελέτη αυτή δεν εστιάζουμε σε τεχνολογίες αιχμής, αλλά διερευνούμε όλο το φάσμα των υλικών καταστάσεων διαχρονικά, με απαραίτητη προϋπόθεση τη χρήση των υλικών για καλλιτεχνικό σκοπό. Αναλύεται η αμφίδρομη σχέση τέχνης και τεχνολογίας, όπως και η επίδρασή της στην καθημερινή αισθητική αντίληψη, ως αποτέλεσμα της ριζικής αλλαγής της αντίληψης για την ύλη. el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ύλη el
dc.subject Matter en
dc.subject Καλλιτεχνικό Μέσο el
dc.subject Artistic Means en
dc.subject Υλικό el
dc.subject Material en
dc.subject Τέχνη el
dc.subject Art en
dc.subject Αισθητική el
dc.subject Aesthetics en
dc.title Η Ύλη ως Καλλιτεχνικό Μέσο el
dc.title Matter as an Artistic Means en
dc.contributor.department ΑΚΕΔ el
heal.type doctoralThesis
heal.classification Αισθητική el
heal.classification Aesthetic en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-04-19
heal.abstract Στην παρούσα διατριβή, με θέμα «Η ύλη ως καλλιτεχνικό μέσο», γίνεται μια προσπάθεια προσέγγισης της έννοιας της ύλης ως απαραίτητης προϋπόθεσης για τη δημιουργία τέχνης και ως φορέα τέχνης. Στόχος της διατριβής είναι να διαπεράσει την υποκειμενικότητα και να ανιχνεύσει την αντικειμενική και υλική βάση της τέχνης, δηλαδή τον τρόπο που η ύλη ταυτοποιείται και ταξινομείται για τις ανάγκες της καλλιτεχνικής εργασίας. Με άλλα λόγια, εξετάζεται η υλική υπόσταση του έργου τέχνης και η σημασία του υλικού αντικειμένου στην καλλιτεχνική εξέλιξη και δημιουργία. Η προσέγγιση του θέματος έγινε από μαρξιστική σκοπιά, στηριζόμενη σε στοχαστές που ανήκουν στο ευρύ φάσμα του μαρξισμού και ως συλλογιστική πορεία ακολουθήθηκε η λογική του αναδυτισμού, δηλαδή η σταδιακή αναφορά από το πολύπλοκο και αφηρημένο στο απλό και συγκεκριμένο. Διευκρινίζεται ότι στη μελέτη αυτή δεν εστιάζουμε σε τεχνολογίες αιχμής, αλλά διερευνούμε όλο το φάσμα των υλικών καταστάσεων διαχρονικά, με απαραίτητη προϋπόθεση τη χρήση των υλικών για καλλιτεχνικό σκοπό. Αναλύεται η αμφίδρομη σχέση τέχνης και τεχνολογίας, όπως και η επίδρασή της στην καθημερινή αισθητική αντίληψη, ως αποτέλεσμα της ριζικής αλλαγής της αντίληψης για την ύλη. el
heal.abstract In this thesis, on "Material as an Artistic Means", an attempt is made to approximate the concept of material as a necessary precondition for creating art. The purpose of this work is to remove the subjectivity and to trace the objective and material basis of art, that is, the way in which material is recognized and classified for the needs of artistic work. In other words, the importance of the material object in artistic creation is examined. The approach was based on philosophers belonging to the broad spectrum of Marxism, followed by the method of emergence, that is, the gradual reference from the complex to the simple. el
heal.advisorName Θεολόγου, Κωνσταντίνος el
heal.advisorName Theologou, Konstantinos en
heal.committeeMemberName Θεολόγου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Στεφανέας, Πέτρος el
heal.committeeMemberName Μουρίκη, Αλεξάνδρα el
heal.committeeMemberName Μωραίτης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Ντάφλος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Γεωργάκη, Αναστασία el
heal.committeeMemberName Ζήκα, Φαίη el
heal.committeeMemberName Theologou, Konstantinos en
heal.committeeMemberName Stefaneas, Petros en
heal.committeeMemberName Mouriki, Alexandra en
heal.committeeMemberName Ntaflos, Konstantinos en
heal.committeeMemberName Moraitis, Konstantinos en
heal.committeeMemberName Georgaki, Anastasia en
heal.committeeMemberName Zika, Fay en
heal.academicPublisher Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 265
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα