dc.contributor.author | Ανδρούτσος, Γεώργιος | el |
dc.contributor.author | Androutsos, Georgios | en |
dc.date.accessioned | 2020-07-06T08:18:07Z | |
dc.date.available | 2020-07-06T08:18:07Z | |
dc.date.issued | 2020-07-06 | en |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50844 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18542 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα διατριβή, με θέμα «Η ύλη ως καλλιτεχνικό μέσο», γίνεται μια προσπάθεια προσέγγισης της έννοιας της ύλης ως απαραίτητης προϋπόθεσης για τη δημιουργία τέχνης και ως φορέα τέχνης. Στόχος της διατριβής είναι να διαπεράσει την υποκειμενικότητα και να ανιχνεύσει την αντικειμενική και υλική βάση της τέχνης, δηλαδή τον τρόπο που η ύλη ταυτοποιείται και ταξινομείται για τις ανάγκες της καλλιτεχνικής εργασίας. Με άλλα λόγια, εξετάζεται η υλική υπόσταση του έργου τέχνης και η σημασία του υλικού αντικειμένου στην καλλιτεχνική εξέλιξη και δημιουργία. Η προσέγγιση του θέματος έγινε από μαρξιστική σκοπιά, στηριζόμενη σε στοχαστές που ανήκουν στο ευρύ φάσμα του μαρξισμού και ως συλλογιστική πορεία ακολουθήθηκε η λογική του αναδυτισμού, δηλαδή η σταδιακή αναφορά από το πολύπλοκο και αφηρημένο στο απλό και συγκεκριμένο. Διευκρινίζεται ότι στη μελέτη αυτή δεν εστιάζουμε σε τεχνολογίες αιχμής, αλλά διερευνούμε όλο το φάσμα των υλικών καταστάσεων διαχρονικά, με απαραίτητη προϋπόθεση τη χρήση των υλικών για καλλιτεχνικό σκοπό. Αναλύεται η αμφίδρομη σχέση τέχνης και τεχνολογίας, όπως και η επίδρασή της στην καθημερινή αισθητική αντίληψη, ως αποτέλεσμα της ριζικής αλλαγής της αντίληψης για την ύλη. | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ύλη | el |
dc.subject | Matter | en |
dc.subject | Καλλιτεχνικό Μέσο | el |
dc.subject | Artistic Means | en |
dc.subject | Υλικό | el |
dc.subject | Material | en |
dc.subject | Τέχνη | el |
dc.subject | Art | en |
dc.subject | Αισθητική | el |
dc.subject | Aesthetics | en |
dc.title | Η Ύλη ως Καλλιτεχνικό Μέσο | el |
dc.title | Matter as an Artistic Means | en |
dc.contributor.department | ΑΚΕΔ | el |
heal.type | doctoralThesis | |
heal.classification | Αισθητική | el |
heal.classification | Aesthetic | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-04-19 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διατριβή, με θέμα «Η ύλη ως καλλιτεχνικό μέσο», γίνεται μια προσπάθεια προσέγγισης της έννοιας της ύλης ως απαραίτητης προϋπόθεσης για τη δημιουργία τέχνης και ως φορέα τέχνης. Στόχος της διατριβής είναι να διαπεράσει την υποκειμενικότητα και να ανιχνεύσει την αντικειμενική και υλική βάση της τέχνης, δηλαδή τον τρόπο που η ύλη ταυτοποιείται και ταξινομείται για τις ανάγκες της καλλιτεχνικής εργασίας. Με άλλα λόγια, εξετάζεται η υλική υπόσταση του έργου τέχνης και η σημασία του υλικού αντικειμένου στην καλλιτεχνική εξέλιξη και δημιουργία. Η προσέγγιση του θέματος έγινε από μαρξιστική σκοπιά, στηριζόμενη σε στοχαστές που ανήκουν στο ευρύ φάσμα του μαρξισμού και ως συλλογιστική πορεία ακολουθήθηκε η λογική του αναδυτισμού, δηλαδή η σταδιακή αναφορά από το πολύπλοκο και αφηρημένο στο απλό και συγκεκριμένο. Διευκρινίζεται ότι στη μελέτη αυτή δεν εστιάζουμε σε τεχνολογίες αιχμής, αλλά διερευνούμε όλο το φάσμα των υλικών καταστάσεων διαχρονικά, με απαραίτητη προϋπόθεση τη χρήση των υλικών για καλλιτεχνικό σκοπό. Αναλύεται η αμφίδρομη σχέση τέχνης και τεχνολογίας, όπως και η επίδρασή της στην καθημερινή αισθητική αντίληψη, ως αποτέλεσμα της ριζικής αλλαγής της αντίληψης για την ύλη. | el |
heal.abstract | In this thesis, on "Material as an Artistic Means", an attempt is made to approximate the concept of material as a necessary precondition for creating art. The purpose of this work is to remove the subjectivity and to trace the objective and material basis of art, that is, the way in which material is recognized and classified for the needs of artistic work. In other words, the importance of the material object in artistic creation is examined. The approach was based on philosophers belonging to the broad spectrum of Marxism, followed by the method of emergence, that is, the gradual reference from the complex to the simple. | el |
heal.advisorName | Θεολόγου, Κωνσταντίνος | el |
heal.advisorName | Theologou, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Θεολόγου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Στεφανέας, Πέτρος | el |
heal.committeeMemberName | Μουρίκη, Αλεξάνδρα | el |
heal.committeeMemberName | Μωραίτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Ντάφλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Γεωργάκη, Αναστασία | el |
heal.committeeMemberName | Ζήκα, Φαίη | el |
heal.committeeMemberName | Theologou, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Stefaneas, Petros | en |
heal.committeeMemberName | Mouriki, Alexandra | en |
heal.committeeMemberName | Ntaflos, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Moraitis, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Georgaki, Anastasia | en |
heal.committeeMemberName | Zika, Fay | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 265 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: