dc.contributor.author | Μαντούβαλου, Ηλιάνα-Ελένη![]() |
el |
dc.contributor.author | Mantouvalou, Iliana-Eleni![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2020-07-30T09:09:20Z | |
dc.date.available | 2020-07-30T09:09:20Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51009 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18707 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Θεατρικότητα | el |
dc.subject | Αίθρια | el |
dc.subject | Κτήριο Αβέρωφ | el |
dc.subject | Σχολή Αρχιτεκτόνων Ε.Μ.Π. | el |
dc.subject | Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς | el |
dc.subject | Παραστάσεις | el |
dc.subject | Δρώμενα | el |
dc.subject | Επιτέλεση | el |
dc.subject | Σκηνή | el |
dc.subject | Καθημερινή ζωή | el |
dc.subject | Theatricality | en |
dc.subject | Atriums | en |
dc.subject | Averoff building | en |
dc.subject | School of Architecture NTUA | en |
dc.subject | Benaki museum | en |
dc.subject | Performance | en |
dc.subject | Erving Goffman | en |
dc.subject | Richard Schechner | en |
dc.subject | Stage | en |
dc.subject | Everyday life | en |
dc.title | Theatrium: η θεατρικότητα των αιθρίων μέσα από δύο παραδείγματα δημόσιων κτηρίων | el |
dc.title | Theatrium: the theatricality of the atriums through two examples of public buildings | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Atriums | en |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-07-02 | |
heal.abstract | Στόχος της διάλεξης είναι η διερεύνηση της θεατρικότητας στον δημόσιο χώρο και συγκεκριμένα στον τύπο του αιθρίου. Το θέατρο και κατ’ επέκταση η θεατρική τέχνη αποτελούν μόνο μια περιορισμένη όψη της έννοιας της θεατρικότητας, η οποία καλύπτει ένα ευρύ φάσμα γεγονότων και δραστηριοτήτων. Οι κοινωνικές δράσεις αποτελούν μέρος του φάσματος και μπορούν να ερμηνευτούν ως μορφές παράστασης, όπου το άτομο επιτελεί έναν ρολό και τον παρουσιάζει στην κοινωνία. Αρχικά, γίνεται μια προσπάθεια προσέγγισης του πολύσημου όρου της θεατρικότητας μέσα από κάποιες θεωρίες που συνδέουν το θέατρο με την κοινωνική ζωή. Τις κοινωνικές συναντήσεις διέπει ορισμένες φορές, και ανάλογα την περίσταση, η θεατρική συμπεριφορά, που χρησιμοποιείται για την επικοινωνία ανάμεσα στα άτομα. Θα μας απασχολήσουν ιδιαίτερα οι θεωρίες για την επιτέλεση του Richard Schechner και του Erving Goffman από τις οποίες θα εξάγουμε κάποια εργαλεία, τα οποία στην συνέχεια θα χρησιμοποιήσουμε για να μελετήσουμε δυο παραδείγματα δημοσίων αιθρίων. Πιο συγκεκριμένα, θα μελετηθούν τα παραδείγματα του αιθρίου Αβέρωφ της σχολής Αρχιτεκτόνων μηχανικών του Ε.Μ.Π. και του μουσείου Μπενάκη στην Πειραιώς. Στα δύο αυτά παραδείγματα θα αναζητήσουμε τις συνθήκες που μπορούν να κάνουν τα άτομα να αναπτύξουν θεατρική συμπεριφορά και πως αυτή μπορεί να εκφραστεί χωρικά, επιχειρώντας μια τυπολογική ταξινόμηση των δρώμενων που συντελούνται σε αυτά. | el |
heal.abstract | The aim of this thesis is to explore the concept of theatricality in the public space and specifically in the atrium type. Theater and consequently theatrical art are only a limited aspect of the concept of theatricality, which covers a wide range of events and activities. Social actions are part of the spectrum and can be interpreted as forms of performance, where the individual plays a role and presents it to society. Initially, an attempt is made to approach the multifaceted term of theatricality through some theories that connect theater with social life. Social encounters are sometimes governed by theatrical behavior used to communicate between individuals. We will be particularly interested in the theories of Richard Schechner and Erving Goffman about performance, from which we will extract some tools, which we will then use to study two examples of public atriums. More specifically, we will study the examples of the Averoff atrium of the School of Architecture NTUA and the atrium of Benaki Museum in Piraeus. In these two examples we will look at the conditions that can make individuals develop theatrical behavior and how it can be expressed spatially, attempting a typological classification of the events that take place in them. | en |
heal.tableOfContents | 1. Στόχος & Μεθοδολογία, 2. Η έννοια της θεατρικότητας, 3. Προσέγγιση-εργαλεία, 4. Ο τύπος του αιθρίου, 5. Το αίθριο Αβέρωφ, 6. Το αίθριο Μπενάκη, 7. Επίλογος, 8. Πηγές | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
The following license files are associated with this item: