dc.contributor.author | Περγάμαλης, Γεώργιος | el |
dc.contributor.author | Pergamalis, Georges | en |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T06:47:17Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T06:47:17Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50857 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18555 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μουσεία | el |
dc.subject | Museums | en |
dc.subject | Ναυμαχία | el |
dc.subject | Τριήρης | el |
dc.subject | Σαλαμίνα | el |
dc.subject | Seabattle | en |
dc.subject | Trireme | en |
dc.subject | Salamis | en |
dc.title | Το Μουσείο της Ναυμαχίας | el |
dc.title | The Museum of SeaBattle | en |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Διπλωματική | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-10-17 | |
heal.abstract | Η Σαλαμίνα, και ειδικά η χέρσα ακίδα της Κυνόσουρας, είναι τόποι ιστορικά φορτισμένοι από την ομώνυμη ναυμαχία το 480 π.Χ. Μέχρι τις μέρες μας, δεν έχουν βρει την χωρική έκφραση που τους αναλογεί. Η Σαλαμίνα ως τόπος και χώρος σημαντικών γεγονότων στο διάβα της ιστορίας έχει ξεχαστεί από τον πολιτισμό. Στόχος της συγκεκριμένης εργασίας, είναι να επαναφέρω τις μνήμες του παρελθόντος και να ενεργοποιήσω τη σημασία ενός τόπου μνήμης, ώστε να προχωρήσω στην συστηματική καταγραφή της ιστορικής διάστασης του χέρσου και θαλάσσιου χώρου της Κυνόσουρας. Θεωρώ ότι ένας τέτοιος τόπος και χώρος μνήμης είναι απαραίτητος, ειδικά σε μια περιοχή όπου οι βιομηχανίες και η ρύπανση του περιβάλλοντος υπερσκελίζουν την ιστορία και την τοπιογραφία. Με την συγκριτική θεώρηση και με τη συμβολή σύγχρονων εποπτικών μέσων, θα δημιουργήσω ένα πλωτό μουσείο εναλίων αρχαιοτήτων το οποίο θα πλαισιώνεται από μια σειρά χρήσεων όπως: κέντρου ερευνών, ξενώνες, αμφιθέατρο, μαρίνα για μικρά σκάφη, χώρο μόνιμης εγκατάστασης της τριήρους Ολυμπιάς και ένα δημόσιο χώρο για διημέρευση. Προς την δυτική Κυνόσουρα υπάρχει το αρχαίο λιμάνι της Σαλαμίνας σημερινά Αμπελάκια και λίγο ψηλότερα τοποθετείται η αρχαία πόλη της κλασικής περιόδου. Από αυτό το λιμάνι ξεκίνησαν οι ελληνικές τριήρεις να αντιμετωπίσουν τις περσικές. Η απόσταση από το αρχαίο λιμάνι μέχρι και την άκρα Κυνόσουρα είναι 5,500μ. Σκοπός μου είναι να δημιουργήσω εκτός από το μουσείο και μια διαδρομή όπου θα ενώνει το αρχαίο λιμάνι, τον τύμβο των Σαλαμινομάχων, το μουσείο και θα καταλήγει στο ανατολικότερο σημείο της χερσονήσου στην Άκρα Κυνόσουρα ή αλλιώς στο Κάβο Βάρβαρο. Έτσι με την περιπατητική μέθοδο, το βλέμμα οδηγεί το σώμα και η κίνηση του σώματος δημιουργεί χώρο. Εκατέρωθεν της διαδρομής τοποθετούνται αναλογικά με τον αριθμό των τριηρών που συμμετείχαν στην ναυμαχία, κυκλικής διατομής υποστυλώματα για να αφουγκραστεί ο επισκέπτης την αναλογία των περσικών και των ελληνικών δυνάμεων. Ο κεντρικός πόλος της σύνθεσης μου τοποθετείται στο πιο νευραλγικό σημείο της Κυνόσουρας. Στο ανενεργό λατομείο του Ο.Λ.Π. Από το σημείο αυτό έχω μια σημαντική εποπτεία του θαλασσίου οικοπέδου και μπορώ να κατανοήσω την εξέλιξη της μάχης. Η υψομετρική διαφορά του λατομείου, από το κατώτατο όριο μέχρι το ανώτατο όπου και συναντάω το φρύδι της Κυνόσουρας, είναι 22μ. Από το σημείο αυτό μπορώ να παρατηρήσω από την νότια πλευρά τον Σαρωνικό κόλπο με το κοντινότερο νησί την Ψυτάλλεια και από την βόρεια πλευρά το στενό της Σαλαμίνας-Περάματος όπου έγινε και η ναυμαχία. Ανατολικά βλέπω το παράλιο μέτωπο της Αττικής και δυτικά εκτείνεται το υπόλοιπο νησί της Σαλαμίνας. | el |
heal.abstract | Salamis, and especially the peninsula of Kinosura, are places historically charged by the naval battle in 480 BC. To this day, they have not found the spatial expression appropriate to them. Salamis as a place and place of major events in the course of history has been forgotten by civilization. The purpose of this work is to restore the memories of the past and to activate the importance of a place of memory in order to systematically record the historical dimension of the peninsula and the marine space of the Canosaur. I think such a place and place of memory is necessary, especially in an area where industries and environmental pollution go beyond history and landscape. With a comparative perspective and with the help of modern surveillance tools, I will create a floating museum of antiquities that will be framed by a number of uses such as: research center, hostels, amphitheater, marina for small boats, permanent home of Olympia three and a public Olympia space for split. The central pole of my composition is located at the most neuralgic point of the Canosaur. In the inactive quarry of OLP From this point on I have significant oversight of the marine land and I can understand the evolution of the battle. The altitude difference of the quarry, from the lower limit to the highest where I meet the eyebrow of Kynosura, is 22m. From this point I can observe from the south side the Saronic Gulf with the nearest island Psitalia and from the north side the strait of Salamis-Perama where the naval battle took place. To the east I see the coastal front of Attica and to the west the rest of the island of Salamis. | el |
heal.advisorName | Λάββα, Σταυρούλα(Ρίβα) | el |
heal.advisorName | Lavva, Stavroula (Riva) | en |
heal.committeeMemberName | Βουτσινά, Θεοδώρα | el |
heal.committeeMemberName | Κωστόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Μάντζιου, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Μπελαβίλας, Νίκος | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 53 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: