dc.contributor.author |
Αληγιάννη, Δωροθέα
|
el |
dc.contributor.author |
Μήτσης, Ιωάννης
|
el |
dc.contributor.author |
Μίχου, Μαρία
|
el |
dc.contributor.author |
Aligianni, Dorothea
|
en |
dc.contributor.author |
Mitsis, Ioannis
|
en |
dc.contributor.author |
Michou, Maria
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-09-01T08:08:17Z |
|
dc.date.available |
2020-09-01T08:08:17Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51033 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18731 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Σαντορίνη |
el |
dc.subject |
Μήτρα |
el |
dc.subject |
Ηφαίστεια |
el |
dc.subject |
Ανεστραμμένη |
el |
dc.subject |
Τοπογραφία |
el |
dc.subject |
Ουτοπία |
el |
dc.subject |
Δυστοπία |
el |
dc.subject |
Ηδονοβλεψία |
el |
dc.subject |
Βιώματα |
el |
dc.subject |
Πλάνητες |
el |
dc.subject |
Santorini |
en |
dc.subject |
Matrix |
en |
dc.subject |
Volcanos |
en |
dc.subject |
Topography |
en |
dc.subject |
Utopia |
en |
dc.subject |
Dystopia |
en |
dc.subject |
Flaneurσ |
en |
dc.title |
Η μήτρα της Σαντορίνης: ανεστραμμένες τοπογραφίες |
el |
dc.title |
The matrix of Santorini: inverted topographies |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Φιλοσοφία |
el |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-02-11 |
|
heal.abstract |
Η Σαντορίνη αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αντιδιαμετρικών εικόνων και βιωμάτων μέσα στο δικό της μύθο. Οι ιδιαιτερότητες της προκαλούν σαν αποτέλεσμα άλλοτε να βιώνεται σαν ουτοπία στον ανθρώπινο νου και άλλοτε σαν δυστοπία.Κατανοούμε και επανερμηνεύουμε τον τόπο της Σαντορίνης ως μία μήτρα διαδραμάτισης γεγονότων και αλληλεπίδρασης στοιχείων. Ο τόπος λειτουργεί ως ένα καλούπι διαμόρφωσης και γένεσης στοιχείων τα οποία στο σύνολο τους διαμορφώνουν το τοπίο της Σαντορίνης, το οποίο αντιλαμβανόμαστε και αλληλεπιδρούμε μέσα σε αυτό.Οι ιδιαιτερότητες του τόπου της Σαντορίνης έχουν προκύψει από ακραία φαινόμενα τα οποία έχουν “γεννηθεί” από το γεωλογικό της εργαστήριο΄, το ηφαίστειο. Τα τοπογραφικά της στοιχεία, αλλά και οι εσωτερικοί της μηχανισμοί μπορούν να περιγραφούν ως "ανεστραμμένη τοπογραφία". Η “ιδιότητα” του περιηγητή-παρατηρητή μπορεί να επηρεάσει αποφασιστικά το απόσταγμα του βιώματος. Συνεπώς, οι αισθητηριακές τοπογραφίες του βιώματος προσδιορίζονται κυρίως από την ταυτότητα του. Κάθε είδος επισκέπτη αναπτύσσει μία νοητική διαδικασία επεξεργασίας του περιβάλλοντος χώρου, η οποία διαθέτει συγκεκριμένες φάσεις, οι οποίες υπερτονίζονται ή παραλείπονται αναλόγως της ταυτότητας και του σκοπού του. Ορίζουμε αυτές τις φάσεις διαδοχικά ως προσδοκία, ηδονοβλεψία, απομάγευση , επιθυμία και νοσταλγία. Ωστόσο, το ηφαίστειο είναι έτοιμο να πάρει πίσω ανά πάσα στιγμή όλα όσα έχει δημιουργήσει. Μία έκρηξη μπορεί να αλλάξει τα πάντα και να οδηγήσει σε έναν νέο κύκλο αναγέννησης. |
el |
heal.abstract |
Santorini is a typical example of anti-dimensional images and experiences in its own myth. Its unique features cause it to be sometimes experienced as a utopia in the human mind and sometimes as a dystopia.We understand and reinterpret the place of Santorini as a matrix of event and data interaction. Place functions as a mold for the generation and genesis of elements that, as an ensemble, shape the landscape of Santorini, which we perceive and interact with and within.The unique features of Santorini’s matrix resulted from extreme phenomena that its geological laboratory; the volcano; gave birth to. Its topographical features, as well as its internal mechanisms, can be described as "inverted topography".The “identity” of the observer-traveler can have a decisive influence on the essence of his experience. Therefore, the sensory topographies of experience are mainly determined by his identity. Each type of visitor develops a conceptual process of processing the surrounding environment, which has specific phases that are exaggerated or omitted depending on his identity and purpose of visit. We define these phases consecutively as expectation, voyeurism, disenchantment, desire and nostalgia.However, the volcano is ready to take back at any time everything it has created. An explosion can change everything and lead to a new cycle of regeneration. |
en |
heal.tableOfContents |
Μέρος Α( Η μήτρα της Σαντορίνης): Τοπίο εν τόπω, Ανεστραμμένες τοπογραφίες, Η Ετεροτοπία της Σαντορίνης Μέρος Β (Το Βίωμα της Μήτρας): Ανάγνωση του Τόπου, Ο κύκλος του βιώματος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|