dc.contributor.author | Τζωρτζόπουλος, Αντώνης | el |
dc.contributor.author | Tzortzopoulos, Antonis | en |
dc.date.accessioned | 2020-09-03T08:01:27Z | |
dc.date.available | 2020-09-03T08:01:27Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51054 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18752 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Υποβρύχια | el |
dc.subject | ΑΑ5083 | el |
dc.subject | ΑΑ6082 | el |
dc.subject | Solid state | en |
dc.subject | Aluminium alloys | en |
dc.subject | Under water | en |
dc.subject | AA5083 | en |
dc.subject | AA6082 | el |
dc.subject | Στερεά κατάσταση | el |
dc.subject | Κράματα αλουμινίου | el |
dc.title | Συγκόλληση κραμάτων αλουμινίου ΑΑ6082-ΑΑ5083 με τις μεθόδους Friction Stir Welding και Underwater Friction Stir Welding | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συγκολλήσεις | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-03-09 | |
heal.abstract | Η συγκόλληση δια τριβής με ανάδευση (Friction Stir Welding - FSW) είναι μια σχετικά καινούργια μέθοδος συγκόλλησης, η οποία αναπτύχθηκε από το Βρετανικό Ινστιτούτο Συγκολλήσεων (TWI). Πρόκειται για μια μέθοδο συγκόλλησης στερεάς κατάστασης, αφού δεν υπάρχει τήξη των προς συγκόλληση υλικών, παρά μόνο μερική πλαστικοποίηση τους. Λόγω, της απουσίας τήξης και συνεπώς της μειωμένης θερμικής παροχής, οι συγκολλήσεις της μεθόδου (FSW), εμφανίζουν βελτιωμένες μηχανικές ιδιότητες και αναβαθμισμένη θερμικά επηρεασμένη ζώνη (Θ.Ε.Ζ.), σε σύγκριση με τις συμβατικές μεθόδους συγκόλλησης. Τα χαρακτηριστικά αυτά, καθιέρωσαν την εφαρμογή της μεθόδου FSW σε πολλούς βιομηχανικούς τομείς, όπως στη ναυπηγική και στην αεροδιαστημική βιομηχανία, στις σιδηροδρομικές μεταφορές καθώς και στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι ερευνητές στην προσπάθεια τους να βελτιώσουν τα αποτελέσματα της συγκόλλησης προσπάθησαν να βρουν έξυπνα συστήματα ψύξης. Η ανακάλυψη της υποβρύχιας συγκόλλησης δια τριβής και ανάδευσης (Underwater Friction Stir Welding - UFSW) έχει τη δυνατότητα της συνεχούς και ομοιόμορφης ψύξης των δοκιμίων καθ` όλη την διάρκεια της συγκόλλησης. Σε αυτή την Διπλωματική μελετήθηκε η μέθοδος υποβρύχιας συγκόλλησης με τριβή και ανάδευση μεταξύ των κραμάτων αλουμινίου AA5083 και ΑΑ6082. Πραγματοποιήθηκε συγκόλληση με διαφορετικές παραμέτρους (ταχύτητα και ταχύτητα περιστροφής). Τα παραχθέντα δοκίμια αξιολογήθηκαν ως προς τις μηχανικές τους ιδιότητες μέσω δοκιμών εφελκυσμού και σκληρομετρήσεων καθώς και εξετάστηκαν με οπτική μικροσκοπία και με ηλεκτρονική μικροσκοπία σάρωσης. Έγινε σύγκριση με τις ίδιες παραμέτρους των αποτελεσμάτων με δοκίμια που προήλθαν από συγκόλληση με τριβή και ανάδευση εκτός νερού. Από τα αποτελέσματα γίνεται κατανοητό ότι στα δοκίμια που η συγκόλληση έχει πραγματοποιηθεί υποβρύχια, υπάρχει περιορισμένη θερμικώς επηρεασμένη ζώνη, οι μηχανικές ιδιότητες είναι βελτιωμένες και επίσης παρουσιάζεται εκλέπτυνση των κόκκων σε σύγκριση με εκείνα που πραγματοποιήθηκε εκτός νερού. | el |
heal.abstract | Friction Stir Welding (FSW) is a relatively new method of welding, which was initially developed by The Welding Institute (TWI). This is a method used for welding solid-state materials as there is no melting of the workpieces and only a minor amount of plastification occurring on them. Due to the lack of melting and consecutively of the reduced thermal input, Friction Stir Welding methods show increased mechanical properties and upgraded heat affected zone (HAZ), compared to conventional welding methods. These advantages established the application of the Friction Stir Welding method in a variety of industrial sectors such as, shipbuilding, aerospace, motor and even in the railway industry. Researchers aiming to improve the results of the method utilized smart cooling solutions. The invention of the Underwater Friction Stir Welding (UFSW) has the ability to continuously and uniformly cool the workpieces throughout the whole welding process. The study performed examines the Underwater Friction Stir Welding between the AA5083 and AA6082 aluminum alloys. The tests carried out varied in both speed and revolution speed. The workpieces were evaluated for their mechanical properties with the aid of tensile stress test and hardness measurements as well as assessed using optical and scanning electron microscopy. The results were compared with workpieces derived from classic Friction Stir Welding, without water cooling, with the same parameters. The final results clearly indicate that the workpieces obtained by the Underwater Friction Stir Welding have reduced heat affected zone, improved mechanical properties and grain refinement compared with the ones obtained with the Friction Stir Welding Method | en |
heal.advisorName | Παπαευθυμίου, Σπυρίδων | el |
heal.committeeMemberName | Φούρλαρης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Μαρκόπουλος, Άγγελος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλουργίας και Τεχνολογίας Υλικών. Εργαστήριο Επιστήμης & Τεχνολογίας Προστασίας Περιβάλλοντος στη Μεταλλουργία & Τεχνολογία Υλικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 100 σ. | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: