HEAL DSpace

Holistic optimization of ship design and operation for life cycle

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πλέσσας, Τιμολέων el
dc.date.accessioned 2020-07-23T09:51:42Z
dc.date.available 2020-07-23T09:51:42Z
dc.date.issued 2020-07-23
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/50931
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18629
dc.description.abstract Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η ανάπτυξη μιας μεθόδου για τη βελτιστοποίηση του «συστήματος πλοίου» στο σύνολό του, λαμβάνοντας υπ’ όψιν την αλληλεπίδραση των σημαντικών υποσυστημάτων του, και η ανάπτυξη και διασύνδεση των σχετικών εργαλείων λογισμικού για την υλοποίηση της. Αυτό περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που αφορούν τον κύκλο ζωής του πλοίου και τη σχετική ανάλυση χρηματοοικονομικών επενδύσεων, η οποία διεξάγεται συνήθως κατά την προπαρασκευαστική φάση της μελέτης μιας επένδυσης η οποία περιλαμβάνει την αγορά και τη λειτουργία ενός πλοίου για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Η χρησιμοποιοούμενη μεθοδολογία βελτιστοποίησης επιχειρεί να εφαρμόσει αυτήν την ολιστική προσέγγιση στο βαθμό που είναι πρακτικά εφικτό στο πλαίσιο μιας διατριβής και περιλαμβάνει τα σημαντικότερα υποσυστήματα του σκάφους (κύτος, μηχανή / σύστημα πρόωσης, γενική διάταξη κ.λπ.) με τις διάφορες αλληλεπιδράσεις τους σε όλο τον κύκλο ζωής του σκάφους. Επιπλέον, η εξέταση της αβεβαιότητας ορισμένων παραμέτρων (τιμές καυσίμων, ναύλοι) για το σχεδιασμό και τη λειτουργία του πλοίου λαμβάνεται επίσης υπ’ όψιν μέσω μιας στοχαστικής μεθοδολογίασ που επιτρέπει τον έλεγχο πολλών πιθανών σεναρίων με βάση κάποιων κατανομών πιθανοτήτων που εισάγονται από τον χρήστη. Η εφαρμογή της μεθοδολογίας και των σχετικών κωδικών προσομοίωσης δημιουργήθηκε στην πλατφόρμα λογισμικού CAESES®. Ενώ η παρούσα μέθοδος και ο κώδικας υπολογιστών εφαρμόστηκαν σε διάφορους τύπους πλοίων, το κείμενο της παρούσας διατριβής επικεντρώνεται σε τρεις τυπικές μελέτες περιπτώσεων που περιλαμβάνουν τη βελτιστοποίηση διαφόρων τύπων πλοίου (Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, Επιβατηγά/Οχηματαγωγά πλοία και δεξαμενόπλοια). el
dc.rights Default License
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.subject Σχεδίαση πλοίου el
dc.subject Ολιστική προσσέγγιση el
dc.subject Βιοκυκλική μελέτη el
dc.subject Ενσωμάτωση λογισμικών el
dc.subject optimization el
dc.subject ship design el
dc.subject holistic approach el
dc.subject Life Cycle Assesssment el
dc.subject software integration el
dc.title Holistic optimization of ship design and operation for life cycle en
dc.contributor.department Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλασσίων Μεταφορών el
heal.type doctoralThesis
heal.classification Μελέτη και σχεδίαση πλοίου el
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-11-09
heal.abstract Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η ανάπτυξη μιας μεθόδου για τη βελτιστοποίηση του «συστήματος πλοίου» στο σύνολό του, λαμβάνοντας υπ’ όψιν την αλληλεπίδραση των σημαντικών υποσυστημάτων του, και η ανάπτυξη και διασύνδεση των σχετικών εργαλείων λογισμικού για την υλοποίηση της. Αυτό περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που αφορούν τον κύκλο ζωής του πλοίου και τη σχετική ανάλυση χρηματοοικονομικών επενδύσεων, η οποία διεξάγεται συνήθως κατά την προπαρασκευαστική φάση της μελέτης μιας επένδυσης η οποία περιλαμβάνει την αγορά και τη λειτουργία ενός πλοίου για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Η χρησιμοποιοούμενη μεθοδολογία βελτιστοποίησης επιχειρεί να εφαρμόσει αυτήν την ολιστική προσέγγιση στο βαθμό που είναι πρακτικά εφικτό στο πλαίσιο μιας διατριβής και περιλαμβάνει τα σημαντικότερα υποσυστήματα του σκάφους (κύτος, μηχανή / σύστημα πρόωσης, γενική διάταξη κ.λπ.) με τις διάφορες αλληλεπιδράσεις τους σε όλο τον κύκλο ζωής του σκάφους. Επιπλέον, η εξέταση της αβεβαιότητας ορισμένων παραμέτρων (τιμές καυσίμων, ναύλοι) για το σχεδιασμό και τη λειτουργία του πλοίου λαμβάνεται επίσης υπ’ όψιν μέσω μιας στοχαστικής μεθοδολογίασ που επιτρέπει τον έλεγχο πολλών πιθανών σεναρίων με βάση κάποιων κατανομών πιθανοτήτων που εισάγονται από τον χρήστη. Η εφαρμογή της μεθοδολογίας και των σχετικών κωδικών προσομοίωσης δημιουργήθηκε στην πλατφόρμα λογισμικού CAESES®. Ενώ η παρούσα μέθοδος και ο κώδικας υπολογιστών εφαρμόστηκαν σε διάφορους τύπους πλοίων, το κείμενο της παρούσας διατριβής επικεντρώνεται σε τρεις τυπικές μελέτες περιπτώσεων που περιλαμβάνουν τη βελτιστοποίηση διαφόρων τύπων πλοίου (Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, Επιβατηγά/Οχηματαγωγά πλοία και δεξαμενόπλοια). el
heal.advisorName Παπανικολάου, Απόστολος el
heal.committeeMemberName Γρηγορόπουλος, Γρηγόρης el
heal.committeeMemberName Κακλής, Παναγιώτης el
heal.committeeMemberName Σπύρου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Παπαλάμπρου, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Μπουλουγούρης, Ευάγγελος el
heal.academicPublisher Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 148
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής